2022-10-27, 11:33
Medlem
En tanke som slog mig:
Tänker på den tyska internationellt efterlyste mannen (som hade mördat en kvinna i Tyskland) som svensk polis tog den 24eOktober i trakterna. Inte helt omöjligt att T råkat ut för honom. Det var en bild på hans bil i tidningen igår.
Citera
2022-10-27, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
På min tid när deckare gick på vanliga SVT 1 och Kanal 2 fick dom som blev kidnappade en trasa i munnen, som fästes fast med snöre eller tejp, just för att dom inte skulle kunna skrika, och så snurrades dom fast på en stol.
Det va som sagt på min tid, nu är det lite annat har jag förstått?

Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Ingen av dem har väl empati. Då blir det svårt! Gör det rätta och få 5-10 år i fängelse eller håll tyst och få 0 år.

Fast dem bägge två sitter med fulla restriktioner . Att nu i snart 2 v suttit häktade . Dem skulle inte kunna hålla sig till att säga samma sak om och om igen om det inte vore sant?
Det skulle knappt inte en tungt kriminell göra . Dem är unga och ostraffade . Att sitta i häkte för första gången utan någon insyn från utsidan skulle få nån av dem att erkänna eller säga något nytt .
Citera
2022-10-27, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oroligkvinna
Jag hakar upp mig på BWM’n som är ute på Marketplace. Samma BMW byttes bort av tidigare ägare till en Audi. En silvrig dessutom.

Han skriver på sitt inlägg:
Bytte tydligen bort BMWn mot nån skum Audi och en hel kappsäck med pengar.

Det känns också lurigt. Att personen med Audin bytte bilen mot en BMW, pengar och sen säljer bilen på engång. Skumt?

Nu har jag inte hunnit ikapp allt, så kan hända detta redan "rätts ut".
Jag hakar också upp mig på det här.
Är det någon som vet om dessa 2 enbart jävlas med FB, eller om det rent av är något att kolla upp?
Har polisen blivit tipsad om det?

Sen känns allt med grannarna lite skumt.
Helt plötsligt efter över en vecka så träder inte bara en utan två grannar fram med info om natten.
Man hade önskat att polisen i alla fall kunnat gått ut med VAD VI IDAG VET, så man slipper hjärnkaos och massa hittepåare.
Citera
2022-10-27, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
En tanke som slog mig:
Tänker på den tyska internationellt efterlyste mannen (som hade mördat en kvinna i Tyskland) som svensk polis tog den 24eOktober i trakterna. Inte helt omöjligt att T råkat ut för honom. Det var en bild på hans bil i tidningen igår.
Den tanken slog mig också
Citera
2022-10-27, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Skador på handtag är vanligt då man lutar cykeln mot väggar, tjejer har ju en tendens att faktiskt slänga cykeln på marken, vilket skulle kunna orsaka såna skador på handtaget. Om cykeln skulle fått en ordentlig smäll och åkt i backen, så tycker jag också att sadeln borde ha släpskador.
https://imgbb.com/R4pc03d

TT verkar ju vara en helylletjej som knappast bär sig åt som WT tjejer som kastar cykeln hur som, dessutom ägs cykeln tydligen av fadern, tror knappast denne har det beteendet heller. Sadeln har också släpskador, köper inte resonemanget.

Dessutom ser ramen skev ut, man cyklar inte omkring på en sådan cykel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Är du fortfarande inne på tyskspåret? Att den förvirrade tyska mannen irrade sig in i Vetlanda under natten för att hitta en snygg tjej att dra in i bilen som sällskap? Och att det blev Tove som han av en slump träffade på när hon kom cyklandes på gränsgatan efter att ha lämnat jj..

Eller hur ser din teori ut?

Mvh

En man som enligt den tyska polisen är en utstuderad mördare som minst en gång lyckats göra sig av med ett lik, bor i tält eller i bilen och som är anses vara farligt och troligtvis beväpnad. Skulle jag inte kalla förvirrade tysk. Att han befunnit sig I närområdet under försvinnandet bör väcka frågor och misstankar. Man kan dessutom se likheter mellan TT och Kerstin Simone. Spåret är intressant och ett alternativ om de MGM är oskyldiga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Kan ju vara så att cykeln är väl använd under en längre tid också. Den ser ju ut att vara det.
Det mest ömtåliga på den cykeln är cykelkorgen och hållaren som går från undersidan av korgen och sedan är fäst i muttrarna till framhjulet.

