2022-10-27, 09:15
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Adrien Bocquet är en känd lögnare och mytoman som verkar ljuga om det mesta:

https://www.flashback.org/sp81491065

Han var aldrig i Bucha då när han påstod att han var där, som exempel.
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Exakt!
Adrien Bocquet är ökänd för att ljuga.
https://www.stopfake.org/en/how-the-frenchman-adrien-bocquet-whitewashed-russian-war-crimes-in-bucha/
SBU's propaganda har dessvärre dragits med trovärdighetsproblem sedan 'Ghost of Kiev'. Intresseklubben noterar dock att trådens nazistsympatisörer blev nödgade att gå i försvar av ukrainska mördarband. Problemet är bara den lilla detaljen att Ukraina öppet erkänner vad de sysslar med:

Citat:
Den ukrainska regeringen berättar nu öppet om hur man summariskt avrättar personer som man anklagar för att ha samarbetat med Ryssland.

– En jakt på kollaboratörer har utlysts och deras liv skyddas inte av lagen, säger president Zelenskyjs rådgivare Anton Gerashchenko, rapporterar Daily Mail.

– Våra underrättelsetjänster eliminerar dem, skjuter dem som grisar, fortsätter han.

Den ukrainska regeringen gör ingen hemlighet av att man har så kallade dödspatruller som mördar ukrainare som pekas ut som förrädare eller kollaboratörer.
https://www.friatider.se/ukraina-om-civila-forradare-vi-jagar-och-skjuter-dem-som-grisar
Citera
2022-10-27, 09:17
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Halvsanningar och totala lögner som USA/EU betalar vår media att förmedla. Hela deras narrativ går ut på en enda sak.

Har du något exempel på någon total lögn?

Hur menar du att USA/EU:s betalningar till vår media går till?

Vad är det för enda sak deras narrativ går ut på?

Tänk på att det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta, så kom igen!
Citera
2022-10-27, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Jag tillhör falangen som tycker man ska dra slutsatser av historien. Så, tycker du att det var fel av Sovjet/Ryssland att inte förhandla om fred med Tyskland under andra världskriget, även om det hade inneburit ett slopande av kommunismen och stora landavträdelser, för att därigenom spara 10-talsmiljoner liv, istället för att driva kriget till Tysklands kapitulation?

När jag vet att jag inte kan få min fru att vilja samma sak som jag med argument försöker jag hitta en kompromiss som gör oss båda nöjda. Inte förinta henne och seger till varje pris. :-)

Hitler ville förslava eller driva bort slaver och judar för att den ariska rasen skulle ta över deras land som kornbod skrev han i Mein Kampf. Slaver och judar skulle drivas bortom Ural. Det här att gå emot ryssar med hakkorsflaggor som ukrainare med USA stöd nu prövat på är inte så välbetänkt. :-)

Ja det där djävla "lära av historien" har man ju fått höra till leda under de senaste åren men det sägs oftast av folk som verkligen inte ville lära sig något. När nazisterna kom till västra ukraina under andra världskriget fann de ukrainska nationalister, rasister och antikommunister som de fick i sin tjänst. Dessa utförde under nazisternas överinseende massakrer på kommunister, judar, polacker och andra och fick visst självbestämmande. Deras främste ledare hette Bandera och han har klivit fram som nationalhjälte i nuvarande Ukraina. Sådant folk stödjer USA och EU för sina egna syften i nuvarande Ukraina. Har du lärt dig något av den historien?
Citera
2022-10-27, 09:26
Medlem
MrArturs avatar
Ryssland använde decenniegamla bilder på restavfall i Slovenien som bevis för att Ukraina planerade smutsiga bomber (dirty bombs).

Ryssland har inga gränser för hur mycket, vad eller när de kan ljuga.

