2022-10-27, 01:28
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extranode
Detta var ju vid Illjarens natturreservat, men har inte nämnts just något på senare tid i tråden!
Den som skrev det utgick endast ifrån att polisen såg det i tråden, vilket jag hoppas de gjorde.

Illjaren är ju helt klart det hetaste stället känns det nu! (nästan för mycket som pekar på det nu..)

Än mer aktuellt nu med infon som framkommit med ev JJ:s pappa sedd där tidigt sön morgon, samt JJ och MH i röd bil där. (om nu inte allt detta gjordes om till ett villospår efter att någon sett vilka som var i bilen.. i så fall är en gödselstack en bra idé)

Jag nämnde tidigare att grepen troligen kan vara en ursäkt till att åka hem eller liknande.
Om inte, så finns det ett läskigare scenario:

Om en kropp dumpats i vatten så kan väl processen som sker göra att den flyter upp efter ett tag.
Troligen sker det inte om den perforerats med exempelvis en sådan grep.

Perforerats och dumpats där det är lätt att orsaka ett ras av massor över den?
Eller lagts stenar på den.

Hur som helst skulle en ursäkt till till att lägga ut annons på den på söndag morgon också kunna vara
att den blivit väl rengjord under just söndagen och vara blöt ännu + kanske ha färska spår av rengöringsmedel (vilket vore mkt suspekt annars)

Sedan var det skumt med den där Emå-filen som det var 404-error på.
Den kanske visar intressanta avsnitt av ån med olika material och kanske andra intressanta saker.

En sak till. På söndag morgon när JJ:s pappa eventuellt sågs vid naturreservatet skulle även kunna vara andra gången detta dygn han är där.

Denna gång för att finlira eller bara kolla att 'nattjobbet' var tillräckligt bra gjort. Alternativt kolla så att inte en dumpning från bro eller tidigare ställe uppströms fastnat och legat synligt härifrån.

Den skribenten som känt liklukt, var det från Illjaren??

Folk borde åka dit och vandra, det brukar bli skator/korpar som cirkulerar över och i närheten av döda djurkadaver och människolik. Fåglar brukar vara först på plats.

Efter ca 3 veckor brukar lik flyta upp i vatten, även om de blivit sänkta med tyngder för ex huden blir "porös". Kim Walls torso var perforerad och sänkt med tyngder, men flöt upp ändå.
Citera
2022-10-27, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön

Det var fadern som gick upp och knackade på dörren och sonen skjutsade senare JJ till McD.

Har läst i tråden att den äldsta sonen jobbade som vakt på Nöjet den kvällen och kom hem sent.

Var har du fått dessa uppgifter ifrån?
Citera
2022-10-27, 01:33
Medlem
BillBasss avatar
Många frågor om påsen i cykelkorgen senaste timmarna, så jag citerar från Expressens låsta artikel:

Citat:

Frågetecknet kring Toves cykel – påsen försvunnen

.....
Enligt vad Expressen erfar har polisen uppgifter om att det funnits en påse i cykelkorgen sent på natten. Vid återkomsten från McDonald’s, med en granne, ska den häktade kvinnan ha tagit med sig påsen till sin lägenhet i flerfamiljhuset.

https://www.expressen.se/nyheter/fragetecknet-kring-toves-cykel-pasen-forsvunnen/

Låter helkonstigt att lämna en påse i cykelkorgen en regnig natt, tycker jag, men det kan ju vara så enkelt att TT glömt den där. Eller att JJ hållit på med nåt fuffens.

Jag kan även bistå med innehåll från AB:s låsta artiklar om så önskas. Efter att ha läst ikapp drygt 100 inlägg orkar jag dock inte leta efter nåt eventuellt inlägg om "tanten och den slängda cykeln" just nu.
Citera
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Men hur ska jag veta vilken av alla låsta artiklar...då får någon som har ab abonnemang gå igenom allt igen. Tydligen är det dags för det, för tråden har spårat ur. dags för en ny sammanfattning, men greven har redan jobbat hårt som fan här. Han kanske kan göra en till?

