2022-10-26, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Bra fråga! Med tanke på nyhetstorkan så tror jag inte det kom fram så värst mycket.
Ligger nära till hands att man fokuserade där efter uppgifterna om att IJ,JJ och MH (eventuellt) har synts till i en bil vid Illharjens naturreservat.

Nån som vet om det har varit husrannsakan i MHs hem?
Det har cirkulerat poliser i området mer vet jag inte
Citera
2022-10-26, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yourmotherwillknow
Det är inte alls säkert att man går ut med bevis.
Precis. Tvärtom är det väldigt säkert att man inte går ut med alla bevis.
Citera
2022-10-26, 22:14
Medlem
thoughtfuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Om JJ är MENSA-smart så är hon väldigt analytisk och kan tänka flera steg i förväg kring olika scenarion. Så att hon använder försäljningen av grepen som en skenmanöver för att kunna ha en förklaring till varför hon var ute i trakterna kring hennes fars ställe på söndagen låter inte helt orimligt.

Låter rimligt. Jag reagerade på att ”Maria” inte vet om det var hon som ringde någon av de misstänkta eller tvärtom. Det kan väl inte vara så svårt att kolla upp i sin samtalslista?

Får intrycket av att det finns en hel del skenmanövrar i det här ärendet.
Citera
2022-10-26, 22:14
Medlem
Fibonaccitals avatar
Jag ställde en fråga tidigare idag, men jag har inte hittat något svar tack vare hastigheten här inne.

Här kommer den igen:

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.

Ursprungligen postat av GrevenFB
Det är inte bekräftat att Tove var i JJ:S lägenhet.

Polisen säger att de gick Storgatan upp. Tove ledde cykeln.
Sedan att man har tekniska bevis som binder Toves mobil till lägenheten 03-04 (hur stor del av denna timme polisen avser att mobilen finns i lägenheten vet vi inte).

Men vi kan nog anta att hon var i lägenheten.

Det var nytt för mig.

Var ledde hon cykeln?
Var hon ensam?
Vilken tidpunkt? Det ösregnade mellan 03:00 till 05:00
https://imgur.com/a/mfGLLCx

Fanns den där påsen i korgen?
https://imgur.com/a/9DMuvrh

Gick Storgatan upp, upp mot vad, vilket väderstreck.

Är det rätt cykel vid snackar om?
Hon har lånat cykeln av sin pappa sägs det, en damcykel...

Tusen frågor med en gång. Tror nog att Du inte kan svara
Citera
2022-10-26, 22:15
Bannlyst
Rent spontant känns det som att påsen innehöll sprit...
Citera
2022-10-26, 22:19
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weimer0909
Det vet jag naturligtvis inte 😊 men tänker att det isåfall blivit annat än människorov och säkerligen hade stått i tidningen
Så kan det ju vara. Men jag tror att polisen har mycket mer än vi fått veta. Annars hade de inte varit häktade på sannolika skäl. Vi får väl se om de ändrar rubriceringen
Citera
2022-10-26, 22:19
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKTURA
Hear me out… i slutet av september 2022 försvann Kerstin Simone G (56) från Burgwedel. Trots att hon ännu inte hittats misstänker man en man från Warburg vid namn Robert E. Vilket är samma man som blev gripen i Ljungby (småland) idag. Troligtvis har han befunnit sig i Sverige ett tag. Han körde en silvrig Ford Focus och det är knappt 1,5h mellan orterna.
Jag vet att det kan vara långsökt men chansen finns att TT blev överfallen på väg hem från JJ och han borde vara intressant för utredningen.

EDIT: Dessutom skulle det kunna ge en förklarning till uppkopplingen vid Nydalarondellen då man kan ta den vägen ut från Vetlanda för att komma till Ljungby.

Jag hade tagit den vägen till 127-an då det är min naturliga infart till Vetlanda. Även att det hade varit möjligt att köra Torngatan genom stan raka spåret ut på väg 127.
Citera
2022-10-26, 22:23
Medlem
Skulle vara intressant att veta vad som var "skumt" med röstmeddelandet som skickades 02.30 till pojkvännen. Varför skicka röstmeddelande istället för att ringa/smsa? Hördes det ljud och röster i bakgrunden? Var det ens T som pratade?

