2022-10-25, 22:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Om man tänker tillbaks på det gamla styckmordet Jonna utförde på sin kärleksrival, så höll pojkvännen väldigt låg profil efter det kom fram att han strulat med båda tjejerna.

Ja, det kan vara känsligt gentemot anhöriga, en fasad rämnar och skuld och skam gör sig gällande. Håller därför tyst om detta så länge det går, kan vara så.
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Om man tänker tillbaks på det gamla styckmordet Jonna utförde på sin kärleksrival, så höll pojkvännen väldigt låg profil efter det kom fram att han strulat med båda tjejerna.

Jepp det är helt sant, kanske förklarar hans ovilja att söka efter hans flickvän också. Han kanske inte brydde sig något speciellt helt enkelt. För det är då inte ofta man hör om någon pojkvän, som väljer att avstå från att söka efter sin försvunna flickvän. Det har vad jag vet aldrig hänt ens.
Citera
Medlem
rabbithearts avatar
Möjligt att de tagits upp, men kan någon ha väntat på dem i JJs lägenhet när de kom från krogen, att de hade bestämt något? Och att mgm sen åkte till McDonalds för att få kontakt med någon annan/få hjälp avseende det som hänt?

Långsökt kanske men det känns väldigt märkligt att två kvinnliga mgm ensamma ska ha bragt en annan kvinna om livet och lyckats föra bort denne.
Citera
2022-10-25, 22:32
Avslutad
Var anledningen att hon följde med till lägenheten att de skulle vara en efterfest? Förstår inte riktigt varför hon skulle följt med dit från första början.
Jag vet inte hur deras relation var och hur nära vänner de var, men om jag hade bråkat med någon under kvällen så skulle nog inte min tanke vara att följa med den personen hem på en efterfest.
Om dem inte är så nära kompisar tycker jag de är ännu konstigare att hon följde med dit.
Vad tänker ni om det?
Citera
2022-10-25, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Verkar mest vara en mes, som inte ens "vågade" söka efter sin flickvän. Hur märkligt det än låter. Skulle dock inte utesluta han för fem öre, verkar minst sagt märklig.

Det kan ju också vara så att det ligger någonting i att han varit otrogen med JJ. Då skäms han nog något oerhört nu och vet hur hemsk han framställs om det kommer fram att hans otrohet på ett eller annat sätt faktiskt kan ha lett till hennes försvinnande. Hade också legat lågt i en sådan situation.
Citera
2022-10-25, 22:33
Medlem
sybels avatar
Citat:
Sant. Men det behöver inte ta lång tid för att strypa nån. Det tar ju ändå minst nån minut att ta sig från sin lägenhet och knacka på. Gm 2 kan ju också ha hoppat in och hjälpt att få still på henne.

Helt otroligt om båda dessa tjejer gjort detta i samförstånd.
Ja, det är svårt att greppa. OM det skett i lgh är det även svårbegripligt att de obemärkt lyckats baxa T därifrån.
Citera
2022-10-25, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Man kan väl ta reda på vad grannarna heter?

Ingen BMW skriven på adressen, men ungdomar brukar ju skriva bil på föräldrar, lite grävande kan ge resultat för den som orkar.
https://www.hitta.se/storgatan+71+vetlanda/personer/2

Från Ratsit.
https://ibb.co/bL1wYck
Citera
2022-10-25, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easycomeeasygo
Hahahahahaha.

Och jag undrar: satt grannen kvar i bilen och väntade medan hon åt sin mat eller åt de tillsammans? Står bara att JJ beställde maten och sen gick ut och pratade med några i en bil. Sen skjutsade grannen henne hem igen.
Nej men allt är bara så besynnerligt.

Frågan är väl snarare vad hon beställde från personerna i bilen… Droger? Bortforsling av kropp? Dessa personer borde ju vara högaktuella i utredningen.

Och vad gjorde MH under tiden? Var hon kvar i lägenheten? Att de själva ljuger om detta är ju uppenbart.
Citera
2022-10-25, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför säger J.J. att M.H. var med henne på McDonalds, har någon lyckats klura ut vad den lögnen syftar till?

Efter i läsningen men ett korkat sätt att ge MH alibi för något på?

Står MH och gräver nånstans då menar jag typ.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jepp1234
Var anledningen att hon följde med till lägenheten att de skulle vara en efterfest? Förstår inte riktigt varför hon skulle följt med dit från första början.
Jag vet inte hur deras relation var och hur nära vänner de var, men om jag hade bråkat med någon under kvällen så skulle nog inte min tanke vara att följa med den personen hem på en efterfest.
Om dem inte är så nära kompisar tycker jag de är ännu konstigare att hon följde med dit.
Vad tänker ni om det?

Det är enormt konstigt att hon följer med henne hem. Reda ut ett litet bråk (för så jäkla stort kan det ju inte ha varit) kan man ju göra på plats, eller utanför stället när det har stängt, eller nästa dag på telefon. De är ju inte ens vänner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jepp1234
Vad tänker ni om det?
JJ påstår att det är för att de var osams och skulle tala ut. Nu ska vi ju inte lita på vad JJ säger för fem öre dock.
Citera
2022-10-25, 22:36
Medlem
Gautamas avatar
Läser polisen denna tråd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in