Citat:
Ursprungligen postat av
belloq
Behövs extra många citationstecken kring ortenkompis när någon bor på Orkestervägen och har frireligiösa föräldrar.
Förlåt om frågan redan är besvarad! Men är det fler av de inblandades familjer (mer än MH:s familj) som är medlemmar i pingstkyrkan?
Min känsla efter att ha sett MH Instagram och efter ovanstående citat, har varit att motivet möjligen skulle kunna vara relaterat till MH sexuella läggning. Min erfarenhet av pingstkyrkan är att de umgås väldigt tätt och relativt isolerat inom den gruppen. Under min barndom var det en tjej som var pingstvän och av en slump hängde jag med henne en dag efter skolan till deras ungdomsverksamhet (fritids typ), fick en chock av att se flertalet från min klass (som jag hade gått med från dagis-högstadie utan en aning om att de var pingstvänner. Ännu mer chockad blev jag över samspelet mellan mina klasskamrater, som i skolan inte sa ett ord till varandra eller visade några tecken på någon som helst vänskap mellan varandra.)
Deras syn på sex, äktenskap och läggning är ju inte helt liberal.
Kan det vara så att MH, TT (och eventuellt TT pojkväns) familjer är pingstvänner? MH har börjat umgås med JJ som har uppmuntrat henne att "vara sig själv" och det har utlöst en oro från TT att MH faller in på "fel spår" pga JJ och det är osämjan mellan JJ och TT?
Tjafsade de möjligen om det när de var ute och man bestämde sig för att ta diskussionen hemma hos JJ istället för att undvika andras öron. Där hemma har TT hotat att berätta för MH föräldrar och eventuellt resterande församling om sin oro, MH har fått panik av rädsla för utstötning från familj och gruppen hon växt upp med, som ledde till att MH och JJ stod där med en död TT och dom sedan försökt ta sig ur situation?
Att de ingår i samma församling skulle kunna förklara varför TT svärmor inte hört något om MGM på ett år men tidigare gjort det, TROTS vad jag iaf uppfattat det som, ytlig bekantskap mellan tjejerna.
Sorry för ENORMT långt inlägg, är mitt första inlägg här någonsin men detta har snurrat i mitt huvud i dagar nu så skapade ett konto bara för att få ur mig denna känslan! 🤯
Någon annan som funderat I samma banor kring eventuellt motiv?
Sorry igen! 😬