2022-10-26, 12:19
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Måste ha missuppfattat dig.
Vad jag menade är att T*oves kille fick ett samtal från henne, vilket är svårt att fejka.

Men vet vi det? Har för mig att det var skrivet på AB att hon "kontaktat" sin kille, det kan betyda vad som helst.
Citera
2022-10-26, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
I all spekulation ang diagnoser hit och dit, och pratet om T's pojkvän så drar jag slutsatsen av att det finns ADHD-problematik i pojkvännens familj då mamman gillar en del adhd-sidor på fb.
Kan förklara lite om hur pojkvännens beteende varit och är. Han har ju förekommit i många spekulationer här, så ville bara nämna den detaljen.
Nu säger jag inte att det behöver vara så men känns troligt.

Inget svar på ditt inlägg men tänkte om du skulle ha med det i sammanfattningen ang pojkvän.

Pojkvännens mamma har adhd, osäker på om pojkvännen är diagnostiserad
Citera
2022-10-26, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Polis har också uppgifter om att en påse tagits från den försvunna kvinnans cykelkorg.
– Det är ju en saknad och man undrar vad som hänt, säger Toves vän Victoria Wigh, 29.

https://www.expressen.se/nyheter/fragetecknet-kring-toves-cykel-pasen-forsvunnen/

Premiumartikel, är det någon som har tillgång till hela reportaget och kan citera enbart något klipp?

Edit; Tack @BlueGypsy, ser nu att du citerat från artikeln!
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2022-10-26 kl. 12:28.
Citera
2022-10-26, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Sammanfattningar 26 okt:
Del 1: https://www.flashback.org/sp82176142
De inblandade personerna
Del 2: https://www.flashback.org/sp82176147
Händelser under kvällen och natten
Del 3: https://www.flashback.org/sp82176152
JJ:s lägenhet
Polisfynd/polisarbete
Sökningar
Del 4: https://www.flashback.org/sp82176157
Övriga uppslag, spår, rykten
Åklagare/domstol
Tidslinje

Ska ha varit två olika grannar som hört dunstar och slag som påmint om hammarslag runt 02:30

En av grannarna säger att det lät som slag i golvet och hen tänkte 'är det nån som hamrar nu vid den här tiden?' (SR)

Så, gott folk - vad händer i en lägenhet som gör att det låter som hammarslag i golvet?
Citera
2022-10-26, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Har de raderat så än mer trubbel för dem.

Mycket går att återskapa.

”Minnet” raderas inte utan mobilens ”minne” får instruktion om att göra utrymmet tillgängligt för annan data.

Tar man sen då massa kort/filmer och annat minneskrävande så skrivs sen det ”reserverade” utrymmet över och då försvinner till slut meddelanden m.m från mobilen.

Så har de haft lite dålig koll genom att radera så gynnar det utredningen.

Och polisen kan ta en bakväg till deras chatt genom att återskapa eller logga in i diverse chattkonton som TT har. Åtkomsten kan dock vara lite trixig både juridiskt och sett från faktum att det i vissa fall kan förstöra bevis om man inte vet vad man gör.
Och med hjälp av uppgifter från GM-s mobiltrafik och datatrafik så lär polisen även få reda på vilka chattsidor och forum de har varit inne på och sen kan man med hjälp av IP-adressuppgifter se när GM skickat E-post och chattmeddelande ,för polisen har de tekniska moderna hjälpmedel som krävs för att ta reda på personernas surfvanor och var personerna har varit på olika sajter och surfat samt till vilka andra personer som man har skickat E-post och kommunicerat via chattmeddelande . Och sen kan man dessutom upptäcka med vilka andra personer som man har haft mobiltelefonsamtal med och vilka man har sms-at och mms-at med
Senast redigerad av Umpalavemang 2022-10-26 kl. 12:28. Anledning: Redigering
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruEd
Snacka om hål i sin egen historia om hon hävdat att TT cyklat iväg och att hon själv en stund senare åkt till McDonalds, medans grannen/chauffören berättar för polisen att JJ plockat upp en påse ur korgen på samma cykel man hävdat ska ha cyklat iväg för längesen… Börjar verkligen förstå varför hon är häktad!
Hon är visst inte så mensa smart trots allt.
Citera
Medlem
"Säger Toves vän Victoria Wigh"
Ta hennes ord med en nypa salt. Precis som Toves svägerska gillar hon uppmärksamhet. Konstigt att de inte är vänner på Facebook om hon känner henne så pass väl att hon saknar henne. Suck
Citera
2022-10-26, 12:27
Medlem
Först tycker sig grannarna höra dunsar

Sedan ljud som påminner om hammarslag
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ska ha varit två olika grannar som hört dunstar och slag som påmint om hammarslag runt 02:30

En av grannarna säger att det lät som slag i golvet och hen tänkte 'är det nån som hamrar nu vid den här tiden?' (SR)

Så, gott folk - vad händer i en lägenhet som gör att det låter som hammarslag i golvet?
Stekpanna eller hammare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Hur tog sig tjejerna från Nöjet? Jag har läst både att de fick skjuts och att de gick. Någon som vet mer säkert? Utesluter lgh som brottsplats gör jag inte, men jag är tveksam.

Enligt polisen gick de upp för Storgatan
Citera
2022-10-26, 12:28
Medlem
Har inte hängt med i tråden på några sidor så om denna teori redan presenterats ber jag om ursäkt för upprepning.

Bråket börjar på Nöjet det vet vi men vi vet inte om vad.

Kan det vara så att TT sett JJ och MH, MH har bett om hjälp att få hem en väldigt berusad JJ och empatisk som TT är så hjälper hon till.
JJ motsätter sig detta och bråk uppstår utanför/på nöjet.
Efter många om och men får de med henne hem till fots.
Väl hemma uppstår gammalt groll och TT bestämmer sig för att det är dags att gå, vänder på klacken men får något runt halsen säg rep/halsduk, TT får panik och drar till donken.
MH går hem om hon inte redan gjort det.
Citera
2022-10-26, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Stekpanna eller hammare?

Men skulle jag slå dig med en hammare eller stekpanna tror jag inte speciellt mycket skulle höras till de andra grannarna. Det skulle inte alstra ljud som när en granne hamrar, anser jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in