2022-10-26, 17:59
Medlem
Coin Bureaus kommentar:

https://youtu.be/_ECRigWX8bg?t=295
Citera
2022-10-26, 18:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DonT
Om detta är sant, hur tror ni experter det kommer påverka. Exempelvis på priset?

Tack så hjärtligt!

ETH rusar för tillfället.
Citera
2022-10-26, 19:23
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Coin Bureaus kommentar:

https://youtu.be/_ECRigWX8bg?t=295

tldr?
Citera
2022-10-26, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
ETH rusar för tillfället.

Det är en lång väg kvar om vi ser ett år bakåt. Men hoppas du får rätt

Är det en början på en riktigt uppgång eller bulltrap. Vad säger ni experter?
Citera
2022-10-26, 21:05
Medlem
Leastons avatar
Citat:

Om det fanns någon som säkert kunde svara på det så hade priset rättat sig efter det svaret redan.

Det kan vara suckers rally, för en ny dropp. Jag väljer dock att se detta som vändningen, att botten är inne, och om jag har fel på det så kommer jag få ett gyllende tillfälle att köpa i nästa dipp.

Det absolut sista jag vill göra nu är att stå på sidlinjen om tåget går nu. Då tar jag mycket hellre en till dipp, trots att jag redan är inne.

ETH är nästan deflationär i en bearmarket. Hur skall det då inte se ut när användningen drar igång på allvar i en bullmarket...
Citera
2022-10-26, 21:53
Medlem
Klaisans avatar
Citat:

Jag har varit inne (hodler) i ethereum sen 2016-2017 och det här är ingenting att reagera över. Det kan sticka iväg upp och det kan krascha det händer oftare än jag byter kalsonger. Sätt ett säljmål och ändra målet hela tiden, det gör jag och det har varit ett vinnande koncept.. jaaa man skulle sålt på toppen men det har varit många toppar genom åren
Citera
2022-10-26, 22:20
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaisan
jaaa man skulle sålt på toppen men det har varit många toppar genom åren

Bland de som försöker sälja toppar och köpa bottnar hittar vi 100% av alla förlorare jämfört med de som inte säljer.

50 IQ att försöka sälja toppar och köpa bottnar.
100 IQ att inte sälja toppar.
130 IQ att inte sälja toppar, men försöka köpa bottnar.
Senast redigerad av Leaston 2022-10-26 kl. 22:25.
Citera
2022-10-26, 22:25
Medlem
Otroligt bra svar! Tack så jättemycket.
Tar till mig de kloka råden och lägger in en mentalt sälj på 8k.

"ETH är nästan deflationär i en bearmarket. Hur skall det då inte se ut när användningen drar igång på allvar i en bullmarket..."
Kan man läsa mer om det någon stans?
#ELI5
Citera
2022-10-26, 22:26
Medlem
Klaisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Bland de som försöker sälja toppar och köpa bottnar hittar vi 100% av alla förlorare jämfört med de som inte säljer.

50 IQ att försöka sälja toppar och köpa bottnar.
100 IQ att inte sälja toppar.
130 IQ att inte sälja toppar, men försöka köpa bottnar.

Ja det kanske stämmer även om jag tycker IQ är ointressant
Citera
2022-10-26, 22:31
Medlem
Klaisans avatar
Citat:

"ETH är nästan deflationär i en bearmarket. Hur skall det då inte se ut när användningen drar igång på allvar i en bullmarket..."
#ELI5

Googla! Intressera dig för någon del och trippelkolla om det du läser stämmer

Lek lite med ultra.soundmoney
https://ultrasound.money/
Citera
2022-10-26, 22:32
Medlem
Leastons avatar
Citat:

#ELI5
Du behöver nog sätta dig in i vad du investerar i oavsett om det är krypto, Tesla, ädelmetaller eller annat.

Men i kort så produceras det lite mer ETH än vad som bränns genom användning just nu. Men ETH har knappt börjat användas då det var nyligen man gick över till Proof of Stake. Ju mer som byggs på Ethereum desto mer Ethereum kommer brännas.
Och du har koll på vad ökad efterfrågan och minskad utbud gör på ett marknadspris va?

Dagens ETH pris sätts mest av spekulation, men kommande år kommer det bli ändring på det då det är först nu man kan börja bygga vettiga applikationer på Ethereum. Köper man in på narrative att Ethereum kommer börja användas iså lär priset rusa IOM det.

Du får ta reda på själv om du tror Ethereum kommer börja användas. Finns mycket poddar och annat som riktar sig till oss plebs som förklarar detta bra.
Citera
2022-10-26, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Du behöver nog sätta dig in i vad du investerar i oavsett om det är krypto, Tesla, ädelmetaller eller annat.

Men i kort så produceras det lite mer ETH än vad som bränns genom användning just nu. Men ETH har knappt börjat användas då det var nyligen man gick över till Proof of Stake. Ju mer som byggs på Ethereum desto mer Ethereum kommer brännas.
Och du har koll på vad ökad efterfrågan och minskad utbud gör på ett marknadspris va?

Dagens ETH pris sätts mest av spekulation, men kommande år kommer det bli ändring på det då det är först nu man kan börja bygga vettiga applikationer på Ethereum. Köper man in på narrative att Ethereum kommer börja användas iså lär priset rusa IOM det.

Du får ta reda på själv om du tror Ethereum kommer börja användas. Finns mycket poddar och annat som riktar sig till oss plebs som förklarar detta bra.

Stort tack för att du tog dig tid att skriva ett sådan bra svar. Precis lagom nivå för att en nybörjare ska förstå. Verkligen schysst

Självklart ska man sätta sig in i sina investeringar, därav mina frågor.
Många av de poddar du hänvisar till är rätt avancerade, kollar man på Youtube känns det som ett skämt med raketer och kraschar vartannat var 15e min.. Tar gärna emot tips på seriöst innehåll att följa

Crypto är ett nytt intresse och det är verkigen intressant. Hoppas det börjas skriva mer i trådarna här för ni är många som är smarta och grymma.
Lycka till alla med era investeringar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in