2022-10-27, 12:42
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Haha, det är bara du som påstår att jag är livrädd för det. Ukraina är ett friskare land som inte invaderar fredliga grannländer, jämfört med Ryssland finns kanske ett klagomål på trettio.

Varför är ni så rädda för att kritisera er Neo-Tsar som tvingar Ryssland in i sammanbrott?
Så du står emot att kritisera Ukraina för att det är ett "friskare land" det är väl ingen anledning eller hur. Säg bara att du kopierar det Aftonbladet säger till dig istället.

Jag ser ingen anledningen till att kritisera Putin här på flashback, ska vi alla sitta i en cirkel och berätta om vem som hatar Putin mest? Jag kritiserar dock Putin konstant men inte på flashback.
Citera
2022-10-27, 12:46
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mobeltass
Nu håller vi oss till ämnet. Du kan babbla hur mycket du vill om Nato/Sverige/CIA.
Men detta handlar om Ryssland krig i Ukraina. Det är ok att göra stickspår ut från det, men i stort, håll dig till ämnen.

Varför kan inte Ryssland nöja sig med det stora land de har?
Tycker du det är ok att de förstör så mycket som de gör i Ukraina?

Eftersom de stjäl treglasfönster och tvättmaskiner förstår man vilken misär de lever i och då blir kanske förståelsen större för att de vill leva som broderfolket i Ukraina.
Citera
2022-10-27, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Intressant. Kan man få se denna? Förklarar den varför de vill ta över hela Ukraina utöver det du nämnde eller var det den enda anledningen?

Artikeln har tagits upp flera gånger i tråden så om du vill studera så går det utmärkt att söka fram. Kräver lite jobb men som student får man jobba lite för att bilda sig.
Citera
2022-10-27, 12:47
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Så du står emot att kritisera Ukraina för att det är ett "friskare land" det är väl ingen anledning eller hur. Säg bara att du kopierar det Aftonbladet säger till dig istället.

Jag ser ingen anledningen till att kritisera Putin här på flashback, ska vi alla sitta i en cirkel och berätta om vem som hatar Putin mest? Jag kritiserar dock Putin konstant men inte på flashback.

Ditt inlägg är lite förvirrat. Du tycker han ska kritisera Ukraina här, men du förbehåller dig att inte kritisera Putin, trots att han är etter värre? Hur tänker du då? Eller tänker du alls?
Citera
2022-10-27, 12:48
Medlem
Citat:
Nej stöd kommer inte sluta till Ukraina bara för att dom ljuger, Nato kommer aldrig släppa Ukraina, Nato kommer göra allt dom kan utan soldater på marken för och se till att Ryssland inte vinner. Ukraina kan ljuga hur mycket dom vill och miljarder kommer fortfarande rulla in. Det är i hela västvärldens intresse att kriga emot Ryssland utan sina egna soldater, och testar deras gamla vapen i krig. Det är bokstavligen priceless.

Då är det bra för Sverige att världen ge ryssen smisk. Så Sverige tackar och bugar. En smiskad ryss är en bra ryss.
Citera
2022-10-27, 12:51
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Ditt inlägg är lite förvirrat. Du tycker han ska kritisera Ukraina här, men du förbehåller dig att inte kritisera Putin, trots att han är etter värre? Hur tänker du då? Eller tänker du alls?
Om du läser det jag skrev så ser du varför jag inte ser någon anledning till att kritisera Putin.
Citera
2022-10-27, 12:53
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Eftersom de stjäl treglasfönster och tvättmaskiner förstår man vilken misär de lever i och då blir kanske förståelsen större för att de vill leva som broderfolket i Ukraina.

Intressant i det sammanhanget är att de ryska trupper som erövrade Tyskland i VK2 direkt efter kriget skickades på internerings- och omskolningsläger eller rakt i fängelse eftersom de sett hur välutvecklat Tyskland var och ryssarna var rädda att de ryska soldater som sett detta skulle kräva reformer i Ryssland för att få samma standard. Notera att detta alltså var det sönderbombade Tyskland efter 5 års krig de såg. Ska ryssen hållas på mattan av sin regering får de inte se hur bra alla andra har det.
Citera
2022-10-27, 12:53
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Då är det bra för Sverige att världen ge ryssen smisk. Så Sverige tackar och bugar. En smiskad ryss är en bra ryss.
Egentligen är det lite fucked up, Ukraina tror att hela Nato hjälper Ukraina för att vi älskar Ukraina osv, men egentligen så är det bara för att testa gamla vapen i krig med Ukrainska soldaters liv. Så Ukraina dör så att västvärlden blir starkare och starkare.
Citera
2022-10-27, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome

Bättre hade varit om Ryssland varit en sundare nation från början och fokuserat mer på handel och relationer än på militärparader och imperiedrömmar. Men som det är nu. Ja de får gärna bli av med mer pansar, fler plan, fler missiler och helst några båtar till. Bra om deras (militära) industri säckar ihop också så de inte bygger nytt och startar om den här skiten närmsta decennierna.
Citera
2022-10-27, 12:56
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mobeltass
Nu håller vi oss till ämnet. Du kan babbla hur mycket du vill om Nato/Sverige/CIA.
Men detta handlar om Ryssland krig i Ukraina. Det är ok att göra stickspår ut från det, men i stort, håll dig till ämnen.

Varför kan inte Ryssland nöja sig med det stora land de har?
Tycker du det är ok att de förstör så mycket som de gör i Ukraina?
Du ber mig att undvika att prata om USA/NATO och sedan frågar du mig om något som har med just dom att göra. Vi kan alltså lägga ned diskussionen.

Jag tycker att kriget ska ta slut genom att Zelensky och Putin förhandlar om fred. Det som sker under ett krig, är sånt som sker. Vad jag tycker om det är irrelevant. Jag är för fredsavtal, det är inte du.
Citera
2022-10-27, 12:56
Medlem
Citat:
Om du läser det jag skrev så ser du varför jag inte ser någon anledning till att kritisera Putin.
Det finns mycket folk i dom fattiga republikerna som verkligen ser en anledning att kritisera Putin, men du bor ju inte där eller hur? -Du får njuta av att skita på din toalett och torka rumpan med mjukt papper medan stormen rasar utomhus och det är minus 50 grader. Folket i Sibirien kan inte ta del i sådan njutning.
Citera
2022-10-27, 12:57
Medlem
Voelsens avatar
Citat:
Egentligen är det lite fucked up, Ukraina tror att hela Nato hjälper Ukraina för att vi älskar Ukraina osv, men egentligen så är det bara för att testa gamla vapen i krig med Ukrainska soldaters liv. Så Ukraina dör så att västvärlden blir starkare och starkare.

Så västvärlden blir starkare och starkare ... hmmm, hur har Putin tänkt?
Vad hjälper det ryssland om dom "vinner"? Situationen är samma. Paria och sanktioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in