2022-10-26, 00:09
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Håller helt med! Att hitta TT borde vara prio 1.

Om mcd och rondellen vid biltema är villospår, vart bör man söka? Mot Nye kanske?
Polisen vill nu ha hjälp av allmänheten gällande övervakningskameror, någon borde ha lyckats snappa upp något misstänksamt
Senast redigerad av BayouX 2022-10-26 kl. 00:20.
Citera
2022-10-26, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capire
Nej, jag menade att hon lider av ett autismspektrumtillstånd och det är inte ovanligt att man då även kan lida av intellektuell funktionsnedsättning vilket jag tror MH har.

Varför tror du att hon lider av en intellektuell funktionsnedsättning? Har man den diagnosen brukar man oftast gå i särskola, vilket MH inte gjorde.
Citera
2022-10-26, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jo men knepigt att skaffa alibi EFTER att man gjort grannen uppmärksam på att man ljudmässigt försökt banka och dunsa och hamra och springa sönder huset kl tre på natten.

Paniken av att någon knackade på kanske?
Hur logiskt tänker man i en sån situation om man inte är insatt i hur ett polisarbete fungerar med spårning av mobiler o.s.v?
Man vet att en granne knackat på. Funderar snabbt på vem det kan vara för att lugna grannen.
Letar upp första tänkbara granne som frågandes står i dörren (kanske den som inte hörde något) alltså fel granne...
Hittar på att man måste hämta mat på mcd... behöver skjuts då man druckit... ser vänner på mcd, "perfekt, fler vittnar att JJ vart på mcd"
Citera
2022-10-26, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligSkauning
Det märkligaste är att poliser lyckas inte knäcka två 20 åriga tjejer…

Ja lite märkligt är det allt såvidare de inte är överrösta i Jönköping med massa andra brott och väljer att bortprioritera detta till NOA som har mer resurser till hands?
Citera
2022-10-26, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Det är knappast Toves cykel som förekommit på bild i tråden och som det har diskuterats så mycket eftersom polisen vill hitta hennes cykel: https://www.expressen.se/tv/nyheter/polisens-vadjan-efter-toves-forsvinnande-vill-hitta-cykeln/
Det är T's cykel, polisen efterlyser iakttagelser av cykeln! Om någon har sett den eller om den fastnat på en privat övervakningskamera.
Citera
2022-10-26, 00:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Ingen sensorer i trapphuset. Dock lyser det konstant på bottenplan vid entrén. Och även på andra våningen.
Kommer du ihåg var jjs pappa sa att han var chockad? Minns inte om det var aftonbladet eller expressen eller något annat, skulle vilja ta en titt på vad han sa igen...
Citera
2022-10-26, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Det har nämnts i tråden om TT och familj, TT pojkvän och familj , MH och familj
Men JJ (mgm) har skrivits mycket om hennes pappa och hans gård och sökande däromkring
Har JJ någon mamma i livet oxå ?
Och var geografiskt isåfall ?

Ja, här i Vetlanda enligt vän som även är ”vän” (hängt i samma sällskap endel) med JJ.
Vet dock inte namn eller adress, bara ungefärligt område.
Citera
2022-10-26, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jepp1234
Precis, om dem inte är vänner så är de ju ännu konstigare att hon väljer att följa med hem till hennes lägenhet? Måste finnas en annan anledning till att hon följer med.

Är de Pingstvänner alla 3?
Citera
2022-10-26, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Om JJ var på McD till ca 3.00 och sedan hem måste ordna bil allt tar tid och hon kanske inte var nykter heller. Kanske det finns vind på huset ?har inte sett bild på det. Hemskt om Tove ligger på vinden men sådant har hänt förut polisen kollar för lite ibland

JJ’s lägenhet ligger på vinden, så finns inget ovanför.
Citera
Medlem
capires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Menar du att hon har en intellektuell funktionsnedsättning också eller tror du att hela autismspektrumstörningar räknas som en funktionsnedsättning?

Säger inte emot dig utan försöker vara förstå vad du menar.

Jag tror inte hon lider av vad man sade förr aspergers utan detta autismspektrumtillstånd där hon har det svårt med det intellektuella så som att förstå samspelet mellan människor. Hon är eventuellt i sin egna värld.

Min nuvarande man var ihop med en kvinna som var diagnotiserad med adhd och aspergers och det var riktigt tokiga grejer som hände ibland… en kombination av att hon ofta misstrodde honom vara otrogen och spela offer samt vara världens varmaste kvinna och sedan inte ha någon som helst ordning på nått, inte få ihop vardagen.

De kan vara väldigt varma och fina sådana människor vilket hon säkert är då hon verkar ha ett fång av människor som skriver fint till henne på sociala medier.

Den intellektuella funktionsnedsättningen brukar delas in på fyra nivåer som lindrig, medel, medelsvår och svår (tror dem klassas så om jag icke minns fel.)

Förstod du mig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Den nöten får förhörsledarna knäcka, och hur svårt kan det vara?

Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Ja, här i Vetlanda enligt vän som även är ”vän” (hängt i samma sällskap endel) med JJ.
Vet dock inte namn eller adress, bara ungefärligt område.

Vad är intrycket av JJ enligt din vän? Är hon kapabel att göra nåt sånt här? Stått i tråden tidigare att JJ umgicks med sällskap som höll på med droger, är det något som är känt bland dom som känner henne?
Citera
Medlem
Beck86s avatar
Jag klurar lite på en grej..... Om allt nu är planerat, dvs att mörda flickan, då börjar jag tro att det är andra mobiltelefoner som har använts. Enbart för att skicka sms till varandra..... Nada more.
Isåfall tänker jag lite på att dessa 2 killar som en av GM har snackat med utanför McDonalds. Dom kanske hade henne bakbi bilen och sedan kört och dumpat kroppen. Frågan är dock, var hör dessa killar hemma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in