2022-10-26, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnar4321
Nu kan ju flera handla på samma ställe, men det finns inredning från ABs intervju som även syns på hennes fb. Därför säger jag 100% M*irjam

Vart ser du det? Jag minns nämligen för något år sedan att hon la ut när hon hade flyttat in i en lägenhet och ville visa hur hon inrett, var så långt ifrån den inredningsstilen i klippet, men ja, alla kan väl svänga om helt.

Nu är vi 50/50 som säger att det är hon och att det inte är hon, så får nog bara agree to disagree till mer infon eventuellt framkommer ☺️
Citera
2022-10-26, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Kommit in i tråden idag och har läst sammanfattningar och många sidor men ber ändå om ursäkt på förhand om det redan har uteslutits:

Finns det ingen chans att Toves pojkvän är inblandad? Statistiken lutar ju starkt ditåt och det verkar som att han är den sista som pratat med henne i livet? (Kan ju självklart vara så att de helt enkelt ringde det samtalet efter att Tove var död för alibi).

Aja ska inte sväva iväg för långt nu men: har pojkvännens eventuella inblandning kunnat uteslutas?

Åtminstone lär han inte ha varit i lägenheten då hon har ringt honom på natten. Men inte vet man ju vad som hänt efter det. Skulle dock tro att polisen kollar honom nästan först av alla.
Citera
2022-10-26, 21:34
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weimer0909
Min teori, kanske redan har tagits upp iofs vet ej då tråden är lång
De börjar bråka igen uppe i JJs lägenhet, T faller, kanske tuppar av redan där, om inte annat så gör hon det när hennes huvud dunkas i golvet ca 10 gånger. Medvetslös/död får de hjälp med kroppen ut till en bil, där skiljs de åt JJ och vad hon nu heter till McDonalds och Föraren som tar med kroppen och dumpar den nånstans efter biltema där mobilen "syns" sista gången. Om T inte var död redan så dör hon där hon dumpas.
Fick själv mitt huvud dunkat i golvet i ett bråk för 100 år sedan, visserligen "bara 5-6 gånger men det kom inte en droppe blod, tänker på att de inte hittat några sådana spår
Hur vet du att de inte hittat blodspår?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anmark
Tror att grepen är ett kamoflage. Dom kan ha kört iväg TT och dumpat kroppen mot JJ's pappas ställe, sedan har dom hämtat/fotat grepen så att dom har en förklaring varför dom är där ifall någon känner igen bilen.
Är jag ute o cyklar?

Ja, visst är potatisgrepen ett kamouflage, de flesta tycks se en simpel potatisgrep på bilden som även föreställer en brunn.

Är inte brunnen hästlängder mer intressant än framfantiserad likgömma i en gödselstack vi inte ens har sett?

Brunnen är verklig, den finns på bild och den som ställde grepen vid brunnen kan förklara varför hens mobiltelefon har varit där.

Jag tror inte att det finns ett lik i brunnen men jag kan ha fel.
Senast redigerad av OY 2022-10-26 kl. 21:36.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Någon som vet när på söndagen JJ ska ha lagt ut pappans grep till försäljning på msrketplsce, som det skrivits i innan i tråden?
Helt klart lite udda att efter en festnatt som verkar ha påhitt i en eller annan form, sitta i en bil vid ett naturreservat tidigt på morgonen och lika udda att lägga ut en grep till försäljning
Det normala hade väl varit att sova lugnt i sin säng
Kan det bli eftersläpning från annonsen skickas in tills den godkänns och publiceras?
Citera
Medlem
Det händer mycket i Vetlanda. Verkar som de flesta brott i staden utförs av en viss grupp MÄNniskor... Men här kanske vi har ett helt unikt fall...?
Citera
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det är ju mycket möjligt. En av hans fars bilar är en Audi A6 Avant 2.6, är det möjligen den bilen han bytte med?
Samma färg men inte samma årsmodel.
Farsan äger en 97:a.
Avställt sedan 2013-05.
Den han bytte bort är nyare.
Senast redigerad av SayWhatAgain 2022-10-26 kl. 21:38.
Citera
2022-10-26, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Hej!

En sak som fortfarande inte framkommit, men som många i Vetlanda borde veta, är vad bråket berodde på.

Det var ju många på Nöjet, många vänner som hört saker och TT pratade ju med sin pojkvän. Har ingen sagt något om det?

Personligen inte hört något om vad bråket ska ha handlat om. Det jag hör i mina kretsar är att dem ska ha varit osams en längre tid, alltså långt innan Nöjet. Men om vad, verkar ingen veta.
Citera
2022-10-26, 21:36
Medlem
På tal om dunsar i lägenheten. Nyhet från tidigare idag.
"Polisen larmades till en lägenhet i Torshälla vid 17-tiden eftersom en person i närheten hört höga dunsar och skrik från lägenheten.

Personen som rindge polisen trodde att ljuden kunde komma från ett bråk.

Polis åkte dit, men det visade sig att ljuden kom från barn som hade kuddkrig. Så polisen åkte därifrån."

https://sverigesradio.se/artikel/misstankt-brak-i-lagenhet-var-kuddkrig
Citera
2022-10-26, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Ja grepen vete fan asso...
Grepen i sig är helt ointressant. Absolut ingen är så jäkla dum att de drar uppmärksamhet till något som är kopplat till ett mord genom att lägga upp flera publika annonser på det sättet. Samma sak med brunnen. Hyggligt modigt sätt att utmana utredarna att posta en publik bild på var kroppen ligger.
Annonserna är bara ett sätt att få allting att verka helt normalt. På samma sätt som besök på McD.
Senast redigerad av johann78 2022-10-26 kl. 22:07.
Citera
2022-10-26, 21:38
Medlem
flugornass avatar
Kan det vara så att hennes kille har vänstrat lite med JJ och hon kom dom, att JJ blev tvungen att markera lite på Nöjet.
Jag tror inte pojkvännen är helt ovetandes om vad som hänt, men inte skyldig till hennes försvinnande.
Men hans mamma vet mer än vad vi tror, hon skyddar pojken rejält.
Citera
2022-10-26, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompiz1
Blurra namn

Oj, tack! Fixat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto