Citat:
Ursprungligen postat av
whyman
Menar du att hon har en intellektuell funktionsnedsättning också eller tror du att hela autismspektrumstörningar räknas som en funktionsnedsättning?
Säger inte emot dig utan försöker vara förstå vad du menar.
Jag tror inte hon lider av vad man sade förr aspergers utan detta autismspektrumtillstånd där hon har det svårt med det intellektuella så som att förstå samspelet mellan människor. Hon är eventuellt i sin egna värld.
Min nuvarande man var ihop med en kvinna som var diagnotiserad med adhd och aspergers och det var riktigt tokiga grejer som hände ibland… en kombination av att hon ofta misstrodde honom vara otrogen och spela offer samt vara världens varmaste kvinna och sedan inte ha någon som helst ordning på nått, inte få ihop vardagen.
De kan vara väldigt varma och fina sådana människor vilket hon säkert är då hon verkar ha ett fång av människor som skriver fint till henne på sociala medier.
Den intellektuella funktionsnedsättningen brukar delas in på fyra nivåer som lindrig, medel, medelsvår och svår (tror dem klassas så om jag icke minns fel.)
Förstod du mig?