Min tjej har själv haft flera cyklar med liknande cykelkorgar och av egen erfarenhet så vet jag hur ansvarslös hon är med sina cyklar. Det är nog bara vi män som underhåller våra cyklar med jämna mellanrum. Jag är den som får fixa allt som går sönder på hennes cyklar, tvätta och annat underhåll.

Dessa cykelkorgar är inte det minsta stryktåliga och blir intryckta för minsta lilla, så jag tycker att cykelkorgen i så fall borde vara ordentligt intryckt, likaså hållaren mellan cykelkorg och framhjul.

Skador på handtag är vanligt då man lutar cykeln mot väggar, tjejer har ju en tendens att faktiskt slänga cykeln på marken, vilket skulle kunna orsaka såna skador på handtaget. Om cykeln skulle fått en ordentlig smäll och åkt i backen, så tycker jag också att sadeln borde ha släpskador.

Att den svarta metallicfärgen på pakethållaren är borta ser mer ut som när man har haft en cykel ett bra tag och använt den lite vårdslöst. Notera att navet med kuggar för kedja på bakhjulet är ordentligt rostat, likaså cykelkedjan, vilket tyder på att cykeln har använts länge utan minsta intresse för underhåll.

https://imgbb.com/R4pc03d

Verkar lite bökigt att parkera cykeln åt det hållet (bl.a sitter fotstödet på vänster sida. Mot husväggen i detta fall). Man drar väl oftast en cykel på sin högra sida? Eller? Då borde den stått åt andra hållet.

När jag tänker efter skulle iaf inte jag ställa cykeln åt det hållet.
Citera
2022-10-27, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Man dödar en människa, sedan åker man lugnt till donken och köper mat, hem igen, tar med nån påse från en cykel, sen lägger man ut en potatisgrep till försäljning som om inget hänt... Det dunsar när man slår ihjäl människan, men offret skriker aldrig på hjälp. Hur fick man ut kroppen ur lägenheten utan att grannarna märkte ett skit? Ingen förklaring på hur skadorna på cykeln uppkommit har ni och varför den stod där...

Er "hypotes" förklarar inte ett skit, det skapar bara fler frågor, den är helt sanslös!

Personligen tycker jag att din hypotes låter som om du känner och vill skydda JJ och vrida tankarna bort från hypotes att hon är skyldig

De sakerna som du nämner som orimligt agerande ang MCdonaldsbesök, försäljning på marketplace mm tycker jag låter som fullt rimligt agerande om man vill verka som att allt är i sin ordning och normalt och vill skaffa sig alibi
Citera
2022-10-27, 11:38
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Fast dem bägge två sitter med fulla restriktioner . Att nu i snart 2 v suttit häktade . Dem skulle inte kunna hålla sig till att säga samma sak om och om igen om det inte vore sant?
Det skulle knappt inte en tungt kriminell göra . Dem är unga och ostraffade . Att sitta i häkte för första gången utan någon insyn från utsidan skulle få nån av dem att erkänna eller säga något nytt .

Spelar ingen roll. De kan ha pratat innan vad de ska säga och håller sig till det.
Citera
2022-10-27, 11:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
TT verkar ju vara en helylletjej som knappast bär sig åt som WT tjejer som kastar cykeln hur som, dessutom ägs cykeln tydligen av fadern, tror knappast denne har det beteendet heller. Sadeln har också släpskador, köper inte resonemanget.

Dessutom ser ramen skev ut, man cyklar inte omkring på en sådan cykel.

Det spelar ju ingen roll vem som äger cykeln, den ser i alla fall ut som att den är väl använd.
Att du inte finner något värde i en cykel betyder inte att du är WT.
Citera
2022-10-27, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Mycket bra bedömning från dig ang trådens kvalité 👍

Att ingen, inte en enda själ från Vetlanda skriver i denna tråd eller för den delen på någon annan plattform/media eller pressen om hur T är som person eller hur hon upplevs är ganska skrämmande.
Har T nån superhemlighet som inte får komma ut eller vad ?
Något är skumt, har T gjort något som utlöste detta? Är T delaktig i något hon ej borde?

Vad är det folk vill dölja?

Det är inget vi från Vetlanda vill dölja, utan handlar helt enkelt om att hon var en ”doldis”. Jag har tex aldrig sett henne innan och då känner man igen dem flesta i denna lilla stad.
Citera
2022-10-27, 11:40
Medlem
Är det nån från Vetlanda som kan beskriva vad det här är för ställe?
https://www.google.se/maps/place/Vetlanda/@57.4832189,15.0377525,311m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x465758d912d321b5:0x55675 191e550be84!8m2!3d57.42746!4d15.08533
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in