2022-10-26, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Har tjejerna tagit hjälp av en grovt kriminell så kan hon ha sålts eller helt enkelt givits gratis åt folk som handlar med människor aka unga kvinnor. Att få henne inlåst i en kvart som säljer sex är ett effektivt sätt att få bort henne. Hon försvinner diskret vilket kan ha varit huvudsaken. Och så slipper man få blod på händerna. En sån här guldklimp borde dra in en del pengar.

Det buller som grannarna hört kan vara ljud från när Tuva har övermannats, bundits och fått käften tejpad. Jag har dåligt kläm på vilken våning i huset lägenheten låg på. Kan hon ha transporterats ut genom fönstret? När den ena kvinnan träffat män vid Donken kan hon ha legat i tryggt förvar i bagageluckan. Därefter körts bort till nån större stad.
Precis, har skrivit tidigare i tråden men mer kortfattat att det är nåt sånt som har hänt... Men det kanske är way out there..
Citera
2022-10-26, 12:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja JJ så klart!

Masten där ja. Tror media/polisen använder orden ”mobilen kopplar upp 03:50 sista gången”.

Så vad betyder det då?
Att mobilen varit kopplad mot annan mast innan?

Eller som du minns från förr att en ny session inleds. En sån som kan bli avbruten om man får ett samtal eller mms osv

Eller menar de att en sån session löper ut?
Lite väl lite att gå på. Så det är väl så jag tänker kring detta vad de menar med kopplar upp.

Vi har ju pratat om ”hemmamast” tidigare. Var denna ”Biltema-mast” JJ:s hemmamast?

Om inte, betyder det då att man ska tolka uppkopplingen 03:50 som en rörelse norrut?
Får se om vi blir klokare på detta.

Lite ont om tid själv också men försöker ligga ikapp så gott det går.

Svårt sia om suicid förresten men vad gäller platsmässigt så kan ju en förflyttning ha skett först västerut (över järnvägen) och sen rundat upp norr om Nydala/Biltema och i den riktningen. Frågan är ju också i vilken ”tårtbit”, 120 gradersområde, ut från masten som denna ”uppkoppling” sker?

Ok, tack.

För lite information för att kunna dra slutsatser allstå. Gäller väl det mesta just nu.

Får gå på "magkänslan", vilken är lite blandad...

Blir extra svårt när man har barn i liknade ålder, att kunna tänka sig att de skulle kunna vara mördare. Går liksom inte att ta in när man ser bilder på dom.

Helst vill man ju att de inte ska ha något med T*oves försvinnande att göra.
Citera
2022-10-26, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hon kan ju även haft något i handen och slagit med det i golvet för att larma grannar.

Fullt tänkbart.
Citera
2022-10-26, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Det ska vara en granne som skjutsat henne på mcd och sen hem igen

Precis, det var mest att det inte skrivits så mycket om just tillbakafärden men verkar ju som det var samma skjuts tillbaka. Och då med hämtad mat enligt media.

Och då kan man undra om hon hämtade mat till endast sig själv eller om det var fler personer som skulle ha mat?
Typ mat till MH då som evtl var upptagen med annat under denna tur till McD?
Citera
2022-10-26, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Känner lite likadant. Jag bor i Vetlanda, dessa tjejer hänger med lite helg-knarkare absolut, men absolut inga grovt kriminella som håller på med trafficking 🙃 folk har lite väl bra fantasi, eller så har dem kollat på alldeles för mycket film!
Så mycket skit som verkar ske i lilla Vetlanda, sedan instängdhet, social inavel och droger ovanpå det. Deprimerande.
Citera
2022-10-26, 12:48
Medlem
Citat:
Däremot förklarar det varför inte polisen fått några luminolträffar i den avspärrade lägenheten.

Detta vet väl ingen förutom polisen.
Citera
2022-10-26, 12:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tack, ja jag tyckte väl jag läst om springet där.
Ska göra min egen tidslinje snarast så det går att börja tänka lite metodiskt här.

