• 1
  • 2
2022-10-20, 22:39
Medlem
Försöker hitta ställe att köpa bra fake klocka, av ganska specifikt märke och typ.

Jag har själv ingen koll på var man kan leta eller få kontakt med dugliga leverantörer. Det finns förstås ett halvdussin sajter som varit igång många år, kan se något förtroendeingivande ut. Men på flera ställen i världen är det här inte fullt lagliga varor, så vad hindrar då säljaren från att bara ta emot min order/betalning och sen skita i att leverera .. liksom. Och andra vägar, vet jag som sagt inte var man kan få tag i.

Eftersom man är ute efter ganska specifika modeller (som inte tillhör dom allra dyraste) så funkar det inte att vandra drottninggatan ner och gå på magkänsla.

Som leverantör måste man väl få tag i replikorna någonstans ifrån? Har svårt att tänka mig att en leverantör får in en order och har en stor mekanisk verkstad som sätter igång och gör replikan för hand på beställning, speciellt då replikor av den typen ser ut att kosta knappt 2000kr ...?

Söker idéer, tips, förslag för lösningar.
Hur hade ni gjort?
Tack
Citera
2022-10-21, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Hur hade ni gjort?
Tack

Hur hade ni gjort? Jag är inte en misslyckad fattig bög så jag hade köpt en äkta klocka.

Frågor på det?
Citera
2022-10-21, 01:37
Medlem
Citat:
Försöker hitta ställe att köpa bra fake klocka, av ganska specifikt märke och typ.

Jag har själv ingen koll på var man kan leta eller få kontakt med dugliga leverantörer. Det finns förstås ett halvdussin sajter som varit igång många år, kan se något förtroendeingivande ut. Men på flera ställen i världen är det här inte fullt lagliga varor, så vad hindrar då säljaren från att bara ta emot min order/betalning och sen skita i att leverera .. liksom. Och andra vägar, vet jag som sagt inte var man kan få tag i.

Eftersom man är ute efter ganska specifika modeller (som inte tillhör dom allra dyraste) så funkar det inte att vandra drottninggatan ner och gå på magkänsla.

Som leverantör måste man väl få tag i replikorna någonstans ifrån? Har svårt att tänka mig att en leverantör får in en order och har en stor mekanisk verkstad som sätter igång och gör replikan för hand på beställning, speciellt då replikor av den typen ser ut att kosta knappt 2000kr ...?

Hur hade ni gjort?
Tack

Ar du Zigenare?
Arab?
Fattig WT?

Om inte sa funderar du inte ens pa nagon fejk.
Ar du daremot ovanstaende sa varfor betala mer an 150kr?
Aliexpress har sakert och dina lika vardelosa polare ser ingen akillnad
Citera
2022-10-21, 10:07
Medlem
David Banners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Ar du Zigenare?
Arab?
Fattig WT?

Om inte sa funderar du inte ens pa nagon fejk.
Ar du daremot ovanstaende sa varfor betala mer an 150kr?
Aliexpress har sakert och dina lika vardelosa polare ser ingen akillnad

Det är förbjudet att sälja piratkopior även i Kina. Ali Express säljer mycket "homage" dvs klockor som liknar Rolex, Omega mfl fast de heter nåt annat tex. Lige, Fngeen, Yolako, Lgxige. Dessa kostar några hundralappar. De finare homage-uren som Pagani design kostar mer än tusenlappen.

En fake Rolex made in China kommer naturligtvis säljas som en äkta Rolex till nån lättlurad.

Se upp för personer i mörka byxor med pressveck, lackskor, vit skjorta och "sinnjacka" om en sådan figur erbjuder dig en Rolex på Drottninggatan alternativt Plattan/Centralen då har du din fejk-Rolex.
Citera
2022-10-21, 12:17
Medlem
Så, det finns inte alls några aningen mindre riskfulla alternativ/outlets att kolla på, utan allt är bara skumrask, helt igenom?

