Citat:
Ursprungligen postat av
easycomeeasygo
Det är enormt konstigt att hon följer med henne hem. Reda ut ett litet bråk (för så jäkla stort kan det ju inte ha varit) kan man ju göra på plats, eller utanför stället när det har stängt, eller nästa dag på telefon. De är ju inte ens vänner.
Jag praktiserade under en månad på en sluten psykiatrisk avdelning i våras i Stockholm. Låt mig säga så här; de unga kvinnorna som var inlagda där de var skrämmande att se hur många unga som mår dåligt, skär sig, äter allt löst de kan komma åt mm… de alla hade gemensamt var att manipulera sin omgivning för överlevnad i sin sjukdomsproblematik.
Dem med borderline och eller dubbeldiagnoser som bipolär 1 dem kan vara mycket grandiosa (när de är i skov) självsäkra och ena sekunden vara ett offer som TT så gärna vill hjälpa hemma hos henne. Sedan alkohol på detta och snyfthistorier… rediga lugna TT ville kanske tala J till rätta även om hon var arg på henne för hon låg med A.
Underskatta inte denna vilja att försöka ”vårda” någon och speciellt när TT läser till läkare. Inget märkligt att man följer med någon hem då för att lösa problem tänker jag….
Jag hade lätt kunnat åka hem till någon för att försöka lösa en problematik, ja även så sent och om jag var ilsken.
Jag säger inte att J lider av diagnoser jag antar då hon framställts som manipulativ och sedan något annat som jag nu inte kommer på som någon långt fram i tråden beskrivit. Sedan är hon en attraktiv snygg tjej som ser självsäker ut och det är säkert mycket fart i henne också kan jag ana.
Sorry men för mig känns det som J åtminstone lider av någon personlighetsstörning, man skall inte tala så om folk man inte känner men japp så känns det.