2022-10-26, 12:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
Men vet vi det? Har för mig att det var skrivet på AB att hon "kontaktat" sin kille, det kan betyda vad som helst.

Nej naturligtvis vet enbart polisen och T*oves kille om det skett ett samtal.
Samtal har det skrivits i någon av kvällstidiningarna och nyheter 24.

"En halvtimme senare ringer Tove tillbaka till sin pojkvän och meddelar att hon är på väg hemåt."

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/1092328-tidslinjen-visar-allt-vi-vet-om-kvallen-kvinnan-forsvann
Citera
2022-10-26, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnar4321
"Säger Toves vän Victoria Wigh"
Ta hennes ord med en nypa salt. Precis som Toves svägerska gillar hon uppmärksamhet. Konstigt att de inte är vänner på Facebook om hon känner henne så pass väl att hon saknar henne. Suck

Finns många sådana personer i denna stad alltså. Som så fort det händer något måste sätta sig själva i centrum.
Var samma sak med LSS-mordet och mordet på Emil Jåfs (som jag FAKTISKT kände, så man blev ju lagom irriterad på alla attention wh*res som helt plötsligt var sååå nära honom, när vi som kände honom visste att så absolut inte var fallet)
Citera
2022-10-26, 12:39
Medlem
okok1s avatar
Hon kan ju även haft något i handen och slagit med det i golvet för att larma grannar.
Citera
2022-10-26, 12:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Kan vara hammarslag.
Lägger telefonen i en liten handduk och hamrar den till pulver, efter att ha haft iväg den till den där rondellen där den stängdes av och nu hamras oigenkännlig för att lättare kunna kastas och inte riskera att någon hittar en telefon den blir nyfiken på?

Vore det inte enklare och diskretare att slå sönder mobiltelefonen utomhus, med en hammare eller stenar?
Citera
2022-10-26, 12:40
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Enligt polisen gick de upp för Storgatan

Vilka uppgifter finns det bekräftat angående att TT verkligen gick med MGM till lägenheten? Ifall det bara är så att hennes mobil pingat där så kan det finnas en chans att MGM rånat TT på väg hem från krogen. De har då gått hem till JJ utan TT men med hennes mobil, cykel och pengar och firat vidare. TT som kan tänkas vara berusad pga krogbesöket vandrar på hjälplös utan möjlighet att kontakta hjälp. Hon blir upplockad av en skum typ som har dåliga intentioner.
Samtidigt inser MGM att deras rån inte är en så brilliant sak att göra, varpå man sprider ut bevisen (telefon och cykeln) för att kunna neka till brott ifall TT får för sig att göra en brottsanmälan nästa dag.
Citera
2022-10-26, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Enligt saammanfatningen som gjort:

"- Grannar ska ha rapporterat om ”spring i trappen”. (Expressen)".

Och visst, inte allst otroligt att om grannar hört dunsar mm så är de vakna och är överkänsliga för alla ljud som "spring" i trappen när de ska till Mc Donalds och hem.

Men samtidigt finns det ju allvarliga indikationer på att T*ova faktiskt varit i lägenheten och avlidit där. Då måste man ju ut med kroppen på ett eller annat sätt.

Du är inne lite mer på annat alternativ?

Tack, ja jag tyckte väl jag läst om springet där.
Ska göra min egen tidslinje snarast så det går att börja tänka lite metodiskt här.

Ett sånt hus JJ bor i är ju ofta lyhörda som många varit inne på. Bara att någon rör sig i trapphuset brukar ju grannar höra.
Stentrappa? Trätrappa? Gör lite skillnad men nog har de levt runt där med tanke på hur grannarna reagerat. Och polisen lör ha rätt god bild av det.
Citera
2022-10-26, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Kan vara hammarslag.
Lägger telefonen i en liten handduk och hamrar den till pulver, efter att ha haft iväg den till den där rondellen där den stängdes av och nu hamras oigenkännlig för att lättare kunna kastas och inte riskera att någon hittar en telefon den blir nyfiken på?

