2022-10-26, 22:03
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk90
Finns det någon källa på det? ukrainas militär som källa gohst of kiev butcha
Jag vet inte var länken är nu men den fungerade förut. Varför vet jag inte och skiter i det. Jag rapporterade bara vad liveuamap lade ut. Hur länge de ligger kvar vet jag inte. Du skulle ha klickat tidigare, Annars får du väl söka själv.
Citera
2022-10-26, 22:03
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Nog tror jag man vågar opponera sig både hur och om man ska stödja Ukraina.

Men som sagt. Finns inte många. Några miserabla invandrare som anonymt låter sitt USA-hat ta över här på flashback. Men inte icke anonym. Tippar på att många många här är köpta åsikter på ett eller annat sätt.

Finns folk till alla debatter annars, kolla bara på stollar som Greider och Lindberg. Om de vågar göra bort sig gång på gång så borde det ju finnas någon som i alla fall på Facebook vågar "säga sanningen" om Puttlers förträfflighet. Men inte ens där. Där man annars kan läsa om hur månlandningen aldrig ägt rum, hur jorden är platt, både om nazistmens och kommunismens överlägsenhet osv. Men INGEN är knäpp. nog att ta ställning för Putter.
Om sann yttrandefrihet existerade, hade detta forum inte behövts. Men det är en annan debatt.
Citera
2022-10-26, 22:05
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Fråga dig själv varför NATO ens finns kvar… gäsp! Vad är syftet med att gå med i en organisation som är skapad för något som inte längre existerar och ändå expanderar ständigt? Du förstår inte att det därför provocerar en supermakt som Ryssland, som innan inte utgjorde någon fara för något europeiskt land? Du förstår på allvar inte att det här är något USA planerat under lång tid?

Vad finns ens att diskutera då? Är det här verkligen bara en tråd där man hejar på när ryssar dör och diskuterar om hur farligt Ryssland är, utan fördjupande? Vad givande.

Men nu pratar vi inte om stupade ryska soldater. Vad fick du det ifrån plötsligt?

Expanderar ständigt är väl att ta i. 2004 var det ett stort antal nya länder. Några enstaka 2009 och två länder på senare år.
Vad var det som existerade tidigare, som inte existerar nu, menar du?

Jo, jag fattar att Putin blir provocerad och inte gillar att Väst hindrar Ryssland från att leka som de vill.
Men vilken rätt har Ryssland att annektera ockupera länder som de behagar?
Senast redigerad av mobeltass 2022-10-26 kl. 22:07.
Citera
2022-10-26, 22:05
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolandiz
Sverige har varit USAs knähund sedan dag 1. Sveriges regering anklagade även Assange för våldtäkt på falska grunder för att ta honom till USA, men han rymde. Att Sverige är med NATO eller inte spelar ingen roll för Ryssland, då Sverige är mer av USAs knähund än flera NATO-länder.
Knähund eller inte så är det ändå tsarens agerande som fått fler länder att söka sig till Nato så det har ju bara slagit tillbaka X 2
Citera
2022-10-26, 22:07
Medlem
Citat:
Gränsar något av dessa länder lika nära som Ukraina? I vilket av dessa länder skulle en militärbas med kärnvapen utgöra störst hot mot Ryssland? Kanske var de tålmodiga nog att se om USA var så urbota korkade att provocera fram ett krig likt detta?

Har du kollat på kartan hur långt det är till Moskva? Är det stor skillnad tycker du?
Citera
2022-10-26, 22:08
Medlem
Citat:
Fråga dig själv varför NATO ens finns kvar… gäsp! Vad är syftet med att gå med i en organisation som är skapad för något som inte längre existerar och ändå expanderar ständigt? Du förstår inte att det därför provocerar en supermakt som Ryssland, som innan inte utgjorde någon fara för något europeiskt land? Du förstår på allvar inte att det här är något USA planerat under lång tid?

Vad finns ens att diskutera då? Är det här verkligen bara en tråd där man hejar på när ryssar dör och diskuterar om hur farligt Ryssland är, utan fördjupande? Vad givande.
Va snackar du om?
Behovet av Nato är viktigtare än någonsin när ryska och kinesiska diktaturerna försöker breda ut sig sätta egendan för andra länder.