Ett sånt hus JJ bor i är ju ofta lyhörda som många varit inne på. Bara att någon rör sig i trapphuset brukar ju grannar höra.
Stentrappa? Trätrappa? Gör lite skillnad men nog har de levt runt där med tanke på hur grannarna reagerat. Och polisen lör ha rätt god bild av det.

Jag har själv bott i ett flerfamiljshus med få boende. När kvällen/natten kom blev det väldigt tyst och även om det inte var lyhört direkt, kunde ljud transporteras från lägenhet snett ovanför min. Ljud i trapphuset hördes väl, men man vänjer sig vid att porten öppnas/stängs mm. Det huset är ett gediget stenhus, så jag kan abslout förstå att grannarna i det här fallet kan ha hört mycket ljud under natten.
Citera
2022-10-26, 12:49
Medlem
FruEds avatar
Citat:
Det finns ingen ufologi bakom en sån här hypotes. Däremot förklarar det varför inte polisen fått några luminolträffar i den avspärrade lägenheten. Det förklarar också varför kvinnorna tiger trots psykiska gränspassager under häktningen som föranlett § 7-undersökningar på en eller på bägge misstänkta. Olika uppgifter figurerar. Dom är strikt stumkäft av rädsla. Framförallt förklarar det att Tuva ingenstans finns att finna. Hon är putsväck. Men visst kan jag ha fel. Det händer ibland. I mystiska försvinnanden och mordgåtor skadar det aldrig med litet kreativt tänkande utanför boxen. Jag har inte pratat om nån styckning alls. Däremot tror jag att hon var i ett stycke.

Jag har försökt belysa i tråden att det inte är säkert att det gjorts någon undersökning med Luminol ännu.. I fallet Wilma tog det 18 dagar innan det gjordes och i den lägenheten hade grannarna även hört dödsskrik.. Jag tror det är för tidigt att säga att det inte finns blod i lägenheten.
Citera
2022-10-26, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, tack.

För lite information för att kunna dra slutsatser allstå. Gäller väl det mesta just nu.

Får gå på "magkänslan", vilken är lite blandad...

Blir extra svårt när man har barn i liknade ålder, att kunna tänka sig att de skulle kunna vara mördare. Går liksom inte att ta in när man ser bilder på dom.

Helst vill man ju att de inte ska ha något med T*oves försvinnande att göra.

MGM är väldigt unga. Det måste man ha med sig i magkänslan och analysen av detta.
Energi och ork har de till ansträngande saker. Men här får man hoppas huvudet inte varit med hela vägen så de gjort en rad misstag.

Polisens bild av detta borde vara god. Tror de behöver få lite koll på det tekniska och ha sånt klart inför att TT förhoppningsvis hittas.
Ställer stor förhoppning till MP att hon ska hittas här i veckoslutet om hon finns nära Vetlanda.
Citera
2022-10-26, 12:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
Okej, det kan förstås blivit en fel tolkning av journalisten. Men vi kan väl med ganska stor sannolikhet ändå anta att polisen faktiskt bekräftat att det skett ett samtal mellan TT och hennes pojkvän.

Man får ta allt med en nypa salt. Ofta hänvisar media till annan media, dvs källan är densamma. Då kan ju en felaktig uppgift stå i flera tidningar, utan at det faktiskt stämmer.

Återstår att se...
Citera
2022-10-26, 12:51
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Det är inte bekräftat att Tove var i JJ:S lägenhet.

Polisen säger att de gick Storgatan upp. Tove ledde cykeln.
Sedan att man har tekniska bevis som binder Toves mobil till lägenheten 03-04 (hur stor del av denna timme polisen avser att mobilen finns i lägenheten vet vi inte).

Men vi kan nog anta att hon var i lägenheten.

03.50 pejlade man väl hennes mobil i norra Vetlanda?
Citera
2022-10-26, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Men mobilen slocknar runt 03:50

Och hammarslagen är runt 02,30 och framåt.
Storyn ändras lite hela tiden.
Svårt att ha hållpunkter.
Ljuden har alltså helt upphört medans granne och J åker till McD ? Inga ljud medans hon är på McD och inga ljud när hon kom hem?
Alla ljud upphörde 02:30?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in