2022-10-26, 13:45
Medlem
Astralhopps avatar
Google Ads påstår sig vilja dra 2000kr från mitt konto - har inte köpt eller beställt något från G Ads.
Läs nedan:

"Ditt finansinstitut avvisade en betalning från ditt Mastercard ********95 som är kopplat till Google Ads-kontot för 928-95-5840 26 okt. 2022. De uppgav följande skäl:
Tyvärr finns det inte tillräckligt med pengar på kontot för denna transaktion.
Tjänsten kan fortsätta fungera under en kort period, men om du vill säkerställa att inga avbrott sker måste du kontakta finansinstitutet för att åtgärda det underliggande problemet. När du är klar kan du uppdatera den primära betalningsmetoden och betala eventuella utestående saldon.
Uppdatera eller ändra din primära betalningsmetod:
Logga in på ditt Google Ads-konto.
Klicka på ikonen för verktyg och inställningar och välj Inställningar under Fakturering"

Dock har jag inte märkt någon suspekt aktivitet på bankkontot. Skickade ett meddelande till banken
som jag nu väntar svar från. Har någon upplevt detta tidigare? Är det bara ett sätt att ragga kunder kanske?
Citera
2022-10-26, 13:53
Medlem
Låter som en scam (inte från Google men från någon som låtsas vara dem i hopp att du köper annonser på Google Ads)

Har du ett MasterCard som slutar på 95?
Citera
2022-10-26, 13:55
Medlem
Astralhopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Låter som en scam (inte från Google men från någon som låtsas vara dem i hopp att du köper annonser på Google Ads)

Har du ett MasterCard som slutar på 95?
Ja
Citera
2022-10-26, 14:22
Medlem
Astralhopps avatar
Skumt när dom skriver "Ditt finansinstitut".
Citera
2022-10-26, 14:35
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astralhopp
Skumt när dom skriver "Ditt finansinstitut".
Inte alls skumt. Det är en korrekt term att använda.

Är det inte du själv, så ser det minsann ut som att någon försökt eller använder ditt kort för att handla med.
Dock blivit avvisat, antagligen för att du har geospärrat, eller inte tillåter internetköp.

Kolla aktiviteter och inloggningar för ditt google konto. Någon som kanske tagit sig in där och försöker handla.
Citera
2022-10-26, 14:40
Medlem
Astralhopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Inte alls skumt. Det är en korrekt term att använda.

Är det inte du själv, så ser det minsann ut som att någon försökt eller använder ditt kort för att handla med.
Dock blivit avvisat, antagligen för att du har geospärrat, eller inte tillåter internetköp.

Kolla aktiviteter och inloggningar för ditt google konto. Någon som kanske tagit sig in där och försöker handla.

Tack! Jag tillåter internetköp men bedragaren misslyckas väl när dom måste godkänna med bank-id.
Citera
2022-10-26, 16:15
Medlem
NyaHenriksss avatar
Logga in på google o kolla.
Klicka INTE på länken i mailet!!
Citera
2022-10-26, 16:44
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Är det bara ett sätt att ragga kunder kanske?
Råkade också ut för samma ca en månad sedan och de försökte dra flera gånger men blev av med det när jag skickade reklamation till Google och skrev att det måste vara bedrägeri samt att jag inte har något företag... Loggade också in och tog bort kontot.
Citera
2022-10-26, 17:08
Medlem
Astralhopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Råkade också ut för samma ca en månad sedan och de försökte dra flera gånger men blev av med det när jag skickade reklamation till Google och skrev att det måste vara bedrägeri samt att jag inte har något företag... Loggade också in och tog bort kontot.

Tack - ska ta bort kontot.
Citera
2022-10-26, 17:16
Medlem
fajjos avatar
Citat:
Google Ads påstår sig vilja dra 2000kr från mitt konto - har inte köpt eller beställt något från G Ads.
Läs nedan:

"Ditt finansinstitut avvisade en betalning från ditt Mastercard ********95 som är kopplat till Google Ads-kontot för 928-95-5840 26 okt. 2022. De uppgav följande skäl:
Tyvärr finns det inte tillräckligt med pengar på kontot för denna transaktion.
Tjänsten kan fortsätta fungera under en kort period, men om du vill säkerställa att inga avbrott sker måste du kontakta finansinstitutet för att åtgärda det underliggande problemet. När du är klar kan du uppdatera den primära betalningsmetoden och betala eventuella utestående saldon.
Uppdatera eller ändra din primära betalningsmetod:
Logga in på ditt Google Ads-konto.
Klicka på ikonen för verktyg och inställningar och välj Inställningar under Fakturering"

Dock har jag inte märkt någon suspekt aktivitet på bankkontot. Skickade ett meddelande till banken
som jag nu väntar svar från. Har någon upplevt detta tidigare? Är det bara ett sätt att ragga kunder kanske?

Nån har kommit över all din kort-info. Dom försöker finansiera deras eget konto med dina pengar. Spärra kortet och ansök om ett nytt.
Citera
2022-10-26, 20:28
Medlem
Astralhopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fajjo
Nån har kommit över all din kort-info. Dom försöker finansiera deras eget konto med dina pengar. Spärra kortet och ansök om ett nytt.

Så är det tydligen - jag har raderat google-kontot, men det kanske inte räcker?
Har tillfälligt spärrat bankkortet.
Senast redigerad av Astralhopp 2022-10-26 kl. 20:37.
Citera
2022-10-26, 20:41
Medlem
Citat:
Så är det tydligen - jag har raderat google-kontot, men det kanske inte räcker?
Har tillfälligt spärrat bankkortet.

Dina kortuppgifter är på vift, så du behöver ett nytt kort. Ring din bank och berätta så löser de det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in