2022-10-26, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Det har hamnat hos polisen. Förmodligen därför det sedan var väldigt mycket sök i det området i flera dagar.
MP sökte där, men även polis med sonar, helikopter och marksök.

Okej ,tack för info. svårt som sagt att hänga med när denna tråden går som formel1
Citera
2022-10-26, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pundit
Detta är långsökt och brunnen har varit uppe i tråden tidigare, men ta en titt på gårdspumpen bakom potatisgrepen, som ligger ute till försäljning på FB Marketplace.

https://www.facebook.com/marketplace/item/605891217945996/

Om man zoomar in fotplattan på pumpen ser man att 2 bultar till vänster saknas och 2 bultar på höger sida ser nya ut och ser ut att ha monterats i närtid. För att kunna montera dit nya bultar måste brunnslocket ha lyfts bort, åtminstone delvis. Jämför även de nya bultarna på fotplattan med de som håller fast pumpstativet mot fotplattan. Om inte brunnslocket öppnats i närtid borde bultarna på fotplattan ha samma patina som bultarna på pumpstativet.

Bilden borde rimligtvis vara tagen någonstans på gården i Nye.

Brr.

Mycket bra observerat!!!
Kanske tipsa polisen om den!?
Citera
2022-10-26, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattenGustavf
https://sverigesradio.se/artikel/5508092

Emån är en av södra Sveriges större åar och avvattnar stora delar av Jönköpings och Kalmar län. I*an L*shem följer vattennivåerna noga flera gånger om dagen. Bland annat vid just Emån i Vetlanda.

Hm 🤔

Vetlanda tar sitt dricksvatten från Emån. Nån borde undersöka om han kommande veckor fortfarande dricker vattnet ur kranen.
Citera
2022-10-26, 18:47
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Jag VET att en tjej kan hantera en död kropp själv, därför att det finns andra tjejer som gjort det innan.
Har länkat flera gånger till kvinnan i england som dödade sin vän, högg huvudet av henne och drog runt på kroppen i en resväska genom stan för bara två veckor sen.

Det går bra att ta ut en kropp i en resväska, det vet vi, för det har gjorts om och om och om igen.
SAS maxvikt är 23 kilo, T vägde dubbelt det. Trappan gåt neråt, så det underlättar. Det är två mgm som kan dela på tyngden.
Precis. Läste om det fallet. Och det är just det jag menar. Bara för att det det är är tonårstjejer kan man inte avskriva att de har gjort det. Och att de inte brutit ner i förhör... Det kanske är i morgon det bryter för nån av dem. Det vet vi ju inte. Kanske har nån redan gjort det delvis. Bara för att det inte står i media betyder det ju inte att det inte har hänt. Polisen verkar hålla tätt bra i det här fallet. Vilket de ska...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Det tror jag säkert. Men hade det varit så lätt att få nån att erkänna hade det ju bara varit att häkta i nån vecka, och case closed... Vissa bryter helt enkelt inte ihop. Sak samma om det är tonårstjejer...

Ne jag mena inte på de sättet, dom enda du får träffa är polisen advokaten och personalen. Inget annat ett strippat rum med säng thats it. Men ja tror att dom skyddar JJs far helt enkelt och sig själva så klart. Dom kanske börjar prata om kroppen hittas. Vet inte hur myckey man kan få fram av kroppen om den skulle varit i vatten så länge tänker bevis mässigt. Annars går dom fria
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfaan
Är det inte någon i tråden som även fått till sig att JJ's pappa ska ha påträffats vid illharjen söndag/ måndag ?

Jo det stämmer, någon ska ha sett han där på söndagen.
Även en annan person hade också hört exakt det jag hört, men la även till att dem satt i en liten, röd bil.
Citera
2022-10-26, 18:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Det tror jag säkert. Men hade det varit så lätt att få nån att erkänna hade det ju bara varit att häkta i nån vecka, och case closed... Vissa bryter helt enkelt inte ihop. Sak samma om det är tonårstjejer...

Tänkte visa en tjej som blånekar fast bevis finns
https://www.youtube.com/watch?v=w1u1-i_ubeU
Det är inte lika, men hon mördade sin kille genom att låsa in honom i resväskan och lämna honom i den. Hon puttade också ner den för trappen. Hon filmade in sig själv när hon gjorde det, men BLÅNEKAR.
Tror att hon är dömd nu, men enligt henne själv så har hon inte gjort något fel. Människor som begår mord erkänner inte, det är bara vi andra som inbillar oss att dom gör det.
Citera
2022-10-26, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slatan
Huset vid parkeringen till Illharjen tillhör Bifrostorden (http://www.10withala.se/). De kanske har en övervakningskamera?

Hittar ingen på streetviewbilderna, men någon kanske kan ringa och fråga.

Bifrost har ett långt hyreskontrakt. Fram till tidigare i år var det kommunen som ägde byggnaden, sedan köptes den av en lokal företagare som heter Carl Holmberg.
Citera
2022-10-26, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Berätta?
Hahah vet inte riktigt hur jag ska svara! Mitt andra inlägg någonsin. Men tänker att ES bor i närheten av där cykeln ska lämnas och var han med på matchen på söndagen mot Finspång?
Citera
2022-10-26, 18:54
Medlem
Har pappan alibi för natten mot Söndag?

Kan det påstådda mötet vid sjön tidigt på Söndag morgon varit en snabb genomgång av hur de ska bete sig när polisen hämtar in JJ & MH?
Citera
2022-10-26, 18:54
Medlem
Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Sammanfattningar 26 okt:

Del 4: https://www.flashback.org/sp82176157
Övriga uppslag, spår, rykten
Åklagare/domstol
Tidslinje

Hej GrevenFB, ny medlem här, vet inte om jag får till citat och efterföljande fråga.

Läst tråden så gott jag kunnat i början, men sedan tråden växt till sig med flera hundra inlägg/dygn hinner jag inte (arbetar långa dagar). Därför är dina sammanfattningar toppen!

I slutet av sammanfattning 4 publicerad idag kl 0854 (redigerad 0911) finns Måndag 27/10 skrivet två gånger. Menas 24/10? Läst inläggen som var sidorna efter kl 0854, men ingen som kommenterat.

Nästa fråga: i början av samma text står om mm nederbörd. Finns möjlighet att du skriver till i sammanfattningen vilken temperatur det var utomhus den natten?

Vänliga hälsningar, nybliven medlem
Senast redigerad av qqq-zzz 2022-10-26 kl. 19:00. Anledning: Till GrevenFB: medan jag skrev hann BlueGypsy kommentera 1836.
Citera
2022-10-26, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eckm
Förlåt om frågan redan är besvarad! Men är det fler av de inblandades familjer (mer än MH:s familj) som är medlemmar i pingstkyrkan?

Jag tror det är andra här i tråden som har bättre koll på deras sociala medier än vad jag har, men för min del har ingen av dem mer än MHs föräldrar framstått som särskilt frireligiösa. Det var mest beskrivningen av MH som en "ortenkompis" som jag tyckte var festlig, frireligiösa föräldrar och Orkestervägen är ungefär så långt från en "ort" man kan komma i Vetlanda.

TTs släkt kände jag till sedan innan eftersom flera av dem har varit spelare och ledare i diverse fotbollslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in