2022-10-26, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Exakt så är det, den enda skillnaden är att Ukraina är i Europa och Irak är i mellanöstern. Ingen i västvärlden bryr sig om mellanöstern.
Hundratals miljarder, biståndsprojekt, utvecklingsprojekt, Gratis/intresse-finansierade hjälporganisationer som bygger skolor, försöker få kvinnor att kunna leva på samma promisser som män och enorma projekt för att försöka skapa lantbrunkande som gynnar det individuella i landet i fråga. Och vad säger du plötsligt? Att INGEN i väst bryr sig om mellanöstern? Lite sådar hämtat från var någonstans?
Citera
2022-10-26, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det fanns ett muntligt löfte. USA:s statssekreterare James Baker lovade Michail Gorbatjov att ”en sak står klar, Nato kommer inte att expandera en tum österut”. Inget nedskrivet dock, och därför inget verifierbart.
Vad som däremot är fakta är att Nato skapades som en motvikt till Sovjetunionen under Kalla kriget. Efter att Sovjet avvecklades diskuterade det att man skulle lägga ned Nato, vilket aldrig skedde. Tvärtom har Nato expanderat till att omfatta 30 länder, och man opererar i konflikter längre bort, t ex Afghanistan.
Dessa diskutioner och avtal härrör från när Tyskland återförenades och då bestämdes att inte stationera NATO-trupper i den östra delen och detta håller än idag! Du måste förstå att detta gjordes före Sovjetunionens och Warsavapaktens upplösning, det är ungefär som om väst skulle i dagsläget förhandla med Ryssland idag hur man ska förhålla sig till Dagestan, Tatarstan mfl när dessa blir självständiga om ett par år, inte så troligt eller hur?
Citera
2022-10-26, 19:22
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Minst sagt, därtill gillar de att leka sagan om ringen och skriva att ryssar är orcher för att avhumanisera dem. När jag frågade hur de föreställer sig själva i sagan var det en som svarade att den ansåg sig vara hobbit.
Kan du ta det med alla ryssar som själv använder de begreppen om sitt eget land
innan du snyftar här?
Citera
Medlem
Citat:
Minst sagt, därtill gillar de att leka sagan om ringen och skriva att ryssar är orcher för att avhumanisera dem. När jag frågade hur de föreställer sig själva i sagan var det en som svarade att den ansåg sig vara hobbit.

Ni får väl fråga naziryssland varför de målar Z på sina odugliga plåtburkar

Det går som en anka och låter som en anka....då är det nog en nazist.
Citera
Avslutad
Citat:

Bara det att terrorstaten ryssland har avhumaniserat sig själva. Helt på egen hand. Hela världen har sett hur dessa fascister bär sig åt.

Det är bara terroristerna i kreml och foliehattar och rysstroll i forum som ljuger och falskspelar.
Citera
2022-10-26, 19:24
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Så några ryssar våldtar och dödar civila = alla ryssar är dåliga
Några ukrainare är nazister = alla ukrainare är nazister?
Tjatmoster!
Varför vänder du dig inte mot Vladimir Vladimirovitj Putin som förstör ditt Ryssand, är det för rubel du sålt din själ och ditt moderland?
Citera
2022-10-26, 19:24
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Exakt så är det, den enda skillnaden är att Ukraina är i Europa och Irak är i mellanöstern. Ingen i västvärlden bryr sig om mellanöstern.
Jag bryr mig om mellanöstern, dess olja, invånarna hatar Väst så dem skiter jag i, de kan dra åt helvete.
Citera
2022-10-26, 19:25
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensindunken
Ja absolut. De flesta Ukrainska soldater är redan döda sedan länge. Frågan är då varför rysshororna fortsätter att tappa mark och backa tillbaka. Gillade skarpt filmen där de hade filmbevis på att de sköt sönder en HIMARS inne i en byggnad på tredje eller fjärde våningen skulle den stått. Filmen avbröts dock precis innan raketen träffade fasaden :/

Ryssland krigar egentligen mot en spökarme. Det är nog rädslan av spöken som får dom att förlora mark. Vad annars kan det vara?

Över 96% döda i rapporten är löjlig i sig själv. Ryssland är inte precis dom mest exakta med vare sig missiler eller deras artilleri.
Citera
2022-10-26, 19:25
Medlem
PistolPartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Bara det att terrorstaten ryssland har avhumaniserat sig själva. Helt på egen hand. Hela världen har sett hur dessa fascister bär sig åt.

Det är bara terroristerna i kreml och foliehattar och rysstroll i forum som ljuger och falskspelar.

Ukraina ligger bakom 18 lönnmord eller försök till lönnmord på ryska civilister.
Citera
2022-10-26, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Vad är det jag ska berätta? Att du inte kommer tro mig oavsett om jag berättar om hur många jag känner som är emot att vi sponsrar Ukraina?

Jag har en kompis som är snickare och en riktig jävla byggbodskommunist. Jag har en annan kompis med adligt efternamn som har något välbetalt jobb på pappas firma. Jag har också en gammal klasskompis från gymnasiet som idag mest sitter hemma och tar droger och spelar tv-spel. Alla tre tycker det är häftigt att svenska vapen sätter ryska pansarfordon i brand.

