Citat:
Det är du som borde hålla käften. Sluta leverera Moskvas lögner.
Länka till seriösa källor. Bara drygt var femte på FB stödjer Putler men ni är väldigt högljudda.
www.flashback.org/t3481355
Länka till seriösa källor. Bara drygt var femte på FB stödjer Putler men ni är väldigt högljudda.
www.flashback.org/t3481355
Jag tror inte att var femte är på Putins sida, utan vi som i ifrågasätter vill ha fred. För att få fred ska antingen Väst eller Ryssland lägga sig, något som inte kommer hända.
Väst skulle aldrig lagt sig i Ukrainas politik med risk för vad som skulle hända. Det är min åsikt, för jag vill inte ha detta krig. Nu är det dock upptill Ukraina om de vill ta denna kamp, men det sjuka är att vi skickar vapen och teknik till detta krig. Ni som är på Ukrainas sida, varför stod ni inte på Afghjanistan eller Iraks sida när USA invaderade dessa länder? Afghanistan och Irak andra gången var en hämnd för 9/11 och det var för fan USAs fel att terrorism och massflykt skedde i början av 2000 talet.
Med ert tänk kommer det bli ett tredje världskrig. Men jag hoppas du är redo eller gör dina barn redo att inom några år få åka ut och kriga. En följd av dåliga beslut ska vi gå med i NATO, som bara det kostar 3 procent av vår bnp (bara runt 150 miljarder). För att skydda oss mot Ryssland, det är ju skrattretande. Skulle gett fan i denna konflikt då detta är ett skådespelari, precis som Zelensky är själv.
Det som också kan ifrågasättas är hur media skriver hur dåliga vapen och teknik Ryssland har, ändå så skickar Väst den senaste tekniker och vapen och de lyckas ändå inte vinna detta krig. Om du tror Väst kommer ha en chans vid ett storskaligt krig, med Ryssland, Kina, Indien på ryssarnas sida, så är du ute på hal is. I värsta fall blir skåpmat i detta krig med kärnvapen. Som ni vill ska de få inställa kärnvapen på svensk mark vid ett NATO medlemskap. Kärnvapen går bra men inte ett kärnkraftverk.
Skrämmande utveckling av svenskarna som har helt oförmåga att sakna konsekvenstänk. Du kan inte möjligtvis vara dumfan som höjde din egna lön med 27 procent i förrgår som politiker?
Tror du att du kommer skydda dig bakom Amerikanarna, som nu ifrågasätter detta krig. De är så trötta på att skicka folk till ett krig vi inte har med att göra. Detta är ett krig som ska smörjas till varje pris, från väst sida.
Senast redigerad av Kalasboll 2022-10-26 kl. 10:19.
Senast redigerad av Kalasboll 2022-10-26 kl. 10:19.