2022-10-25, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Läser polisen denna tråd?
Det tar jag för givet att dom gör, om inte så sitter pensionerade poliser och gör det av gammal vana och pliktkänsla.
Dom arbetar nog på lite olika sätt, i skift skulle jag gissa. Uppslag kartläggning och kanske kolla om nåt misstänkt dyker upp och nån tittar in nåt som får dom att spetsa blicken.
Undrar hur dom kategoriserat mig, bedömer dom mig som trovärdig i min logik och läser och hummar och noterar att den där Herr Arne har tänkt ett par varv eller tänker dom vilket jävla svammel skaffa dig ett liv?
Citera
2022-10-25, 23:02
Medlem
Krävs väl nästan en kropp/kroppsdel för att det ska rubriceras som mord? Blod räcker nog inte.
Citera
2022-10-25, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airboy
Svårt att se tjejerna gjort det helt själva dock....

Är väl det troligaste scenariot. Jonna Henningsson är uppvuxen i Vetlanda. Just sayin
Citera
2022-10-25, 23:04
Medlem
capires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easycomeeasygo
Det är enormt konstigt att hon följer med henne hem. Reda ut ett litet bråk (för så jäkla stort kan det ju inte ha varit) kan man ju göra på plats, eller utanför stället när det har stängt, eller nästa dag på telefon. De är ju inte ens vänner.

Jag praktiserade under en månad på en sluten psykiatrisk avdelning i våras i Stockholm. Låt mig säga så här; de unga kvinnorna som var inlagda där de var skrämmande att se hur många unga som mår dåligt, skär sig, äter allt löst de kan komma åt mm… de alla hade gemensamt var att manipulera sin omgivning för överlevnad i sin sjukdomsproblematik.

Dem med borderline och eller dubbeldiagnoser som bipolär 1 dem kan vara mycket grandiosa (när de är i skov) självsäkra och ena sekunden vara ett offer som TT så gärna vill hjälpa hemma hos henne. Sedan alkohol på detta och snyfthistorier… rediga lugna TT ville kanske tala J till rätta även om hon var arg på henne för hon låg med A.

Underskatta inte denna vilja att försöka ”vårda” någon och speciellt när TT läser till läkare. Inget märkligt att man följer med någon hem då för att lösa problem tänker jag….
Jag hade lätt kunnat åka hem till någon för att försöka lösa en problematik, ja även så sent och om jag var ilsken.

Jag säger inte att J lider av diagnoser jag antar då hon framställts som manipulativ och sedan något annat som jag nu inte kommer på som någon långt fram i tråden beskrivit. Sedan är hon en attraktiv snygg tjej som ser självsäker ut och det är säkert mycket fart i henne också kan jag ana.

Sorry men för mig känns det som J åtminstone lider av någon personlighetsstörning, man skall inte tala så om folk man inte känner men japp så känns det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligSkauning
Polsk efternamn

Vad efternamnet härstammar i från har jag ingen aning om. Fullt möjligt att Now*k är polskt.
Men det spelar mindre roll
Ser att han bor i samma trapphus som JJ och kan varit den som körde henne till McDonalds. Vilket inte är förbjudet. Kanske var han ändå på väg till firman 2minuter från McDonalds?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Now*k 23 år och boende i samma hus som JJ. Äger ett företag blott två minuters bilväg från McDonalds.
Möjligt att han är chauffören med JJ i till McDonalds ?

Handel med bla bilar samt foliering av bilar tycks var det han sysslar/sysslat med.
Har han fixat bilen åt henne kanske
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Inte ens den mest förhärdade brottsling åker väl till donken och tar en burgare efter att ha mördat en ung tjej mitt i natten!? Detta kopplar jag inte..

Å andra sidan, vad betyder dunsar och ”sparkar i väggen” ?

Om T är död, var är kroppen? Om tjejerna är skyldiga, hur fick de bort kroppen?

Vilket jäkla mysterium, stackars anhöriga!!!

Det har kommit fram tidigt i tråden att flera som känner henne anser att hon kan ha nån form av empatistörning
Citera
2022-10-25, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Inte ens den mest förhärdade brottsling åker väl till donken och tar en burgare efter att ha mördat en ung tjej mitt i natten!? Detta kopplar jag inte..

Å andra sidan, vad betyder dunsar och ”sparkar i väggen” ?

Om T är död, var är kroppen? Om tjejerna är skyldiga, hur fick de bort kroppen?

Vilket jäkla mysterium, stackars anhöriga!!!
Det är inte längre 'sparkar i väggen', det är 'hammarslag i golvet' enligt senaste från P4 Jönköping.
Citera
2022-10-25, 23:07
Medlem
Teori: grannen under går upp för att klaga på dunsarna i golvet som har väckt familjen. När han kommer upp för trappan hör han hur dunsarna egentligen går emot väggen jämte lägenhetsdörren (dunsarna nere ifrån lägenheten är svårare att särskilja ursprung och karaktär).

Men det här med McDonalds är jäkligt konstigt. Som en skrev, vem mördar någon för att sedan åka till McDonalds? Kan MH ha varit kvar i lägenheten och fixat något medan JJ bestämmer träff med några vid donken för att ha skapat alibi? Eller faktiskt bara köpa mat och samtidigt få det att se ut som inget konstigt har hänt? Men vad gör MH kvar i lägenheten?

Tänker i alla fall att bland ungdomar i mindre städer är det jävligt vanligt att man ses för att ta en cigg en stund, prata lite osv. Hon kanske träffade männen av en slump. De märkte att hon var vid donken och passade på att fråga om hon vill ta en cigg och prata lite?
Citera
2022-10-25, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
JJ måste ha sjukt ont om pengar som behöver varje liten 10 krona hon kan skramla ihop från diverse gamla saker från Ikea.
Hur orkar man äns träffa ngn för att utbyta ngt för 10 kr...
Att hon ens har tid att lägga energi på en annons dagen efter att hon antagligen har varit inblandad i ett människorov är också konstigt....

Girig, snål eller bara ren princip?
Jobbar hon egentligen eller pluggar eller både och?
Citera
Medlem
capires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jepp1234
Precis, om dem inte är vänner så är de ju ännu konstigare att hon väljer att följa med hem till hennes lägenhet? Måste finnas en annan anledning till att hon följer med.

De har varit vänner.
Herregud, vet du att jag skulle kunna följa med en gammal vän som jag inte längre anser är min vän men jag kan orka följa med den gamla vännen hem för att reda ut saker.

Svenska människor, ja mitt egna släkte, vi är märkliga. Folk måste börja lämna sina byar, städer och bo utomlands haha… i alla fall under några år.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja eller lyckas man slå i hennes huvudet med något men missar då och då?
Men borde vara blodspår då. Om de inte lagt ut pladt som i nån Hollywoodrulle…

Och på tal om blod så går en styckning i en tonårslägenhet nog inte helt obemärkt förbi en kriminaltekniker? Lgh borde lysa upp som en julgran även om de gnott hela söndagen inbillar jag mig.
Kriminalhistoriskt skulle det bli intressant men antar rubriceringen skulle vara mord nu om det styckats i lgh.

Man har kanske inte dränkt in lägenheten i Luminol förens idag?

Kanske avvaktat provsvar innan man sätter in hund och Luminol och gör en detaljerad kartläggning av eventuella blodspår?

De misstänkta sitter där de sitter och spår försvinner inte på ett bra tag. Rubriceringen kan ändras till mord och brott mot griftefriden, inte uteslutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in