2022-10-26, 17:22
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slatan
Huset vid parkeringen till Illharjen tillhör Bifrostorden (http://www.10withala.se/). De kanske har en övervakningskamera?

Hittar ingen på streetviewbilderna, men någon kanske kan ringa och fråga.
Även Djurens Vänner/Katthemmet kanske har kameror mot parkeringen.
Citera
2022-10-26, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Pussla in att någon har sett dom nära "illharjen", en sjö? I en bil med igenimmade rutor, tidigt på söndag morgon (dom = mh och jj )

Ja det har jag läst om och hjärnan började snurra förstås. Helt ärligt så tror jag att farsan är inblandad. Det trodde jag innan jag läste om Illharjen. Detta är så bra gjort att NOA blev inkopplad.
Frågan som dök upp i huvet är om farsan tillhörde Israeliska spc styrkor? Om ja, då var detta inte svårt för honom att planera och utföra på så kort tid.
Inte ens yrkeskriminella hade lyckats få någon att försvinna i ett hus där granar övervakar.
Kan det vara hans idé att skicka JJ en trappa ner för att få sjukts till donken ? Lugna granar liksom allt är bra. Grannar blev lugna och han passade på att bära ut Tove.

Svensk polis Lycka till !
Citera
2022-10-26, 17:23
Medlem
Om TT mördats i lägenheten så måste hon ha blivit bortfraktad i en bil. Borde inte poliserna ha undersökt alla bilar kopplade till tjejerna redan?
Citera
2022-10-26, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartpixlad
Lite märkligt att lämna en påse i cykelkorgen om man går in till någon, speciellt om det var ruskväder.

Antingen var det inget av värde i påsen eftersom den lämnades i korgen eller så tog TT med sig påsen upp till lägenheten och hann även lägga tillbaka den när hon skulle hem. Hon kanske ringde samtalet när hon stod vid cykeln och sedan gick något galet.
Eller har chaffisen pga mörker bara trot sig se att påsen tas från cykelkorgen och det är en påse med mat från donken?
Citera
2022-10-26, 17:28
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Läs dom sista tre fyra sidorna igen, det är nytt, uppdateras väldigt snabbt, det är obekräftat.

Jag tackar för infon och ligger det något i det så kommer väl det fram förr eller senare.
Men som sagt han tillkallar polis då han hör meddelandet att det låter som stök när hon ringer och säger att hon är påväg hem kl 02:30 och dunsarna hörs omkring en 30 minuter senare.
Det är ju minst lika konstigt.
Bråka som håller på i en halvtimma utan att det uppfattas för att kulminera 30minuter senare.
Ett slagsmål är oftast över ganska fort.
Ett eller två slag så är man inte kapabel till motstånd.
Och det är det som jag tror händer runt kl 03
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Du är seriös och trollar definitivt inte, du bor i Vetlanda och har lämnat mycket värdefull information i tråden, tack för det! Hoppas på ännu mer intressant som du får veta framöver!

Tack, uppskattas!
Självklart, det första jag gör när jag hör/får reda på någonting är att skriva här!
Aldrig blivit så besatt av ett fall tidigare. Har följt denna tråden slaviskt och inte missat ett inlägg 🙃 sunt eller inte, men så är det!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123
Ja det har jag läst om och hjärnan började snurra förstås. Helt ärligt så tror jag att farsan är inblandad. Det trodde jag innan jag läste om Illharjen. Detta är så bra gjort att NOA blev inkopplad.
Frågan som dök upp i huvet är om farsan tillhörde Israeliska spc styrkor? Om ja, då var detta inte svårt för honom att planera och utföra på så kort tid.
Inte ens yrkeskriminella hade lyckats få någon att försvinna i ett hus där granar övervakar.
Kan det vara hans idé att skicka JJ en trappa ner för att få sjukts till donken ? Lugna granar liksom allt är bra. Grannar blev lugna och han passade på att bära ut Tove.

Svensk polis Lycka till !

Helt ärligt har tänkt något liknande, förövrigt ser han ganska bra ut, om man är gammal som jag är. Men det där med grepn var ett problem från första början. Det r knappt något man bara gör morgonen efter ens kompis försvinner. Jag tänker mig själv.

Farsan ringer.
-Kan inte du sälja min grep gumman?
-Jo pappa det kan jag men min kompis kom aldrig hem igår kväll så just nu är jag lite orolig, kan du inte sälja den själv på hastnet som du brukar?
-okej, då förstår jag att du är orolig, var tror du att hon kan vara?

Det vore mer normalt. Att den istället läggs ut av jj är helt onormal i det här läget,
Citera
2022-10-26, 17:30
Medlem
thevowwws avatar
Tack som fan till er som bidragit med grym information kring vad vissa sagt/sett i Vetlanda.

Och självklart stor tack till fantastisk sammanfattning i denna tråd!
Citera
2022-10-26, 17:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Tack, uppskattas!
Självklart, det första jag gör när jag hör/får reda på någonting är att skriva här!
Aldrig blivit så besatt av ett fall tidigare. Har följt denna tråden slaviskt och inte missat ett inlägg 🙃 sunt eller inte, men så är det!
Helt osunt, men samtidigt medmänskligt. Man vill ju att hon ska hittas.
Citera
2022-10-26, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.E.R.R.L
Jag tackar för infon och ligger det något i det så kommer väl det fram förr eller senare.
Men som sagt han tillkallar polis då han hör meddelandet att det låter som stök när hon ringer och säger att hon är påväg hem kl 02:30 och dunsarna hörs omkring en 30 minuter senare.
Det är ju minst lika konstigt.
Bråka som håller på i en halvtimma utan att det uppfattas för att kulminera 30minuter senare.
Ett slagsmål är oftast över ganska fort.
Ett eller två slag så är man inte kapabel till motstånd.
Och det är det som jag tror händer runt kl 03
Dunsarna ska ha hörts runt 2:30 enligt P4 Jönköping igår.
Citera
2022-10-26, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inquake
Ryktet säger att det va ett röstmeddelande till pojkvännen vid 2.30 och att han hört något skumt i bakgrunden vilket gjorde att han/dom ringde polisen.

Ringde pojkvännen/de polisen redan direkt efter röstmeddelandet från T? Det tyder på att hon var hotad till livet.
Citera
2022-10-26, 17:33
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
JJ kan mycket väl ha märkt det på söndagen, och varskott Toves anhöriga.
Vad är det som säger att de anhöriga/polisen inte fick Toves mobil redan på söndagen?

De anhöriga kan ju även "känna igen" den, är skalet borta, utbytt, skadat (gammal skada/ny skada).

Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Tror inte att hon gick med en plastpåse till ett uteställe, då brukar man nog ta en väska..

TT kanske skulle lämna tillbaka/låna ut något till tjejen som hon letade efter där på restaurangen Nöjet, och som tydligen inte var där.

[quote=Tavelramskrok|82180903]
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123

Vet inte vad du gör för fel. Men hur kan du citera mig i något jag inte skrivit ?
Använder du verkligen citera knappen ?

Man måste kolla QUOTE när man citerar så att ALLT är kvar inom klamrarna/parantestecknen! Både uppe och nere.

Citat:
Ursprungligen postat av Inquake
Ryktet säger att det va ett röstmeddelande till pojkvännen vid 2.30 och att han hört något skumt i bakgrunden vilket gjorde att han/dom ringde polisen.

Intressant, det är väl troligen därför som han har ett så strongt alibi, som det verkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in