Ryssland är inte någon supermakt, hur kan man ens påstå detta när man får spö av ett så fattigt land som Ukraina?
Citera
2022-10-26, 22:09
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Det var en bra fråga som du borde klura på själv. Kanske kommer du fram till ett vettigt svar. Vilket svar jag än ger dig så kommer du ändå välja att inte förstå, inte sant?
I mitt svar på det, gav jag dig ett svar på den frågan. Förkastar du det eller menar du att det inte stämmer på något sätt.
D.v.s. Att han passade på att anfalla före det kunde bli aktuellt med Nato för Ukraina.
Och i så fall, varför inte det.
Citera
2022-10-26, 22:09
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Rysslands ambassadör till UK, Andrei Kelin, beter sig som en typisk bordus CCCP-ryss helt utan någon diplomatisk klass i en färsk intervju. Skrattar osmakligt, ljuger skamlöst och går upp i affekt när reportern ställer en relevant fråga om den misslyckade mobilisationen. Helt desillusionerad av rysk propaganda hotar han med att Ukraina kommer att ödeläggas i en katastrof.

https://www.youtube.com/watch?v=SUkpNi9-qJk
Citera
2022-10-26, 22:11
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Jag diskuterade NATO-medlemskapet som Ukraina ansökte om, trots att de visste om att det skulle provocera fram precis detta, ett fullskaligt krig med Ryssland.

Den nakna tjejen i Rinkeby är Ukraina som söker medlemskap (dålig idé som alla vet om) och Rinkeby för att där finns män som ser det som en provokation (precis som Ryssland uppfattar NATOs expansion).
Så då tycker du alltså att Finland och Sverige provocerar Ryssland så mycket genom att ansöka om Nato-medlemskap att Ryssland har rätt att anfalla oss?
Hur svårt är det och förstå att att det är Ryssland aggressivitet som får länder och vilja bli medlem i Nato? 2014 så var 85 % av Ukrainas befolkning emot ett medlemskap, jag har inga siffror idag men skulle tippa på att 2-5% av befolkningen är idag emot ett medlemskap.
Det är Putin som tvingar länder att bli medlemmar, fatta det någon gång din landsförrädare!
Citera
2022-10-26, 22:12
Medlem
leckerleles avatar
Citat:

Förstår faktiskt inte vad du menar. Är inte detta ett bevis på att NATO bör finnas? Låt säga att NATO inte hade funnits, tror inte du då att samtliga baltländer hade legat i skiten just nu? Eller att Polen hade kollat sig en extra gång över axeln?

Jag kan förstå er, som tycks tycka att NATO ''tränger'' sig länge österut, MEN, det ska förtydligas(!). Att NATO är något man frivilligt ansöker om att bli medlem i. Hade det motförmodan INTE varit något som man ansöker om frivilligt utan USA/Globalisterna/Judarna/Lizzardpeople/Fanohansmoster o vad ni nu kallar dom, så hade väl Sverige och Finland redan varit intvingade sen långt tillbaka, med tanke på hur vi ligger geografiskt.
''Du förstår på allvar inte att det här är något USA planerat under lång tid'' säger du. Låt mig då fråga. Sitter du på nå underrättelseinformation eller är din tes dragen rätt ur röven på dig alt någon stålle ur valfritt konspirationsforum?
Citera
2022-10-26, 22:13
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolandiz
Sverige har varit USAs knähund sedan dag 1. Sveriges regering anklagade även Assange för våldtäkt på falska grunder för att ta honom till USA, men han rymde. Att Sverige är med NATO eller inte spelar ingen roll för Ryssland, då Sverige är mer av USAs knähund än flera NATO-länder.

Frågan du och Ryssland bör ställa er är varför så många länder självmant väjer att bli "USAs knähundar"? Varför har inte Ryssland samma dragningskraft? Varför sticker alla Rysslands gamla "knähundar" till en ny husse så fort de får chansen?
Senast redigerad av FranzMarc 2022-10-26 kl. 22:15.
Citera
2022-10-26, 22:16
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Buhu buhu…🥹 stackars…

Det är till att börja med jävligt ironiskt att du använder att det skulle bli olagligt att kritisera kriget i Ukraina som ett argument för att försvara en regim som verkligen lagstiftat om att det är .. ta daa … olagligt att kritisera kriget i Ukraina. Det är ett sånt kognitivt magplask att jag kan säga att det skulle kunna vara unikt i detta forum vilket i sig borde resultera in någon sorts utmärkelse kan jag tycka.

Du vet att det är med yttrandefrihet kanske är förvirrande om man har huvudet uppe i Putins arsle men yttrandefriheten är dessvärre ingen garanti för att andra inte tycker att du är en idiot, utan bara en garanti för att även idioter ska ha möjlighet att uttrycka sig. Sorry!
https://twitter.com/AlienorAubigne/status/1584887097533820930

”I Tyskland, nu ett fängelsestraff för alla pro-ryska positioner i konflikten i Ukraina. Alltså kan all opposition i landet, och de som har en annan uppfattning om konflikten i Ukraina, falla under straffartikeln.”

Buhuhu… snart i demokratiska Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in