2022-10-26, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Det går nog med all sannolikhet framåt. Sen att du inte får veta allt som händer i polisutredningen bakom datorskärmen är en annan femma.

Nu är jag inte riktigt med. Vad är det JJ sagt?

Inget ja tror heller, men de lite för segt enligt mig gällande lösning på detta. Alla får tycka sitt
Citera
2022-10-26, 01:07
Medlem
Det här med ”skjuts av granne” behöver inte nödvändigtvis vara synonymt med någon som bor i samma hus. Hon kan ju ha jämnåriga vänner i grannfastigheter.
Kan rent av vara någon ett par hus bort.
Får känslan av att det är talspråk som glidit in i tidningen och tolkas för bokstavligt.

Kan mycket väl vara någon bekant som gjort anspråk på att komma förbi eller hänga, och McDonalds blev då JJ:s ursäkt för att ta det umgänget på annan plats pga kaos i lägenheten.
Någon eller några andra som var i lägenheten gör samtidigt av med kroppen, när JJ kan placeras på McDonalds.

Hon kan mycket väl lurat någon/några att göra hennes dirty work och samtidigt har hon skaffat sig en omständighet som kraftigt försvårar att påvisa att hon transporterat något lik.
Krisar det kan hon säkert till och med medge att TT var hos henne och levde när hon själv drog på McDonalds.

Tror faktiskt JJ tänkt ut det här och att någon eller några av hennes manliga vänner kommer bli stående med liksäcken när utredningen hinner ikapp.
Dom har i så fall blivit blåsta och borde för sin egen skull samarbeta med polisen.
Citera
2022-10-26, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Det går nog med all sannolikhet framåt. Sen att du inte får veta allt som händer i polisutredningen bakom datorskärmen är en annan femma.

Nu är jag inte riktigt med. Vad är det JJ sagt?

Dom va ju i JJ’s lägenhet, och hon har sagt att hon och MH åkte tillsammans till mcd. Om jag forstår rett. Jag fattar bara inte varför hon ljuger om det, när hon vet att grannen som körde henne dit vet att hon va ensam

https://www.expressen.se/nyheter/noa-kopplas-in-i--sokandet-efter-tove/
Citera
2022-10-26, 01:10
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
yes tack hade missat just den illa infon om andra samtalet (någon borde starta en insamling "lön" åt dig för allt jobb du gör för detta forum med dina sammanfattningar, all cred till dig)

något har alltså hänt efter 02:30 då hon ringde pojkvännen sista gången.
Möjligt hon fortf var kvar hos JJ o skulle precis gå då hon ringde honom, kl är då 02.30 (busväder har folk pratat om så bäst ringa innan man kommer ut)
Frågan är ju OM hon varit med till donken eller inte, verkar ju vara motstridiga uppgifter det.
Var hon med kan hon glömt sin mobil hos JJ efter hon ringt pojkvännen och de efter donken åker tillbaka dit så hon kan hämta den och det är DÅ något som händer (grannarna hörde ljudet efter 03)

Isåfall kanske donken inte har något med själva försvinnandet att göra utan de var där för nattamat innan de skulle skjutsa Tove hem eller nått, men åkte tillbaks till JJ för att hämta mobilen typ.
Belägg för att Tove ringde kl 02.30 tack.
Detta har blivit en beklaglig trådsanning med en lättvindig "uppgift" till Aftonhoran som källa.
Finns inga belägg för att Tove har ringt kl 02.30, mitt tips är att det är en falsk uppgift som de 2 mördarna spridit.
Citera
2022-10-26, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Inte pratat om det, ingen vän jag umgås med så sätt.
Men att hon umgås med folk som tar droger vet jag till 100%, och det är ingen som sagt till mig, utan det har jag sett själv. Och ja, jag skulle säga att det är rätt känt. Här i Vetlanda är det väldigt mycket droger, inte narkomaner som man kan tänka sig dem, utan mer ”helg-knarkare” om du förstår hur jag menar. Mestadels tjack, koks & röka.

Dyr hobby det här med droger. Nu förstår man att varje 10 kronorsaffär räknas.
Citera
2022-10-26, 01:11
Medlem
Ni som är insatt i styckmordet i Boden och styckmordet på Wilma, visst var det så att man hittade blodspår i båda lägenheter?
Citera
2022-10-26, 01:14
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Sista uppkopplingen till masten sker strax före 4-tiden på natten. Kl 02.30 ringer T pojkvännen sista gången och säger att hon ska hem. Tror faktiskt inte hon glömde mobilen i lägenheten med dom täta kontakter hon tycks ha med pojkvännen.
Belägg för att "Kl 02.30 ringer T pojkvännen sista gången och säger att hon ska hem" tack.
Citera
2022-10-26, 01:15
Medlem
Har inte granne WN vägg i vägg hört något?

stämmer detta verkligen? Bara 1 lägenhet på mellanplanet?
och 3 på bottenvåningen?

skall vara 6st lgh i trapphuset.

Vån 2:

JJ 19 1a 40 m2
WN 23 1a 40 m2

Vån 1:

FK 57 3a 80m2 samma efternamn utländskt namn
GJ 55 3a 80m2 utländsk förnamn, svenskt efternamn
DK 23 3a 80m2 samma efternamn utländskt namn
SK 18 3a 80m2 samma efternamn utländskt namn

Entre:

KG 75 3a 80m2 utländskt namn
JA 40 / FJ 40 2a 65m2 svenskar
PF 60 2a 60m2 svensk
Citera
2022-10-26, 01:17
Medlem
Om polisen inte knäcker tjejerna snart så blir det nog ett cold case.
Citera
2022-10-26, 01:19
Medlem
snart ?

Förr eller senare lär de prata, bryta ihop. Kolla fallet i Blekinge.. tog 6 månader .. sen började den ene prata. De klarar inte så länge i häkte.
Citera
2022-10-26, 01:19
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Jag tror polisen vet att Tove och pojkvännen har pratats vid, vid denna tidpunkt. Enkelt för polisen att kolla med samtalsloggarna i pojkvännens mobil tex (eller masterna för den delen).

Skulle uppgiften om att Tove ringde pojkvännen vara falsk hade den varit rättad från pojkvännens eller polisen håll vid det här laget. Tror jag
Källa på att "polisen vet att Tove och pojkvännen har pratats vid, vid denna tidpunkt" (kl02,30).
Sluta sprid en massa spekulationer och i värsta fall falska spår utlagda av mördarna som fakta.
Citera
2022-10-26, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Det där är en grov generalisering och direkt fel.

Det är heller inte det som det står i texten som du (felaktigt) citerar. Där står det att "kan personer med AS uppfattas som".

Det är en jäkla skillnad.

Då tar vi ett utökat citat:
"En person med Aspergers syndrom kan ha problem att förstå andra människors känslor; de meddelanden som sänds genom ansiktsuttryck, ögonkontakt och kroppsspråk missas ofta. De kan också ha problem med att visa empati med andra människor. Därför kan personer med AS uppfattas som egoistiska, själviska eller hänsynslösa. I de flesta fall är dessa etiketter orättvisa, eftersom beteendet beror just på dessa svårigheter att läsa av andra människors känslomässiga tillstånd. "

Översatt:
AS är idioter på vissa saker och uppför sig ibland idiotiskt för att de inte fattar just de sakerna bättre.
Men de menade inte att bete sig idiotiskt med avsikt, de fattade bara inte bättre.

Det feta "KAN" står där för att förminska generaliseringen, eller för att vissa som "uppfattade" det sviniga beteendet inte fattade att AS personer inte fattar bättre.
Det går inte att veta säkert vad författaren avsåg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in