Tänker på att polisen grep och anhöll MGM först på måndag förmiddag. Om röstmeddelandet var väldigt avvikande hade man nog ringt polis redan på söndag morgon.
Citera
2022-10-26, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag ställde en fråga tidigare idag, men jag har inte hittat något svar tack vare hastigheten här inne.

Här kommer den igen:

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.

Ursprungligen postat av GrevenFB
Det är inte bekräftat att Tove var i JJ:S lägenhet.

Polisen säger att de gick Storgatan upp. Tove ledde cykeln.
Sedan att man har tekniska bevis som binder Toves mobil till lägenheten 03-04 (hur stor del av denna timme polisen avser att mobilen finns i lägenheten vet vi inte).

Men vi kan nog anta att hon var i lägenheten.

Det var nytt för mig.

Var ledde hon cykeln?
Var hon ensam?
Vilken tidpunkt? Det ösregnade mellan 03:00 till 05:00
https://imgur.com/a/mfGLLCx

Fanns den där påsen i korgen?
https://imgur.com/a/9DMuvrh

Gick Storgatan upp, upp mot vad, vilket väderstreck.

Är det rätt cykel vid snackar om?
Hon har lånat cykeln av sin pappa sägs det, en damcykel...

Tusen frågor med en gång. Tror nog att Du inte kan svara

Många av dina frågor hittar du svar på i sammanfattningen.

Hon gick på Storgatan UPP mot Storgatan 71, riktning Jönköping ut från Vetlanda
Hon gick enligt uppgifter från polis med JJ och MH. Någon gång mellan 01-01:49.

Påsen fanns i korgen enligt grannen
Jag tror polisen är väldigt säkra på att det är rätt cykel.
Citera
2022-10-26, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Skulle vara intressant att veta vad som var "skumt" med röstmeddelandet som skickades 02.30 till pojkvännen. Varför skicka röstmeddelande istället för att ringa/smsa? Hördes det ljud och röster i bakgrunden? Var det ens T som pratade?

Tänker på att polisen grep och anhöll MGM först på måndag förmiddag. Om röstmeddelandet var väldigt avvikande hade man nog ringt polis redan på söndag morgon.

Man skickar inte röstmeddelanden man spelar in röstmeddelanden för att den man ringer inte svarar eller har stängt av mobilen. Sen är det ett löst rykte så bra om det är tydligt när det pratas om det. Men absolut är det intressant om ryktet hade berättat det också.

Och MAN ringde polis redan på söndag morgon.
Senast redigerad av Wattweke 2022-10-26 kl. 22:27.
Citera
2022-10-26, 22:27
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Många av dina frågor hittar du svar på i sammanfattningen.

Hon gick på Storgatan UPP mot Storgatan 71, riktning Jönköping ut från Vetlanda
Hon gick enligt uppgifter från polis med JJ och MH. Någon gång mellan 01-01:49.

Påsen fanns i korgen enligt grannen
Jag tror polisen är väldigt säkra på att det är rätt cykel.

Tack för svaret
Citera
2022-10-26, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Annars är ju normalt en stark anledning till häktning just att en misstänkt inte ska kunna förstöra bevis eller kommunicera med andra. Polisen har ju uttryckligen sagt att det är därför de två MGM sitter häktade. Märkligt om man skulle resonera helt annorlunda med en tredje misstänkt.

Skulle absolut inte vara första gången polisen avvaktar med att plocka in någon, speciellt som de redan med 99% säkerhet har själva gärningsmännen i förvar.

Min misstanke är att OM pojkvännen är inblandad så är det mer i rollen av pådrivare/anstiftare. Kanske vänstrat med JJ eller liknande?

Som sagt så är det vilda teorier just nu men det är också enda sättet vi kommer någonstans just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in