Det är en organisation där lögnen är en vital och helt integrerad del. Det underlättar inte direkt för förhandlingsförutsättningarna.
Citera
2022-10-27, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ryssland är överlag sämre på demokratisering än USA. Det gör inte att vi bör stödja Ukraina, bortom att säkra deras överlevnad. (däremot kan man stödja ukros av andra anledningar). Vad jag anser om USA som kraft för demokratisering i ett bredare perspektiv blir nog off-topic här.

”Sämre” var ett väldigt diplomatiskt svar. Ryssland har som sagt inga som helts meriter inom området och aldrig infört något demokratiskt i något avseende och du svarade inte riktigt på frågan?
Av de olika aktörer som varit inblandade i Ukraina. Vem har troligtvis varit den mest demokratiska kraften?
Citera
2022-10-27, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Men riktigt så enkelt är det.
Dessa delar av Ukraina har ju en Rysk befolkning som blev totalfuckade av Regimskiftet 2014.

Ryssland har beväpnat den Ryska sidan såklart, men det var ju för att den låg i krig och blev angripen av Ukrainska bataljoner, till viss den även öppet nazistiska sådana som Azovbataljonen.

Som grädden på moset var ju dessa fina herrar USA tränade.

Om vi hade en Svensk befolkning i nordvästra Finland som blev angripna av NATO tränade Finska nazister är det då så konstigt att om vi hjälp dom med vapen.

Sen är majoriteten av Ukrainare INTE nazister såklart, men sätter det i perspektiv

Nu visar du tydligt att du gått på Kremls rena propaganda.

Det som hände speciellt i donbass 21014 var att Rysska armen ledda av FSB gick in och ockuperade delar av Donbass och omkringliggande områden, Vilket de själva erkänt.

Har inget med någon folklig resning att göra, fanns en liten minoritet <5% som stödde detta i området.
Då var den Ukrainska armen oförberedd och nermonterad därav skapades Ukrainska nationalistiska miliser mest bestående av Rysstalande(Etniska Ryssar om du vill kalla dem så) för att skydda sitt land och sig själva från att bli ockuperade av en främmande makt(Ryssland).
Läs på lite och bredda din införsel av fakta.
Citera
2022-10-27, 09:31
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ryssland är överlag sämre på demokratisering än USA. Det gör inte att vi bör stödja Ukraina, bortom att säkra deras överlevnad. (däremot kan man stödja ukros av andra anledningar). Vad jag anser om USA som kraft för demokratisering i ett bredare perspektiv blir nog off-topic här.
Det skulle vara intressant att höra vad du tycker att Europa kunde tjäna på att Ryssland vann kriget? Vilka fördelar kunde Europa vinna på att Ryssland slukade Ukraina? Kan själv endast se nackdelar med ett sånt scenario. Du inser att handeln med Ryssland inte kommer att återupprättas på tiotals år oberoende utgången av kriget?
Citera
2022-10-27, 09:31
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
När jag vet att jag inte kan få min fru att vilja samma sak som jag med argument försöker jag hitta en kompromiss som gör oss båda nöjda. Inte förinta henne och seger till varje pris. :-)

Hitler ville förslava eller driva bort slaver och judar för att den ariska rasen skulle ta över deras land som kornbod skrev han i Mein Kampf. Slaver och judar skulle drivas bortom Ural. Det här att gå emot ryssar med hakkorsflaggor som ukrainare med USA stöd nu prövat på är inte så välbetänkt. :-)

Ja det där djävla "lära av historien" har man ju fått höra till leda under de senaste åren men det sägs oftast av folk som verkligen inte ville lära sig något. När nazisterna kom till västra ukraina under andra världskriget fann de ukrainska nationalister, rasister och antikommunister som de fick i sin tjänst. Dessa utförde under nazisternas överinseende massakrer på kommunister, judar, polacker och andra och fick visst självbestämmande. Deras främste ledare hette Bandera och han har klivit fram som nationalhjälte i nuvarande Ukraina. Sådant folk stödjer USA och EU för sina egna syften i nuvarande Ukraina. Har du lärt dig något av den historien?

