2022-10-26, 19:06
Medlem
leachs avatar
By efter by återtas av hjältarna

Niu-York is ours!🔥🇺🇦
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1585314635955073024
https://deepstatemap.live/en#13.5/48.3336/37.8575
Citera
2022-10-26, 19:07
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Du behöver inte informera mig angående den pågående militära specialoperationen!
Är det uppfattat?

Säger jag att framgångar har skett i ett visst område, så är det så!
Kul kille som hela tiden ljuger och får brallorna neddragna!

Det är givetvis ingen som tar dina fantasier på allvar förutom några få lättlurade foliehattar.

Är det uppfattat?
Citera
2022-10-26, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Det har relevans eftersom att ett NATO-medlemskap är tillåtet för Ukraina, men inte det smartaste om man vill undvika krig

Du kan inte svara på frågan om Kuba då du vet hur USA agerade 1962, din värdelösa nolla

Som du såg om du vore lite rappare på din telefon, så har jag svarat på Kuba frågan. Men jag kan upprepa svaret om du har svårt att klicka på egen hand.

- Nej, KUBA hade inte varit ok med att RYSSLAND satte upp några baser där IDAG. Detta lämnar därför USA's roll i detta helt oväsentlig och obsolet.
Senast redigerad av OnceUponACreek 2022-10-26 kl. 19:16.
Citera
2022-10-26, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Specialoperationen fortsätter med goda resultat

Under det senaste dygnet har ryska styrkor uppvisat stora framgångar i Kharkiv regionen och längs den södra gränsen.

Man framgångsrikt eliminerat hundratals ukrainska soldater, slagit ut hundratals fientliga militärfordon och pansarvagnar, samt ett stort antal artillerisystem.

Vidare har man lyckats skjuta ner 10 ukrainska drönare och 13 amerikanska HIMARS de senaste 24 timmarna.

Specialoperationen fortlöper nu vidare som planerat.

I de nya ryska regionerna gör man nu också klart och tydligt besked om att alla terrorattentat på ryskt territorium kommer att straffas enligt rysk lag.
Invånarna i dessa regioner har valt att stanna och Ryssland kommer garantera fred och säkerhet för dessa medborgare utan undantag.

Lite mer info om den pågående militära specialoperationen kan ni läsa här:https://tass.com/military-operation-in-ukraine

Haha nu är åsnan igång igen, hänvisar såklart till tass. Haha vilket mongo.
Jo visst sköt ni ner alla HIMARS, ni har inte träffat en enda sedan start. Men ni har förstört ca 400% av alla HIMARS enligt er själva. Samma sak med UAF flygvapen är också förstört till säkert 6-700% vid det här laget. Jävla negerserb.
Citera
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Menar du att Ukraina inte har framgång bara för att det går långsammare vid något tillfälle?Man konsoliderar sitt läge...vänta lite och se sen. Tålamod är väntans broder...

Vart läste du att jag skrev inga framgångar?

Jösses människa.

Jag frågade bara om varför det nu dom senaste dagarna gått långsammare, och undrar ju om det är taktiska beslut då att antingen omgruppera eller att invänta förstärkningar/förnödenheter.

Det finns nämligen en och annan kunnig inom taktik inne och skriver här ibland. Så det var en mer generell fråga åt någon med kunskap. Kanske borde jag varit tydligare så att även dom med lägre läsförståelse också skulle kunna förstå.

Suck...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Det har relevans eftersom att ett NATO-medlemskap är tillåtet för Ukraina, men inte det smartaste om man vill undvika krig

Du kan inte svara på frågan om Kuba då du vet hur USA agerade 1962, din värdelösa nolla

Menar du att din fråga gällande någons nakenhet i rinkeby har relevans i denna tråden? Seriöst? Och dessuom med någon sorts anknytning till NATO och Ukrainas vilja att vara medlem där? Ja du lille vän, vad mer behöver sägas. Tack för din input
Citera
2022-10-26, 19:11
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Eftersom Ryssland tog över alla Sovjets kärnvapen och andra vapen så behövdes NATO fortfarande. Hade Ryssland utvecklats i en demokratisk och fredlig riktning kanske NATO hade kunnat läggas ned till sist.

