Citat:
Ursprungligen postat av
Haldane
Jodå, hela ramen ser skev ut, på höger sida har vi skador på, pakethållare, sadel, styrhandtag och korg. Höger, det håll man ramlar åt om man skulle bli påkörd av en bil när man cyklar på höger sida vågen.
Var inne på att hon blev påkörd redan innan denne tyske mördare dök upp som gubben i lådan i samma område. Varför ska man bortse från fakta i sina analyser, är det så man jobbar med utredningar? Nej, man noterar fakta, sedan försöker man få en bild av ett händelseförlopp där samtliga avvikelser får sin förklaring.
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.
Att någon vid något tillfälle kört omkull med denna cykel och ramlat åt höger kan ingen neka till, frågan är när, och med tanke på att hela ramen ser skev ut så tror jag det hände denna kväll, man cyklar inte omkring med en skev cykel.
Kan ju vara så att cykeln är väl använd under en längre tid också. Den ser ju ut att vara det.
Det mest ömtåliga på den cykeln är cykelkorgen och hållaren som går från undersidan av korgen och sedan är fäst i muttrarna till framhjulet.
Min tjej har själv haft flera cyklar med liknande cykelkorgar och av egen erfarenhet så vet jag hur ansvarslös hon är med sina cyklar. Det är nog bara vi män som underhåller våra cyklar med jämna mellanrum. Jag är den som får fixa allt som går sönder på hennes cyklar, tvätta och annat underhåll.
Dessa cykelkorgar är inte det minsta stryktåliga och blir intryckta för minsta lilla, så jag tycker att cykelkorgen i så fall borde vara ordentligt intryckt, likaså hållaren mellan cykelkorg och framhjul.
Skador på handtag är vanligt då man lutar cykeln mot väggar, tjejer har ju en tendens att faktiskt slänga cykeln på marken, vilket skulle kunna orsaka såna skador på handtaget. Om cykeln skulle fått en ordentlig smäll och åkt i backen, så tycker jag också att sadeln borde ha släpskador.
Att den svarta metallicfärgen på pakethållaren är borta ser mer ut som när man har haft en cykel ett bra tag och använt den lite vårdslöst. Notera att navet med kuggar för kedja på bakhjulet är ordentligt rostat, likaså cykelkedjan, vilket tyder på att cykeln har använts länge utan minsta intresse för underhåll.
https://imgbb.com/R4pc03d