2022-10-27, 09:50
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
När jag vet att jag inte kan få min fru att vilja samma sak som jag med argument försöker jag hitta en kompromiss som gör oss båda nöjda. Inte förinta henne och seger till varje pris. :-)

Riktigt dåligt exempel förresten, blir ofta så när man drar in sin fru i världspolitiken. För att göra det jämförbart uppfattar jag det så här.

Om du spöar på din fru så rejält så att hon tex tappar synen på ena ögat, så är det bästa för henne att då acceptera att göra som du vill och fortsätta leva med sin plågoande, så att du åtminstone inte dödar henne? Hm, kanske kan synas förnuftigt i stunden, men om hennes alternativ är att istället bjuda in sina tre bröder som spöar skiten ur dig och stoppar fortsatt misshandel och gör henne fri från dig, är inte det att föredra för henne?

Kort förklaring:
Du = Ryssland
Din fru = Ukraina
Hennes tre bröder: USA, NATO, EU.
Citera
2022-10-27, 09:50
Medlem
Knut-Annes avatar
Solovyov är missnöjd över hur kriget går, suckar och stönar.
https://twitter.com/gulovsen/status/1585372380033339392
Citera
2022-10-27, 09:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Vilket trams. Du är fri att utrycka dina proryska åsikter i offentligheten i Sverige så mycket du vill. Att du inte vågar stå för dina åsikter bakom namn är inte samhällets fel. Om du själv "vet" att du har rätt är det märkligt att du inte vågar stå för det, det är inte så att du tvekar för att du innerst inne vet att du står på fel sida av historien?

Till skillnad från hur det är i Ryssland där du hamnar i fängelse om du kritiserar Rysslands invasionskrig.
Fri att uttrycka åsikter har vi men det är inte samma sak som att man är fri från repressalier.

Vi är på en mycket farlig väg map på demokrati, bra exempel är de media drev som till rätt stor del påverkat politikerna och militären.

Jag skulle nog vilja påstå att detta började med SD inträde i politiken för ett 10 tal år sedan, iallfall var det första gången jag kände att man nog skulle hålla käften om man ville jobba kvar och vara med i gemenskapen, troligtvis liknande kommunister kände för länge sedan när S var stora och jagade dom.
Citera
2022-10-27, 09:54
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Ett fruktansvärt sorgligt dokument från ukrainska frontstaden Maryinka.

Och de skamlösa lögnarna i Ryssland hävdar att de inte beskjuter civila mål.

https://www.youtube.com/watch?v=KUUeLNd3PHM

Det är det som kallas "russki mir," förbannat sorgligt att se. Ännu värre är att det finns folk i tråden som sitter och stödjer det här, hur är man funtad liksom?
Citera
2022-10-27, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Nu visar du tydligt att du gått på Kremls rena propaganda.

Det som hände speciellt i donbass 21014 var att Rysska armen ledda av FSB gick in och ockuperade delar av Donbass och omkringliggande områden, Vilket de själva erkänt.

Har inget med någon folklig resning att göra, fanns en liten minoritet <5% som stödde detta i området.
Då var den Ukrainska armen oförberedd och nermonterad därav skapades Ukrainska nationalistiska miliser mest bestående av Rysstalande(Etniska Ryssar om du vill kalla dem så) för att skydda sitt land och sig själva från att bli ockuperade av en främmande makt(Ryssland).
Läs på lite och bredda din införsel av fakta.

Det finns ju en amerikansk nyhetsfilm från 2014 när Ukrainska armen inledde sin antiterroristaktion mot Donbass. Dina påstående är helt absurda när man sett denna film som faktiskt försöker bevisa dina påståenden men misslyckas kapitalt. Var de ukrainska regeringsförbanden även du utklädda ryska agenter?

https://www.youtube.com/watch?v=VNig07RtWxA

Den där filmen när jag såg den 2014 övertygade mig fullständigt och slutgiltigt att situationen på Krim och i Donbass inte var den som Nato-media framställde den just genom att den kom från just Nato-sidan.
Citera
2022-10-27, 09:57
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Just de här argumenten "NATO kommer så nära Ryssland om Ukraina går med" , "NATO ställer kärnvapen vid gränsen tilll Ryssland om Ukraina går med i NATO" är för mig så ologiska argument när baltländerna redan varit med i NATO sen 2004.

Ja det argumentet är bara en dålig bortförklaring, för varje gång man använder det argumentet så glömmer man bort att baltländerna gick med 2004 (Ryssen sa inget då) och man verkar också glömma bort att Ryssland redan har gräns mot NATO sedan 1949 genom Norge.

Varför Ryssland inte gillar att länder som är granne med Ryssland ansöker om NATO medlemskap har inget att göra med att Ryssland är rädd för NATO, eller ens tror att NATO ska anfalla Ryssland. Det enda det handlar om är att Ryssland och Putin vill expandera sina gränser, och länder som då är med i NATO har Ryssland ingen chans emot. Därför krigar man mot t.ex Georgien och nu Ukraina.

