2022-10-26, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thevowww
Okej, detta är VEEEERKLIGEN intressant. Bor han i närheten, någon som vet? Isåfall kan man ju lätt säga att pappan har hjälpt till med att gömma kroppen.

Mm pappan går iväg och dumpar kroppen medans tjejerna sitter kvar i bilen..
Citera
2022-10-26, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Fick idag höra något väldigt intressant. En persons (väldigt nära person till mig) kollega berättade att dennes pappa hade varit på morgonpromenad i Illharjen tidigt söndag morgon (16 oktober) och hade då reagerat på att det stod en bil där, det satt folk i den och den var immig på rutorna, så dem hade knackat på för att höra om allt var okej.
Det var JJ och MH som satt i bilen.
Litar på personen som berättade det för mig, men kan inte uttala mig om personen som berättade det för hen.
Polisen ska vara underrättade om detta. Kan ju vara en anledning till att dem sökt mycket där.
Brukar man knacka på bilar med immiga rutor? Vad sa JJ och MH? Är det ett ställe folk i Vetlanda åker till för spännande sex?
Citera
2022-10-26, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjallak
Vet du exakt var bilen stod parkerad? Den riktiga parkeringen vid Illharjen? Finns ju annars en väg upp efter gångbron som går över väg 28. Där kommer man nästan ända ner till Emån med bil och då längre nedströms än andra sidan.

Ah shit om detta stämmer att man sett bilen där och att jj och mh sat i bilen... där borde man söka av hela den arean.. har någon tippsat MP om detta?
Citera
2022-10-26, 15:56
Medlem
Citat:
Det vet jag inte, det pratade dem inte om. Men personen som var där lär ju sagt det till polisen.

Nån skrev i tråden igår att den hade mött pappan på det stället, men inget om att tjejerna skulle suttit i nån bil.
Citera
2022-10-26, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
Nån skrev i tråden igår att den hade mött pappan på det stället, men inget om att tjejerna skulle suttit i nån bil.

Den personen kanske såg pappan längre ifrån bilen?
Citera
2022-10-26, 15:58
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Det ligger en kraftstation strax öster om Flugeby, skulle tippa på 3km eller så. Men det är rätt snårigt och inte jättedjupt i Emån.

Lite info om Emån:

https://www.eman.se/

Personal
https://www.eman.se/sv/om-oss/personal/
Senast redigerad av Fibonaccital 2022-10-26 kl. 16:03. Anledning: Lade till personalen
Citera
Medlem
[quote=Jussom|82180592]
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok

Och sa till Tove att dom kör henne till sjukhuset..

De kan lika gärna drogat henne för att göra sig lustiga över henne, men det resulterar i att T blir riktig dålig. Tanken var tom att ta henne till sjukhuset men Jj ringer farsan och han blir rädd för dottern pga droger förekommer och kommer överens med mgm att han ordnar saken men de måste hålla käften om det!
Jj vill så klart inte tjalla på farsan och MH är så klart rädd för sin säkerhet om hon tjallar..

Det här tänkte jag på som möjlig scenario eftersom någon sa att dessa tre sågs tidigt söndag morgon vid Illharjen.

Var farsan iväg någonstans så väntade mgm på honom för att ta över Tove. Som en gammal militär vet han hur man kan gömma kroppen eller?
Citera
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Fick idag höra något väldigt intressant. En persons (väldigt nära person till mig) kollega berättade att dennes pappa hade varit på morgonpromenad i Illharjen tidigt söndag morgon (16 oktober) och hade då reagerat på att det stod en bil där, det satt folk i den och den var immig på rutorna, så dem hade knackat på för att höra om allt var okej.
Det var JJ och MH som satt i bilen.
Litar på personen som berättade det för mig, men kan inte uttala mig om personen som berättade det för hen.
Polisen ska vara underrättade om detta. Kan ju vara en anledning till att dem sökt mycket där.
Det fetade:
Här är klockslaget väldigt intressant.
Alla som har varit ute i fuktiga kläder och sätter sig i en bil vet ju hur det blir fuktiga rutor snabbt.

Hur har pappan bettet sig under veckan? Eller har han gått under radarn?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
https://www.smt.se/2022-10-25/polisen-ber-om-hjalp-titta-igenom-era-overvakningskameror

Då är nog mobilen inte hittad[/quote]

Jag tror på lindblomsgröns uppgifter om att Toves mobil hittades i lägenheten.

Däremot kan en eller bägge av MGM gjort sig av med sina mobiler.
Citera
2022-10-26, 15:59
Medlem
thevowwws avatar
Kan vi få fram någon tidpunkt på iakttagelsen för PAPPAN, och en tidpunkt på iakttagelsen för JJ och MH i en bil, söndag morgon? Då kanske man kan pussla ihop något.
Citera
2022-10-26, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Kom in i den här tråden i fredags förra veckan, skeptisk till att de MGM var häktade och fick inte ihop det varför just de var misstänkta. Men nu i efterhand som man får veta mer och mer börjar det klarna upp. Mycket starka indicier som pekar mot JJ/MH. Det verkar också som att de har fått hjälp av en utomstående person, annars hade T varit hittad för länge sen.

Pappans militära bakgrund är en intressant aspekt. Han uttalade sig tidigt i Expressen om att det var chockerande uppgifter att hans dotter satt anhållen. Men om han träffat JJ tidigt söndag morgon i Illharjen borde han ju ha kopplat att det är nåt skumt som pågår.

Tiden då bilen och pappan sågs är väldigt intressant. Var det väldigt tidigt så blir ju även pappan misstänkt för delaktighet. Man träffar knappast sin dotter och hennes kompis kl 07:00 dagen efter dom varit ute på stan.
Citera
2022-10-26, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Lite info om Emån:

https://www.eman.se/

Klicka på "Om oss" i menyn längst upp, och sedan "personal".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in