2022-10-26, 14:24
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Om Ukraina fortsätter och Nato skickar vapen så kommer Putins makt implodera.
Du ska inte hoppas på för mycket. Ryska befolkningen är rejält kuvad.

Om Putin blir avsatt så kommer han bli det av en annan oligark. Den nye härskaren kan mycket väl vara precis lika galen.
Citera
2022-10-26, 14:24
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Spännande. Har rysk militär respekterat någon av de reglerna?

Det är en annan fråga. MinAvsikt var att det är slarvigt att marknadsföra ev att skjuta flyende som gett upp. Men sedan är det som du säger i denna situation på videon kan det ju vara att de bara skall omgruppera..
Citera
2022-10-26, 14:25
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Putin bryr sig om Putin främst, där är jag enig med dig. Sedan vill han nog ha kvar sitt bekväma liv för sig, och sin släkt. Han tappar det om han går på kärnvapen.

Så, det troliga är att han fortsätter att offra sina landsmän. Iallafall över vintern, sen hoppas han på bättre flyt tills nästa sommar och att väst börjar tröttna.
Såklart han vill att sina döttrar och släkt ska ha ett fortsatt normalt liv men jag tror i hans sätt att se på det här så ser han det som att om Ryssland förlorar i Ukraina så finns det inget kvar att göra, i hans huvud då har Usa och västvärlden kört över Ryssland.
Citera
2022-10-26, 14:25
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Det är en annan fråga. MinAvsikt var att det är slarvigt att marknadsföra ev att skjuta flyende som gett upp. Men sedan är det som du säger i denna situation på videon kan det ju vara att de bara skall omgruppera..
Har du sett filmen när ryska soldater övertar en Ukrainsk skyttegrav och skjuter en sårad soldat?

Den är märklig att marknadsföra. Denna är det inte.
Citera
2022-10-26, 14:26
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Tror du Putin har en röd knapp i sitt sovrum som han kan trycka på när han mår dåligt?

Det ska gå genom en beslut och händelsekedja innan någonting avfyras. Någon älskad människa med sunt förnuft i det ledet måste finnas även om det handlar om ryssar.

Det är slutet på jorden om de går så långt. Det är slutet med Ryssland.. Ryssland som nation är än så länge inte hotat av någon annan nation än Ryssland själva.
Du tror väldigt lite om Putin om du inte tror att alla som kan neka en sån order är yes-men. Eller så kan han bara ändra Rysslands lagar till presidentens order.
Citera
2022-10-26, 14:27
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Såklart han vill att sina döttrar och släkt ska ha ett fortsatt normalt liv men jag tror i hans sätt att se på det här så ser han det som att om Ryssland förlorar i Ukraina så finns det inget kvar att göra, i hans huvud då har Usa och västvärlden kört över Ryssland.
Västvärlden och USA körde över Ryssland för många år sedan. När Putin tog makten och började sin plan så började Rysslands nedgång. Trist bara att ryssar är så hjärntvättade.
Citera
2022-10-26, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Jo, jag vet. Jag gråter verkligen inte, men tycker det är synd att vi sponsrar detta krig. Fred vore bättre, men det vill tyvärr varken NATO, EU eller ZelenZky. Det får väl sluta med att Ukraina blir sönderbombat, som ni vill

De vill ha fred men Ryssland vill inte ha fred.
Citera
2022-10-26, 14:28
Medlem
Röbbesnöbbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Vilken jävla värdelös undersökning du hänvisar till. Hur många svenska medborgare deltog i denna? Det nämns ju inte ens

Du är en tragisk människa, en skam för mänskligheten

Står längst upp på första sidan. Lite mer än 1000 svenskar och 26k i övriga EU. Det är väl ungefär som de flesta opinionsundersökningar innan val.
Citera
2022-10-26, 14:29
Medlem
Citat:
Dem är nog inte så sugna på det men vad ska dom göra åt det?

Så Ryssland ska sänka mänskligheten och planeten för ett krig de startade själva och nu är på väg att förlora? Om du inte tagit tydligt avstånd från dem här är det dags nu. Dö inte med det kvar på ditt samvete.
Citera
2022-10-26, 14:30
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Du kanske inte har hängt med i nyheterna med Ukraina och "dirty bomb"

Jag förstår din oro. Men du ska verkligen inte vara det. Ukraina har inget behov alls av att använda en sådan. De kör över invassionshären på alla fronter. Kriget kommer nog tyvärr pågå ett par år till, men ryssarna kommer till slut vara utkörda ur hela Ukraina. Känns inte det skönt? Sen har som sagt Putin aldrig hotat med kärnvapen säger hans trognaste lakejer. Så andas ut!
Citera
2022-10-26, 14:31
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Så Ryssland ska sänka mänskligheten och planeten för ett krig de startade själva och nu är på väg att förlora? Om du inte tagit tydligt avstånd från dem här är det dags nu. Dö inte med det kvar på ditt samvete.
Ryssland ser inte detta krig som vi ser på det. För Ryssland så är detta krig de sista draget mot Nato, i deras ögon är detta krig för Rysslands överlevnad.
Citera
2022-10-26, 14:33
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Jag förstår din oro. Men du ska verkligen inte vara det. Ukraina har inget behov alls av att använda en sådan. De kör över invassionshären på alla fronter. Kriget kommer nog tyvärr pågå ett par år till, men ryssarna kommer till slut vara utkörda ur hela Ukraina. Känns inte det skönt? Sen har som sagt Putin aldrig hotat med kärnvapen säger hans trognaste lakejer. Så andas ut!
Jag skrev aldrig att de är Ukraina som ska använda en dirty bomb, de tror jag inte. Det är solklart Ryssland som vill eskalera kriget ännu mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in