Du måste lära dig se historien bortom enskilda figurer och misstag. Ja, det var superdumt av Tyskland ur deras perspektiv att agera i Ukraina som de gjorde, men vad har detta med dagens situation att göra? Det var 80-år sedan och de personerna finns inte.

Däremot finns den större frågan som du själv ställer, ska en stat som angrips lägga sig och sluta fred även om det innebär stympning av landet? Sovjet/Ryssland hade ju den möjligheten som du själv antyder, ett Ryssland bortom Uralbergen. Några ryssar hade säkert fått bo kvar väster om Ural och arbeta som tjänstefolk, i industrin etc. Hade inte det varit bättre och sparat de tiotalsmiljoner som nu istället dog i kriget?

Att Ryssland idag kör med en närmast nazistisk terminologi mot Ukraina är också relevant. Att Ukraina och ukrainare "inte finns", att Ukraina är en psykisk sjukdom och allt annat som sagts, visar ju att Ryssland förbereder folkmord och deportationer eller i vart fall att vissa ledande personer i Ryssland vill det.
Senast redigerad av FockeWulf190d 2022-10-27 kl. 09:34.
Citera
2022-10-27, 09:38
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Demokrati och yttrandefrihet är skit när det endast är ord och ej verklighet. Demokratur har vi i Sverige och sann yttrandefrihet har vi ej, eftersom vi sitter här och debatterar anonymt av någon anledning.

Du är en hjärntvättad ZelenZkyrunkare och förrädare!
Vilket trams. Du är fri att utrycka dina proryska åsikter i offentligheten i Sverige så mycket du vill. Att du inte vågar stå för dina åsikter bakom namn är inte samhällets fel. Om du själv "vet" att du har rätt är det märkligt att du inte vågar stå för det, det är inte så att du tvekar för att du innerst inne vet att du står på fel sida av historien?

Till skillnad från hur det är i Ryssland där du hamnar i fängelse om du kritiserar Rysslands invasionskrig.
Citera
2022-10-27, 09:39
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren

Kan du säga kapitel och stycke där detta påstås?
Tror du ljuger som alla Rysstroll, alltid. Har du dessutom missat att Ny-Stalin påstår att det är Satanister, inte Nazister ni Ny-Stalinister slåss mot när ni mördar civila i Ukraina?
Citera
2022-10-27, 09:46
Medlem
Citat:
Jag stödjer en kompromissfred, och att vi rustar upp för att avskräcka Ryssland. Reformera NATO så vi i Sverige inte får samma problem någon annanstans på grund av USA. Så mitt sikte (vad jag stödjer) optimerar ekonomi (på sikt ökar handeln med Ryssland, till ömsesidig nytta och inte knuffar dem till Kina), spar liv, reducerar risk för worst case scenarios att nuclear taboo bryts eller globalt kärnvapenkrig.

Det gamla vanliga tramset sedan några veckor alltså. Kompromissfred(=ryzzland skall behålla en del av stölgodset=utvalda delar av Ukraina), USA och EU får skulden för Ryzzlands invasion och så NATO förstås. Och så lite blandade hot som vanligt..du glömde förolämpningar av den man svarar.

Glöm det. Så behandlar man inte en skurkstat som ryzzland 2022.
Citera
2022-10-27, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Nu visar du tydligt att du gått på Kremls rena propaganda.

Det som hände speciellt i donbass 21014 var att Rysska armen ledda av FSB gick in och ockuperade delar av Donbass och omkringliggande områden, Vilket de själva erkänt.

Har inget med någon folklig resning att göra, fanns en liten minoritet <5% som stödde detta i området.
Då var den Ukrainska armen oförberedd och nermonterad därav skapades Ukrainska nationalistiska miliser mest bestående av Rysstalande(Etniska Ryssar om du vill kalla dem så) för att skydda sitt land och sig själva från att bli ockuperade av en främmande makt(Ryssland).
Läs på lite och bredda din införsel av fakta.

Bra och korrekt beskrivning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in