Men personliga anekdoter är inte bevis. Bara för att dina små covidförnekande, Putindyrkande och Sverigehatande vänner tycker att vi borde böja nacke för arvsfienden i öst ska du inte tro att vi vanliga svenskar vill sälja ut våra ideal så enkelt.
Det faktum att både vänsterpartiet som tror att USA är stora Shaitan, och SD som normalt hellre lyssnar på Putin än det svenska folket, kände sig tvingade att släppa igenom militärt stöd till Ukraina för att inte torska röster i senaste valrörelsen borde vara en tillräckligt tydlig vindflöjel för att visa vad vi svenskar vill. Vi vill se ryska fascister dö i Ukraina, och vi vill se dom dö till svenska vapen.
Citera
2022-10-26, 19:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
By efter by återtas av hjältarna
Niu-York is ours!🔥🇺🇦
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1585314635955073024
https://deepstatemap.live/en#13.5/48.3336/37.8575

Det var aldrig under rysk ockupation.

Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det är inte konstigt att Sovjets gamla satellitstater vill gå med i Nato. Vem vill inte vara kompis med det rika USA och Västeuropa än med det fattiga jättelandet Ryssland? Efter medlemskap i Nato hägrar EU, med fina bidrag och stödpaket. Det har vi redan sett i Baltikum, där Västeuropa lyft det fattiga Estland m fl ur fattigdom till samma standard som vi i väst.
Då är det upp till Nato att inte bevilja fler medlemskap. Vad Ryssland önskat är att vara omgivet av alliansfria nationer, som inte har någon militär koppling till fienden Nato. Så hade hela Ukraina-konflikten kunnat undvikas, om Nato lyssnat till denna enkla begäran.

Nej då hade de blivit anfallna av Ryssland. Ryssland har inte anfallit något NATO-land men flera av sina grannar som inte är med i NATO, samt destabiliserat andra och sett till att de inte får demokrati eller välstånd. Se listan jag länkade. Estland har också en rysk befolkning som flyttats dit av Stalin så Ryssland hade invaderat med samma förevändning som i Ukraina. Varför skall NATO lyssna på Ryssland? Ryssland kunde ju lyssnat på NATO att inte invadera. Konstigt det där att ni förväntar er att Ryssland skall beordra och andra lyda. Ryssland med sin svaga industri, sin lilla ekonomi och sin odugliga krigsmakt borde ju undvikt konflikten med Ukraina. Är man helt oduglig som land är det ju korkat att starta krig.

Ryssland och Vitryssland måste omedelbart lämna sin försvarsallians för Ukraina önskar att vara omgivet av alliansfria nationer. Hade Ryssland bara lyssnat på denna enkla begäran. Fatta att ingen bryr sig om vad Ryssland tycker, vill, begär, kräver, hotar med. Alla gör vad de vill och om inte Ryssland vill vara ett land bland andra så tvingas vi krossa den skitfederationen. Den nya järnridån är redan uppe och ekonomisk stagnation väntar för Ryssland oavsett vad de hotar med. Ni kan atombomba världen men Ryssland blir lika fattigt och isolerat för det. Mord ger inga vänner.

Men detta har du ju fått förklarat för dig redan. Du bara vill att Ryssland skall få terrorisera sina grannar. Moral och det faktum att Ryssland är svagt och uselt hindrar dig inte.
Citera
2022-10-26, 19:31
Medlem
Dharmabums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Vad e grejen med att ni skriver två stora Z? Hur gammla är folk härinne egentligen, känns nästan som att det är ett gäng fjortisar som skriver här.

Antingen ser man trams med två ZZ eller så ser man direkt att man fördömer det någon annan skrivit genom att skrika ryssk propaganda.

Tycker att nivån härinne är så otroligt låg att det är sjukt.

Jasså du tycker det. Själv tycker jag att det är klar fjortisvarning på dina inlägg och att de hör till det sämsta man ser här. Att du egentligen är för ung för att få skriva här är nästan den enda godtagbara ursäkten för meddelanden som detta, som jag klippt in på måfå:

"Varit väldigt tyst ifrån Rysskt sida idag, har man valt att ta någon slags paus eller dylikt?
Vilken stad fokuserar man mest på just nu? Tyckker mig se mer aktivitet i närheten av Mykolaiv då man avancerat frammåt där, hade för mig att nästa stad som skulle tas var Bakhmut?
Vet någon om tjejenerna fortfarande är aktiva inom kriget inte sett några videos på dom på flera veckor nu"

Snacka om att skriva och resonera på ett barns nivå. För att ändå svara på din fråga; "Ruzzia - The thing Russia turned into after adopting fascist ideas under Putler's guidance. ruzzian followers are easily identified by Z or V signs on their cars, handbands, t-shirts, etc." https://en.wiktionary.org/wiki/RuZZia
Senast redigerad av Dharmabum 2022-10-26 kl. 19:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in