2022-10-26, 21:16
Medlem
flugornass avatar
Kan inte polisen be en siare om hjälp det måste ju mer än sitta och ha en avdelad till att läsa den här tråden.
Citera
2022-10-26, 21:17
Medlem
FruEds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliver.Twist
Kanske OT och ytterligare ett sidospår från min sida...

Om vi backar banden till branden som JJ eventuellt startat hos JJs x-pojkvän. Vem är den pojkvännen och hur kan denne vara kopplad till TT? Om det är det som initierat dispyten och kulminerat den natten...

Kanske har besvarats redan och jag missat men annars lär ju många av Vetlandakidsen sitta på den informationen..?

Bra tanke! TT kanske valde sida med expojkvännen vid branden! Skulle absolut kunna förklara att dom bröt med varandra! Och nog något man har svårt att släppa långt senare.
Citera
2022-10-26, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinorhino
Håller med dig! Låter absolut som Mirjam.

Hej förresten, första inlägget och ännu en Vetlandabo

Hej!

En sak som fortfarande inte framkommit, men som många i Vetlanda borde veta, är vad bråket berodde på.

Det var ju många på Nöjet, många vänner som hört saker och TT pratade ju med sin pojkvän. Har ingen sagt något om det?
Citera
2022-10-26, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Och jag säger tvärtom, låter inte alls som henne.

Nu kan ju flera handla på samma ställe, men det finns inredning från ABs intervju som även syns på hennes fb. Därför säger jag 100% M*irjam
Citera
2022-10-26, 21:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
För att man är oskyldig?
För att verka oskyldig
Citera
2022-10-26, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruEd
Bra tanke! TT kanske valde sida med expojkvännen vid branden! Skulle absolut kunna förklara att dom bröt med varandra! Och nog något man har svårt att släppa långt senare.

Kanske mer än att bara "välja sida"?
Citera
2022-10-26, 21:21
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Bevis krävs för att få någon dömd.
För att häkta någon krävs något som gör att personen kan misstänkas vara skyldig till något olagligt.

Hur vet du att någon hjälpt till att gömma kroppen?

Herregud, det är inte en Open Mic-kväll eller hennes privata YT-kanal. Det är tidningen som bestämmer vad som ska publiceras. Hon kan ha gråtit floder över Tove utan att det bedömts som relevant för den här publiceringen.

Ett till ljushuvud.

Hur vet du om hon tänker mer på sina kompisar än på Tove? Har du telepatiska förmågor?

Det som sägs som inte är sant är förstås alla rykten och samband som folk sitter och hittar på.
För att få bort tankarna på allt jobbigt?
För att farsan tjatat om grepen som hon lovat sälja i tre veckor? För att kroken den hänger på ramlat ned? Det finns förstås en miljon möjliga skäl som inte har med att skaffa alibi eller att grepen använts som mordvapen eller för att gräva en grav.

Den säljs väl i flera kanaler? Den där någon nappar/erbjuder högst pris får köpa den.

Du har rätt (i alla fall i mitt fall). Aftonslasken kan välja ut vad de behagar. Dessutom kan vännen "Anna" vara i chock, då är det inte konstigt att tankarna löper kors och tvärs. Ber om ursäkt till "Anna".
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Reklamerar man inte grepen isåfall? Har man dessutom en gård bör man se skillnad på gödselgrep och potatisgrep kan jag ju tycka.

Nä, jag tror inte alls att hon haft den. Pappan däremot.

Sen kan man förstås fråga sig vad för roll den spelar i ett eventuellt mord. Samtidigt konstigt att man lägger ut varor till försäljning när en vän till dottern bara plötsligt försvunnit. Dessutom att dottern verkar posta samma annons (på inrådan?).

Pappans uppfattning är kanske att dottern inte vet något om försvinnandet, han kände kanske inte till att T.T. är försvunnen eller ens har en koppling till J.J.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Håller med.. Väldigt hurtiga människor som orkar hålla igång så tidigt på morgonen.. och om alla 3 varit där är det ännu konstigare så tidigt på morgonen..
Tror att grepen är ett kamoflage. Dom kan ha kört iväg TT och dumpat kroppen mot JJ's pappas ställe, sedan har dom hämtat/fotat grepen så att dom har en förklaring varför dom är där ifall någon känner igen bilen.
Är jag ute o cyklar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Vad i helvete håller Aftonhoran på med. Intervjuar vänner till MGM och inte till BO, samt lägger fram det hela som att MGM är helt oskyldiga.
De tar vad de får. Med en sådan här brist på information så pushar de precis vad som helst som säljer klick. Eller, det är väl ungefär vad de alltid gör.
Citera
2022-10-26, 21:22
Medlem
FruEds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stablemaster
Kanske mer än att bara "välja sida"?

Jag menade det som att TT kanske valt att tro att JJ är skyldig trots att det aldrig blivit bevisat. Skulle tro att JJ nekar till detta, annars hade hon nog blivit dömd
Citera
2022-10-26, 21:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adv3nturous
Folk hade ju hört dunsar i trapphuset, så antagligen då som tjejerna tog ut kroppen
Det där var ju faktiskt en intressant teori.

Det är mycket i det här fallet som är svårt att få grepp om, så varför skulle inte dunsarna som grannarna hörde ha kommit av då de förde bort kroppen via trapphuset. Låter ändå som ganska osannolikt och är ett extremt risktagande, men det mesta i det här fallet verkar vara ganska osannolikt.

10 höga ljud, dunsar, slag i väggen, kan vara huvud eller annat från kroppen som slår i trappstegen när kroppen tas ut. Det vore ju intressant att veta hur många trappsteg det är i det huset. 10 dunsar kan vara fler eller mindre, tror grannen har höftat lite vad det gäller antalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in