Men mobilen slocknar runt 03:50

Och hammarslagen är runt 02,30 och framåt.
Citera
2022-10-26, 12:42
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vore det inte enklare och diskretare att slå sönder mobiltelefonen utomhus, med en hammare eller stenar?
Självfallet, men det finns ju inte mycket mer man kan göra i nuläget än spekulera i hur olika ljud kan ha uppkommit, vilken granne som knackade på eller vad JJ gjorde på Donken.

Allt i nuläget tyder väl ändå på att det är JJ som ligger bakom försvinnandet. Det är bara att vänta på nya sök efter tips till polisen — att någon skulle välja att erkänna innan dess tycks alltmer otroligt.
Citera
2022-10-26, 12:43
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zhyper
Ibland undrar jag om jag hittat till ufologi-delen för sådana här spekulationer kräver ju inte så lite fantasiskapande förmåga. Rimligtvis togs hon ihjäl redan inne i lägenheten och bars ut på ett eller annat sätt. Transportstyckning borde ha upptäckts i form av spår redan om platsen är känd.

Det finns ingen ufologi bakom en sån här hypotes. Däremot förklarar det varför inte polisen fått några luminolträffar i den avspärrade lägenheten. Det förklarar också varför kvinnorna tiger trots psykiska gränspassager under häktningen som föranlett § 7-undersökningar på en eller på bägge misstänkta. Olika uppgifter figurerar. Dom är strikt stumkäft av rädsla. Framförallt förklarar det att Tuva ingenstans finns att finna. Hon är putsväck. Men visst kan jag ha fel. Det händer ibland. I mystiska försvinnanden och mordgåtor skadar det aldrig med litet kreativt tänkande utanför boxen. Jag har inte pratat om nån styckning alls. Däremot tror jag att hon var i ett stycke.
Senast redigerad av Starback 2022-10-26 kl. 12:46.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
Vilka uppgifter finns det bekräftat angående att TT verkligen gick med MGM till lägenheten? Ifall det bara är så att hennes mobil pingat där så kan det finnas en chans att MGM rånat TT på väg hem från krogen. De har då gått hem till JJ utan TT men med hennes mobil, cykel och pengar och firat vidare. TT som kan tänkas vara berusad pga krogbesöket vandrar på hjälplös utan möjlighet att kontakta hjälp. Hon blir upplockad av en skum typ som har dåliga intentioner.
Samtidigt inser MGM att deras rån inte är en så brilliant sak att göra, varpå man sprider ut bevisen (telefon och cykeln) för att kunna neka till brott ifall TT får för sig att göra en brottsanmälan nästa dag.

Det är inte bekräftat att Tove var i JJ:S lägenhet.

Polisen säger att de gick Storgatan upp. Tove ledde cykeln.
Sedan att man har tekniska bevis som binder Toves mobil till lägenheten 03-04 (hur stor del av denna timme polisen avser att mobilen finns i lägenheten vet vi inte).

Men vi kan nog anta att hon var i lägenheten.
Citera
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej naturligtvis vet enbart polisen och T*oves kille om det skett ett samtal.
Samtal har det skrivits i någon av kvällstidiningarna och nyheter 24.

"En halvtimme senare ringer Tove tillbaka till sin pojkvän och meddelar att hon är på väg hemåt."

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/1092328-tidslinjen-visar-allt-vi-vet-om-kvallen-kvinnan-forsvann

Okej, det kan förstås blivit en fel tolkning av journalisten. Men vi kan väl med ganska stor sannolikhet ändå anta att polisen faktiskt bekräftat att det skett ett samtal mellan TT och hennes pojkvän.
Citera
2022-10-26, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag vet inte hur diskret det skulle vara att ställa sig på gatan eller gården och hamra på ett paket vid 04 på natten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in