2022-10-26, 00:26
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKTURA
Innerst inne hoppas jag att MGM är oskyldiga.
Hatar tanken på att så unga människor förstör sina och andras liv så här. Men att inte öppna när någon bankar på dörren är sjukt misstänksamt.
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, där rök mitt sista tvivel kan jag nog säga.
Att dörren inte öppnades trots så höga ljud, men ändå är de där inne. De sover inte, de är inte ute…
Vakna och åker därifrån.
De efterfester jag varit på där tjejerna dansar i möbler eller gör grejer som stört så en granne bankat på har vid bankandet på dörren abrupt avbrutits. Någon av tjejerna sätter upp ett finger framför munnen som ”tyst”-tecken och de båda håller på att fnissa sönder sig för att någon faktiskt argt bultar på dörren.

Ingen öppnar utan bultandet på dörren tas endast som ett tecken som om det hade bultats i taket eller golvet; dvs ”Håll tyst! Vi försöker sova!”

Därefter lugnar efterfesten normalt ned sig lite.
Citat:
Ursprungligen postat av easycomeeasygo
Det är enormt konstigt att hon följer med henne hem. Reda ut ett litet bråk (för så jäkla stort kan det ju inte ha varit) kan man ju göra på plats, eller utanför stället när det har stängt, eller nästa dag på telefon. De är ju inte ens vänner.
Det var väl uruselt väder? Vem vill stå ute på gatan i ösregn om det ska redas ut saker?
Citat:
Ursprungligen postat av allakantralla
Sak som är underlig men förmodligen betydelselös i sammanhanget: TT:s pojkväns mamma sa i nån tidningsintervju att hennes son fått ny lägenhet men att ungdomarna ofta tillbringade helgerna hos henne. Vad finns det för rimliga orsaker till att göra så om man i 20-årsåldern flyttar hemifrån? Varför är man hemma hos mamma på helgerna?
Bättre hemmabiosystem och stor skön soffa?
Citera
Medlem
algenurbos avatar
Kan TT blivit knuffad ner från fönstret på 3:dje våningen? Det såg på google street view ut som om det var gräs nedanför det högsta gavelfönstret. Då har man en förklaring på hur dom fick ut kroppen ur lägenheten, sedan var det bara att dra den en bit till JJ's eller någon annans bil och köra iväg och dumpa kroppen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Jag får aspergervibbar av MH. JJ har ryktats vara manipulativ av sig. Aspergervibbarna kommer från tidningsartikeln där MH berättar om sin utmattningsdepression för ett par år sen. Utbrändhet är väldigt vanligt bland tjejer med npf.
Tror det är lättare att jobba utifrån autism-spannet om du vill spinna vidare på tanken. Där asperger är en del av autismspektrat
Citera
2022-10-26, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön

Fel man läser bara kemi från början kanske ett helt år.

Tänkte kanske att det pratades lite generellt om såna här saker bland studiekamraterna mfl. Än hos gemene man. För bland oss pratas det ju också mycket psykisk ohälsa numera. TT blivit mer medveten om det i den miljön än hemma i Vetlanda vad vet jag.
Annars så dyker väl psykiatrin upp runt termin 7.
Citera
2022-10-26, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Eftersom expressen skriver att grannen GICK UPP och knackade så självklart bor de under
Eller så gick grannen UPP ur sängen...
Citera
2022-10-26, 00:28
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Exakt så.
Har dessutom någon mer eventuellt varit delaktig. Så är denna eventuella person ute i det fria och kan därför i stort sätt flyttat BO hur många ggr som helst och hur långt som helt.

Ja. Tid och avstånd är viktiga faktorer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
"personer med AS uppfattas som egoistiska, själviska eller hänsynslösa"
Här citerar du dock fel. Det står "Därför kan personer med AS uppfattas som egoistiska, själviska eller hänsynslösa. I de flesta fall är dessa etiketter orättvisa, eftersom beteendet beror just på dessa svårigheter att läsa av andra människors känslomässiga tillstånd."

Det du nämner är definitivt inga utmärkande drag för typisk AS.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Jag får aspergervibbar av MH. JJ har ryktats vara manipulativ av sig. Aspergervibbarna kommer från tidningsartikeln där MH berättar om sin utmattningsdepression för ett par år sen. Utbrändhet är väldigt vanligt bland tjejer med npf.
Jag har sett att hon hade utbrändhet, det är vanligt bland aspergers så det kan stämma, jag har haft det själv många gånger. Hon kan ha adhd också, jag har inte undersökt henne så mycket, mest fokuserat på jj
Citera
2022-10-26, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Paniken av att någon knackade på kanske?
Hur logiskt tänker man i en sån situation om man inte är insatt i hur ett polisarbete fungerar med spårning av mobiler o.s.v?
Man vet att en granne knackat på. Funderar snabbt på vem det kan vara för att lugna grannen.
Letar upp första tänkbara granne som frågandes står i dörren (kanske den som inte hörde något) alltså fel granne...
Hittar på att man måste hämta mat på mcd... behöver skjuts då man druckit... ser vänner på mcd, "perfekt, fler vittnar att JJ vart på mcd"

Ja stress och panik var det garanterat om de är skyldiga till mord i lgh.

Kan ju också vara så att tumultet berodde på att de forslade ut en medveten men full TT.
Citera
2022-10-26, 00:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av capire
Avel, jag tror du har helt rätt gällande detta med TT och hennes studier i psykiatri när hon nu påbörjat läkarlinjen. Det känns som denna TT är en lugn och stabil tjej.

Jag tror dessvärre att JJ är en riktig femme fatale som man sade förr i tiden. Hon tar det hon får. Jag kan riktigt se hur hon ber lite hastigt rappt sin granne om att bli nedkörd till Mcd. Skulle det dessutom visa sig att hon har psykopatiska drag då besitter de ju oftast en fantastisk charm toppat med karisma.
Det stämmer nog, den här teorin är den jag lutar mest åt.
Citera
2022-10-26, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Jag har sett att hon hade utbrändhet, det är vanligt bland aspergers så det kan stämma, jag har haft det själv många gånger. Hon kan ha adhd också, jag har inte undersökt henne så mycket, mest fokuserat på jj
Hade tjejerna varit skyldiga hade dom fasiken inte hållt såhär länge i förhör å häkte tror ja, men med diagnoser så kan allt ha sin tid. Måste va andra inblandade, dåligt dock av polis att inte hitta mer bevis å annat
Citera
2022-10-26, 00:31
Medlem
FruEds avatar
Snöade in lite på Luminol.. Och precis som OY skrev tidigare så är det inte säkert att det använts direkt. Vanligast verkar vara att använda hundarna först och när man har ett ungefärligt scenario kring exakt vart eventuellt brott kan ha begåtts så använder man luminol för att se blod. Tänker på att det va en hund och sökte i JJs lägenhet igår. Och med tanke på att man så länge hållt fast vid att hitta TT vid liv (fattar att det är det man vill och säger utåt) så kanske man avvaktat med Luminol då det tydligen kan förstöra vissa andra bevis. Det behöver alltså inte va så att det inte finns blod i lägenheten. Men kan va så att man inte vetat vart man ska börja och det går heller inte att säga volymen av blod.. Någon med mer kunskap får gärna rätta!

Vet inte om någon skrivit att TTs mamma nu lagt upp en status att hon känner sig förtvivlad på Facebook. Undra om det är pga att utredningen inte kommer någonvart eller att dom fått dåliga nyheter….
Precis som många andra skrivit så är det ett fall som engagerar många inklusive mig.. Måtte hon hittas snart så att familjen får svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in