Skulle baltländerna inte vart med i NATO så hade Ryssland redan, eller senare anfallit dom med samma argument man använder mot Ukraina, dvs man vill skydda alla ryssar som bor där.
Citera
2022-10-27, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedbyus
Fri att uttrycka åsikter har vi men det är inte samma sak som att man är fri från repressalier.

Vi är på en mycket farlig väg map på demokrati, bra exempel är de media drev som till rätt stor del påverkat politikerna och militären.

Jag skulle nog vilja påstå att detta började med SD inträde i politiken för ett 10 tal år sedan, iallfall var det första gången jag kände att man nog skulle hålla käften om man ville jobba kvar och vara med i gemenskapen, troligtvis liknande kommunister kände för länge sedan när S var stora och jagade dom.

Den där verklighetsbilden och uppfattningen delar du med mycket få på yttersta högerkanten i Sverige inom SD och värre.
Vad du "känner" är det bara du som kan avgöra så det stämmer säkert.
Känner du om det blir oväder och regn också?

Voine, voine...
Citera
2022-10-27, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Det finns ju en amerikansk nyhetsfilm från 2014 när Ukrainska armen inledde sin antiterroristaktion mot Donbass. Dina påstående är helt absurda när man sett denna film som faktiskt försöker bevisa dina påståenden men misslyckas kapitalt. Var de ukrainska regeringsförbanden även du utklädda ryska agenter?

https://www.youtube.com/watch?v=VNig07RtWxA

Den där filmen när jag såg den 2014 övertygade mig fullständigt och slutgiltigt att situationen på Krim och i Donbass inte var den som Nato-media framställde den just genom att den kom från just Nato-sidan.

Det är väl knappast filmen som är absurd. Det är naturligtvis Ryzzland invasion som är absurd och avskyvärd.
Hur tänker du?
Citera
2022-10-27, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Ja det argumentet är bara en dålig bortförklaring, för varje gång man använder det argumentet så glömmer man bort att baltländerna gick med 2004 (Ryssen sa inget då) och man verkar också glömma bort att Ryssland redan har gräns mot NATO sedan 1949 genom Norge.

Varför Ryssland inte gillar att länder som är granne med Ryssland ansöker om NATO medlemskap har inget att göra med att Ryssland är rädd för NATO, eller ens tror att NATO ska anfalla Ryssland. Det enda det handlar om är att Ryssland och Putin vill expandera sina gränser, och länder som då är med i NATO har Ryssland ingen chans emot. Därför krigar man mot t.ex Georgien och nu Ukraina.

Skulle baltländerna inte vart med i NATO så hade Ryssland redan, eller senare anfallit dom med samma argument man använder mot Ukraina, dvs man vill skydda alla ryssar som bor där.

Håller med dig i allt. Är det något Ryssland är rädd för så är det i så fall demokratiska grannländer som man inte kan installera marionetter i och rädd att demokratiska vindar ska blåsa in över Ryssland.
Citera
2022-10-27, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Håller med dig i allt. Är det något Ryssland är rädd för så är det i så fall demokratiska grannländer som man inte kan installera marionetter i och rädd att demokratiska vindar ska blåsa in över Ryssland.

Ja det är mycket svårt att driva en kleptokrati av Putins modell då.

Svårt även nu.
Fick snabbt införa hårda straff för ryssar som ens antydde någon kritik över invasionskriget eller ens kallade kriget för krig. Bl.a därför har många Ryssar tvingats fly sitt modellande.
Senast redigerad av Antistalk 2022-10-27 kl. 10:09.
Citera
2022-10-27, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Riktigt dåligt exempel förresten, blir ofta så när man drar in sin fru i världspolitiken. För att göra det jämförbart uppfattar jag det så här.

Om du spöar på din fru så rejält så att hon tex tappar synen på ena ögat, så är det bästa för henne att då acceptera att göra som du vill och fortsätta leva med sin plågoande, så att du åtminstone inte dödar henne? Hm, kanske kan synas förnuftigt i stunden, men om hennes alternativ är att istället bjuda in sina tre bröder som spöar skiten ur dig och stoppar fortsatt misshandel och gör henne fri från dig, är inte det att föredra för henne?

Kort förklaring:
Du = Ryssland
Din fru = Ukraina
Hennes tre bröder: USA, NATO, EU.

Bra förklarat, precis så här är det!
Citera
2022-10-27, 10:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Den där verklighetsbilden och uppfattningen delar du med mycket få på yttersta högerkanten i Sverige inom SD och värre.
Vad du "känner" är det bara du som kan avgöra så det stämmer säkert.
Känner du om det blir oväder och regn också?

Voine, voine...

Det inlägget visar att du lever i en sandlåda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in