Och t.ex. sajter som https://www.fakeluxurywatches.com/ och andra, som har varit uppe i 10 år eller mer, och har fått betalningsmoduler godkända mot Visa, Mastercard och andra betalsätt ... dom är inte att betrakta som säkrare alternativ än något annat skumrask?
Senast redigerad av Valentin90 2022-10-21 kl. 12:44.
Citera
2022-10-21, 13:39
Medlem
Citat:

Hur hade ni gjort?
Tack

Köp en äkta.
Citera
2022-10-22, 13:12
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Hur hade ni gjort?
Tack
Jag hade om jag var du försökt sluta vara en jävla luffare, det är få saker som är så töntiga som att ha på sig en fakeklocka. För normala människor är det pinsamt att ljuga och det kommer du bli tvingad att göra varje gång någon vill prata om din klocka.

Köp istället ett billigare mekaniskt ur, seiko har till exempel många fina till överkomliga priser.
Citera
2022-10-26, 22:37
Medlem
trottwells avatar
Citat:

Hur hade ni gjort?
Tack

Hemorrojder

Det finns redan trådar i ämnet för er klockvärldens hemorrojder.

Använd sökfunktionen.
Citera
2022-10-26, 23:11
Medlem
Köp en seiko, eller en casio eller något annat, men fan ingen fake klocka. Ingen respekt!

Inte ens Christer pettersson sjönk så lågt! Han hade en casio!
Citera
2022-10-27, 07:05
Medlem
Om uret köps för att man uppskattar utseendet/designen, förstår jag verkligen att man köper en kopia.

Om uret köps som en bra placering (läs en stål rolex) är det ju självklart att den måste vara äkta.

Om det är det mekaniska som är viktigt har jag viss förståelse för att vissa av originalen är mycket bättre. (en del har ju samma swiss standardverk)

Men det intressantaste är väl vilka som blir upprörda över att någon köper en kopia.

Det måste ju vara de nyrika som är helt utan självförtroende som bara köpt uret för att flexa status, och nu känner oschysst konkurens.

Det finns ju inga friska tankar bakom att bli så upprörd över en annan persons val av armbandsur.

"Genom sig sjölv könner man andra"

En frisknperson skulle ifrågasätta varför man köper en kopia, "den har ju ingen värdeutveckling"

Men stördanpersoner tar till brösttoner och ropar ut det som verkligen skaver för dem..

"Ingen kommer att få påmatt du hade råd med en rintigt din fattiga jävel"

De har alltså enbart köpt uret för att flexa en hygglig svensson ekonomi..

Ja inte ens ennhygglig ekonomi, för är man så sjukt besatt av att visa upp pengar så kan väl varenda bostasarättsinnehavare sälja lägenheten ochvhyra..

Kontantinsatsen räcker bra till en äkta Rolex, till och med den lokala städare kan sälja bilen och köpa en..

Eller så är den hemska sanningen att originalet är så överprisat att inte ens de "kunniga" kan skilja kopiorna från billiga kopior och de riskerar nu att satsa pengar de inte har på något som är värt en Casio..
Citera
2022-11-14, 10:55
Medlem
Alla ljuger som idioter iallafall. Har min guld rolex hellre än de flesta andra jag har. Men det har jag inte... Den kostade 10 lax och jag fick den äkthetsverifierad. Med box och hela skiten, nummer också. Kollade den hos en Rolex officiell butik. Den ska vara en Replica men snubben måste ju varit dum i huvudet som sålde den. Mao ord en tjackis som va skitglad för för ett hegge.
Citera
2022-11-14, 15:13
Medlem
cyber_zekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheContender
Alla ljuger som idioter iallafall. Har min guld rolex hellre än de flesta andra jag har. Men det har jag inte... Den kostade 10 lax och jag fick den äkthetsverifierad. Med box och hela skiten, nummer också. Kollade den hos en Rolex officiell butik. Den ska vara en Replica men snubben måste ju varit dum i huvudet som sålde den. Mao ord en tjackis som va skitglad för för ett hegge.
Förstår faktiskt inte vad du skriver. Har du köpt en kopia eller stöldgods för 10,000kr
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in