Tyvärr så hjälper det nog inte att greven startar om en ny händelsekarta.
Han gjorde ett hästjobb sist.
Men när tråden kommit såhär pass långt så fortsätter frågor som ”namnen på MGM”, ”deras FB” och så vidare.
Det bästa vore ju om man hade ett intresse i detta och läste från början.
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Var har du fått dessa uppgifter ifrån?
Jag ringde en granne i huset och frågade
Citera
2022-10-27, 01:34
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Analytikern
Någon mer än jag som ser många likheter med mordet på Mikael P i Karlskrona? Lista gärna fler punkter än de nedan:

Unga tidigare ostraffade misstänkta
Misstanke om autism och psykisk ohälsa
Grannar hör misstänkta tydliga ljud
Polisen fattar misstänkte relativt snabbt
Snabb häktning efter genomsök av lgh.
Misstanke om en drivande part.
Misstanke om tidigare försök till mordbrand.
Gw tvekar på statistiken då ostraffat par faller utanför ramarna.
De misstänkte saknar de fysiska yttre attributen för att falla inom ramen.
Panikartad ”blocketförsäljning” dagen efter.
Förvåning att mgm håller ut så länge i häktet.
Omgivningen vittnat om empatistörning.
Fattas ngt eller ser jag felaktiga mönster?
Ser likheterna.

Tänker även på Jonna som själv styckade sin kärleksrival som ett exempel att en ensam ostraffad kvinna klarar genomföra ett mord och stycka en annan kvinna.
Citera
2022-10-27, 01:35
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Är precis vad den ser ut att vara också, allt på höger sida, åt det håll man ramlar om man blir påkörd av en bil!

Nej, nej, nej, det där är inte en demolerad cykel. Typiska slitage på en cykel med några år på nacken och som dessutom inte får så mycket kärlek (notera den väldigt rostiga kedjan).
Citera
2022-10-27, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Ser likheterna.

Tänker även på Jonna som själv styckade sin kärleksrival som ett exempel att en ensam ostraffad kvinna klarar genomföra ett mord och stycka en annan kvinna.

Även Johanna Möller var skötsam och ostraffad som yngre.
Citera
2022-10-27, 01:37
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Vart hittar du intervjun i video-format?! Jag får verkligen inte fram den genom länken!

Du kanske lyckats se videon nu, men om inte, så försök igen. Jag hade problem första gången jag var inne på artikeln, fick bara se nåt annat klipp om TT. Efter några timmar funkade det.
Citera
2022-10-27, 01:38
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WastedEd
Intressant förtydligande om McD i Aftonbladet som jag missat i tråden - men det är ju många sidor

Om männen kort senare hämtade TT från lägenheten och körde iväg henne - då kan hon ju vara precis var som helst.

Om JJ, MH, pappa och andra sågs någonstans på söndagen har då ingen koppling till var TT kan ha tagit vägen...

Alla de männen har blivit avförda av polisen, McD-chaffören och de 2 männen JJ pratade med vid Donken.

Personligen tror jag att hon försökte förstärka sitt alibi med att prata med dem som kanske visste vem hon var.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Klargör: jag har talat i telefon med grannen mittemot JJ det är två lägenheter där på översta våningen.
Berättade att familjen K arosan på våningen under har två söner varav den ena skjutsade JJ till McD. Fadern i den familjen var innan uppe till dörren o knackade på hos JJ för allt oväsen.
Har de kollat grannarnas lägenheter?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Är precis vad den (cykeln) ser ut att vara också, allt på höger sida, åt det håll man ramlar om man blir påkörd av en bil!

Rejält med avskrapad färg vid pakethållaren undertill och högra handtaget verkar också ha fått sig en törn. http://www.bilddump.se/bilder/20221027012911-85.195.8.146.jpeg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in