2022-10-26, 16:21
Medlem
[quote=Tavelramskrok|82180903]
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123

Vet inte vad du gör för fel. Men hur kan du citera mig i något jag inte skrivit ?
Använder du verkligen citera knappen ?

Jag tror det, men ber om ursäkt om jag citerade fel
Citera
2022-10-26, 16:21
Medlem
[quote=sevanol123|82180754]
Citat:
Ursprungligen postat av Jussom

De kan lika gärna drogat henne för att göra sig lustiga över henne, men det resulterar i att T blir riktig dålig. Tanken var tom att ta henne till sjukhuset men Jj ringer farsan och han blir rädd för dottern pga droger förekommer och kommer överens med mgm att han ordnar saken men de måste hålla käften om det!
Jj vill så klart inte tjalla på farsan och MH är så klart rädd för sin säkerhet om hon tjallar..

Det här tänkte jag på som möjlig scenario eftersom någon sa att dessa tre sågs tidigt söndag morgon vid Illharjen.

Var farsan iväg någonstans så väntade mgm på honom för att ta över Tove. Som en gammal militär vet han hur man kan gömma kroppen eller?

Eller så blev dom sams, tog ett dåligt beslut som man lätt kan göra mitt i natten tänkt festa till det med droger, TT överdoserar och dom får panik då dom bjudit henne och känner sig redan skyldig till hennes död så dom gör sig av med kroppen på nått sätt. Ev ringer personen som sålt dom droger som hjälper till.
Citera
2022-10-26, 16:23
Medlem
Tycker J's pappa är väldigt intressant, känns som att han har ett finger med..
Citera
2022-10-26, 16:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Rent spontant känns det ju som att JJ:s far kanske skulle anhållas.

Kan man nog inte göra om man inte har något på honom mer än att det kan finnas vittnesuppgifter om att han setts därute.

Han har säkerligen förhörts utifrån detta och det jämförs med tjejernas förhör. Om alla tre varit vid Illharjen samtidigt på morgonen, kan det hända att de sett att andra har varit där. Då kan de redan då kommit överens om vad de ska säga, varför de är där (dvs om de har något skumt i görningen).

Annars har polisen säkert mycket koll på vad han har för sig, och lite till. Och han vet säkert det också... om d har varit på hans mark och sökt redan.
Citera
2022-10-26, 16:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Jag får inte ihop det med dom kraftiga dunsarna från lägenheten ca 02:30 enligt vittnen så kraftiga så dom trodde någon hamrade vid den tidpunkten och övervägde att ringa polisen

Källa : https://sverigesradio.se/jonkoping
Samma.

Så här kan det vara.

Duns ett:
T har bilivt drogad, fallre i golvet.

Dunsar där efter: Ner med väskan som är inne i garderoben nåstans, tung resväska, dunsar i väggen och golvet.

Resten av dunsar och ljus och spring i trappen: In i väskan med T, och ner med den för trappen.
Citera
2022-10-26, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
Tycker det luktat illa rätt länge i tråden... men det gör ju inte saken bättre av att man sett honom just där plus att han är verksamhetsansvarig..

Varför tipsas inte polisen?
Citera
2022-10-26, 16:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
Tycker det luktat illa rätt länge i tråden... men det gör ju inte saken bättre av att man sett honom just där plus att han är verksamhetsansvarig..
Visst. Han har jag misstänkt hela tiden, inblandad på ett eller annat sätt.
Citera
2022-10-26, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjallak
Vet du exakt var bilen stod parkerad? Den riktiga parkeringen vid Illharjen? Finns ju annars en väg upp efter gångbron som går över väg 28. Där kommer man nästan ända ner till Emån med bil och då längre nedströms än andra sidan.

Som jag fattat det så är det på parkeringen!
Citera
2022-10-26, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Brukar man knacka på bilar med immiga rutor? Vad sa JJ och MH? Är det ett ställe folk i Vetlanda åker till för spännande sex?

Inte vet jag? Om man är en äldre person som blir orolig som i detta fallet, så kanske?
Nej det skulle jag absolut inte säga.
Citera
2022-10-26, 16:28
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emlan78
Varför tipsas inte polisen?

Det har tidigare skrivits att polisen är tipsade om detta. Dessutom är det en ganska stor chans att en polis sitter och läser allt som skrivs här.
Citera
2022-10-26, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Det fetade:
Här är klockslaget väldigt intressant.
Alla som har varit ute i fuktiga kläder och sätter sig i en bil vet ju hur det blir fuktiga rutor snabbt.

Hur har pappan bettet sig under veckan? Eller har han gått under radarn?

Vet ej exakt klockslag, men tillräckligt tidigt för att tycka det vara underligt och vilja checka läget.

Pappan har jag inte aning om.
Citera
2022-10-26, 16:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123

Jag tror det, men ber om ursäkt om jag citerade fel

Det beror på att det står två användare överst i fältet för citeringen. Det ska enbart stå en.
Om någon gjort ett fel i citeringen och en annan svarar följer "felet" med till nästa och nästa och nästa som citerar.

Ta bort den skribent i översta raden som inte ska citeras. Här tog jag bort Tavelarmskrok, eftersom jag enbart ville citera dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in