2022-10-27, 09:43
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Det bekräftar bara att det finns asylaktivism på myndigheter som Migrationsverket. Som inte följer regelverket och uppdrag från riksdag/regering. Dags att dammsuga myndigheterna på aktivister.

Just därför är det så bra att man inte har infört ett utökat tjänstemannaansvar. Tiotusentals knäppgökar skulle anmäla tjänstemän för skitsaker, och någon stackars polis måste gå igenom eländet.
Citera
2022-10-27, 09:47
Medlem
halaltarzans avatar
Sparka ett gäng då för att visa övriga vad som händer om man in rättar in sig i ledet.
Citera
2022-10-27, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Kulturmarxisterna gråter! Härligt

Samtidigt så är ju väldigt många som jobbar på Migrationsverkets inte ens svenskar.

Japp. Så jävla knullade är vi svenskar.

Invandrare släpper in fler invandrare.
// Så du menar att det är ett systemfel !!
Det trodde jag aldrig skulle kunna ske med oss kristna och humana människor som absolut ej tillåter något fusk typ.
Citera
2022-10-27, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Statstjänstemän ska inte yppa sina personliga värderingar. Det får man göra i andra forum utanför arbetet. Oprofessionellt, borde få sparken..

Finns väl ingen lag för det? Snarare helt fritt att yppa. Yttrandefriheten är grundlagsskyddad.

Alla har rätt att yppa missförhållanden
Citera
2022-10-27, 10:41
Medlem
OvissFramtids avatar
Hela myndigheten borde skäras ner och stöpas om. Problemet med migrationsverket idag är att det är en myndighet som bedrivs i mångt och mycket av personer som:

1. Bedriver aktivism
2. Hycklar
3. Har vänsterliberala värderingar
4. Har utländsk bakgrund

Personerna som jobbar där är i hög utsträckning hycklare som själva inte skulle vilja ha Ahmed i grannporten eller ens ge honom ett husrum, men så länge man kan godhetsknarka på Facebook och få ryggdunkningar av sina likasinnade klimakteriekärringar bland vännerna spelar det ingen roll för dessa narcissister.
Citera
2022-10-27, 10:55
Medlem
Slaskmedias avatar
Utför dina uppgifter neutralt enligt gällande lagstiftning, och håll käften om dina privata könslobaserade åsikter på arbetstid och i arbetsrelaterade forum.

Däremot måste naturligtvis även statsanställda få ha egna åsikter kring lagstiftningen som styr det arbete man är satt att utföra.
Citera
2022-10-27, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Statstjänstemän ska inte yppa sina personliga värderingar. Det får man göra i andra forum utanför arbetet. Oprofessionellt, borde få sparken..

Som tidigare skrev yttrandefrihet är grundlag MEN det är bara bra att det yppar sig öppet inom arbetet för nu kan man börja rensa ut kackerlackorna och kanske gå steget längre och granska alla PUT som respektive har gett ut och se om de är på rätt grunder.

Hopas att Regeringen tar krafttag mot det här nu och kör riktig städning.

Samt att det här gör att SD får mer röster.
Citera
2022-10-27, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://web.archive.org/web/20221026082735/https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3EEngP/brak-pa-migrationsverket-efter-tidoavtalet-vill-bara-grata

Anställda på Migrationsverket gör politiskt uppror på intranätet.
Bör de tjänstemännen ha synpunkter på regeringspolitik?

Vart tog empati, solidaritet och medmänsklighet vägen för fattiga filippinska kvinnor. kinesiskor, fattiga östatskvinnor vägen.
Varför bara släppa in med unga mena män många utan empati samt somalier, afghaner hit?
Ilka sitter på migrationsverket och bestämmer vilka som får komma?
Citera
2022-10-27, 11:15
Medlem
TonyBergmans avatar
Haha när man läste detta så ser man som man såklart redan visste att det är aktivister som jobbar på dessa myndigheter.
Det är bra det syns så tydligt. Nu måste högern rensa ut dessa.
Citera
2022-10-27, 11:15
Medlem
FluffigGuldigVovves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varys92
Glädjer mig att se vänsteraktivisterna på Mig vara ledsna

Det är väl inte mer än rätt när de gjort oss så jätteledsna i ganska många år nu
Citera
2022-10-27, 11:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Finns väl ingen lag för det? Snarare helt fritt att yppa. Yttrandefriheten är grundlagsskyddad.

Alla har rätt att yppa missförhållanden

Det handlar inte om yttrandefrihet ej heller om missförhållanden, däremot kan det blir det senare om man tillåter upprorsdiskussioner.
Citera
2022-10-27, 11:25
Medlem
ProfessionalOnlys avatar
Snacka om priviligierat arbete. Jag har ännu inte jobbat någonstans där jag fräckt lallar om min personliga övertygelse eller tro och gråtit över att jag inte får igenom det hos mina chefer. De flesta av oss andra får "nöja" oss med att vi har ett jobb vi tycker om men måste lämna våra personliga åsikter hemma. Det som gör mig förvånad är att dessa människor ofta har invandrarbakgrund och har inte ens ett uns av tacksamhet av vårt land som ger dom plats, de måste hela tiden ha mer, att leva i frihet med ett skattefinansierat arbete är inte längre tillräckligt. Varför ens bo kvar i Sverige om det är så jävligt att man nu måste lyssna och följa regler med en ny chef. Egentligen vill jag skrika "håll käften och var nöjda, annars åk för fan hem, ingen vill ha er här". Ingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in