Här ser du varför NATO fanns kvar och varför länder i det gamla östblocket och f.d. delar av Sovjet ville komma med i NATO. Ryssland började direkt efter Sovjets fall att attackera sina grannar. Enda sättet att vara säker var att gå med i NATO. Speciellt om man ville ha demokrati, Ryssland hatar demokratiska grannländer.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wars_involving_Russia#Russian_Federation_( 1991%E2%80%93present)
Det är inte konstigt att Sovjets gamla satellitstater vill gå med i Nato. Vem vill inte vara kompis med det rika USA och Västeuropa än med det fattiga jättelandet Ryssland? Efter medlemskap i Nato hägrar EU, med fina bidrag och stödpaket. Det har vi redan sett i Baltikum, där Västeuropa lyft det fattiga Estland m fl ur fattigdom till samma standard som vi i väst.
Då är det upp till Nato att inte bevilja fler medlemskap. Vad Ryssland önskat är att vara omgivet av alliansfria nationer, som inte har någon militär koppling till fienden Nato. Så hade hela Ukraina-konflikten kunnat undvikas, om Nato lyssnat till denna enkla begäran.
Citera
2022-10-26, 19:11
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Det känns onekligen tryggt och bra med ett 'wild card' som styr en korrupt, ovänlig och fientligt sinnad kärnvapennation.
Ja, oavsett hur den här konflikten spelar ut (kärnvapenskrig tror jag) så är det oundvikligt, Putin har sitt agenda och de finns inget vi eller Ryska folket kan göra åt det.
Citera
2022-10-26, 19:12
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
När tror vi Svatove faller?

Jag tror det dröjer, Ukraina kommer vilja gå runt stan för att tvinga ryssarna till reträtt när de riskerar att bli avskurna. Minst 2 veckor. Kanske 1 månad.
Citera
2022-10-26, 19:12
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Man vet redan att ryZZarna är hjärtlösa orcher. Men det kommer nya saker varje dag! Som denna berättelse av en ryZZhona:

I Ural begravdes en lagerarbetare, mobiliserad för SVO (Kriget i Ukraina).
Han efterlämnar sin fru, två barn och en handikappad mamma. Ilya var rädd för att gå på en speciell operation, men hans fru övertygade honom om att inte fly från militärvärvningskontoret.
Han var mycket orolig och rädd. Men jag själv sa till honom: "Gå, var inte feg, du kommer att skydda mig och våra barn", sa Anastasia Koroleva. Hans militära specialitet var "förare-mekaniker", hans rang var korpral. Vi fick höra på det militära mönstringskontoret att de nu behövs för specialoperationen, - minns Anastasia. – Han sa att han under sin tjänstgöring i armén höll ett vapen i händerna bara tre gånger. Korolevs uppfostrade två barn tillsammans: en sexårig son till Anastasia från hennes första äktenskap och en tvåårig dotter. Nära byn Ishchenko, Cherson-regionen, hamnade han under intensiv artillerield, där han dog.
Jag har ett bostadslån på lägenheten, och det är inte taget för Ilya, utan bara för mig. Fast vi betalade såklart tillsammans. De sa till mig att de skulle hjälpa till att betala av det. Tack så klart till kommunen för detta, - säger änkan.

Man verkligen tar sig för pannan...Vad är det för efterblivet folk???

Vad e grejen med att ni skriver två stora Z? Hur gammla är folk härinne egentligen, känns nästan som att det är ett gäng fjortisar som skriver här.

Antingen ser man trams med två ZZ eller så ser man direkt att man fördömer det någon annan skrivit genom att skrika ryssk propaganda.

Tycker att nivån härinne är så otroligt låg att det är sjukt.
Citera
2022-10-26, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Konstigt att du inte fryser, det är inte vinter än.. det är som kallast 1-2c på nätterna.

Fast jag tror att han/hon inte fryser pga att man värmer sin bostad oavsett utetemperaturen.
Citera
2022-10-26, 19:13
Medlem
Voelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Exakt så är det, den enda skillnaden är att Ukraina är i Europa och Irak är i mellanöstern. Ingen i västvärlden bryr sig om mellanöstern.

Ingen brydde sig om Saddam, inte jag heller.
Folket i Irak fick lida. Det var demonstrationer över hela världen mot det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in