2022-10-25, 20:59
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Garantier från ryZzarna, dom brukar inte stämma

Vi får se. Om Israels passiva position kvarstår kan man enkelt dra slutsatsen att ryssarna inte skickat något som stärker Iran som ett hot.
Citera
2022-10-25, 21:01
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mobeltass
En anledning är väl för att kunna neka till att de själva tillverkar drönare.

Knappast troligt. Finns ingen vinst med att producera drönare i en, mer eller mindre, aktiv krigszon av den anledningen. På tok för stora risker. Dessutom, som påtalats ovan, har man enkelt kunnat spåra en skytteltrafik av transportplan mellan Iran och Ryssland senaste tiden.
Citera
2022-10-25, 21:07
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Aldrig hört det ordet förut i hela mitt liv, det är bara du som är en äckel finne. I sverige pratar man svenska.

Vojne, Vojne, säger jag bara. Och då har jag ingen kontakt med det finska.
Citera
2022-10-25, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Finska är ett i lag erkänt minoritetsspråk. Så man kan till och med få det som hemspråksundervisning.

Många finländare har läst både finländska och svenska i skolan.
Citera
2022-10-25, 21:23
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Exakt. Hur i helvete är det möjligt att en pajas som Vladimir Putin kunnat bli president i ett land med 145 miljoner invånare? Vladimir Putin har placerats där han är nu för att en gång för alla tillintetgöra den ryska federationen. På dess yta finns otroliga resurser som mycket snart kommer att hamna i utländska händer.

Och ryssarna kan bara förbanna sin egen, obegripligt naiva dumhet, feghet och apati.
ja jag har träffat en ryss som tycker samma som dig, resten inte
Citera
2022-10-25, 21:26
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har fri tillgång till information. Fri press. Fri yttrandefrihet. Bor i en demokrati.
Var bor du.
Känner du till piratebay fritt flöde av information. Pajas. GSW,
Citera
2022-10-25, 21:26
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Ryska armén i Ukraina.
Mycket möjligt, men konsekverna av det blir tyvärr väldigt illa. Det är en oundviklig situation oavsett hur man ser på det.
Citera
2022-10-25, 21:29
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mobeltass
Vilken kollaps närmast tänker du själv på?
Kollapsen av samhället händer nog innan ryssland kollapsar.
Citera
2022-10-25, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Fast det är samma grundmodell- Det är det viktigaste. Man kan säga så så ... Saudi Arabien har inte valt Hawk SAM från 1970. De har valt Patriot till KSA, inte vasst. Israel släpper inte Iron Drome fullt ut, eller Davids Slinge
Du har fortfarande inte förstått att vapen utvecklas.
Jag tror att jag nöjer mig med det då din förståelse för sådant inte räcker till.
Det är lite synd om dig…
Citera
2022-10-25, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det kan faktiskt även vara så att det är folket, inte media som styrt rapporteringen åt det här hållet.

Övervägande inställningen till nato innan invasionen har varit negativ. Sedan gör Sosseriet stor teater av att mödosamt ändra åsikt i frågan och samtidigt utbilda folket i att folk är för korkade för att kunna ta ställning till ett medlemskap i nato, att det finns en massa "säkerhetspolitiska aspekter" som omöjliggör en folkomröstning och att man på grund av naturlag behöver göra som finland bestämmer.
Självfallet felaktigt. Det är ett kuppartat sätt att forcera fram något som antagligen redan beslutats långt tidigare och där invasionen bara är den planerade förevändningen man har för att snabbt göra kuppen.
I detta finns noll inslag av att svenska folket varit involverat. Snarare bär det spår av att man styrt opinionen i frågan rätt hårt.

Rapporteringen i början av invasionen skulle jag säga är skolboksexempel på hur man hanterar folkopinion. Vi har exempelvis inslaget om ordföranden i sputnik. Praktexempel på att förmedla ramarna för vad man får säga och vad som blir konsekvensen om man yttrar en avvikande åsikt offentligt.
Massor av andra exempel. Inköpet av rapporteringen från Tyskland var väl det mest tydliga exemplet där man ville styra rapporteringen på ett visst sätt.
Citera
2022-10-25, 21:34
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Kollapsen av samhället händer nog innan ryssland kollapsar.
Om det ryska samhället kollapsar, drar landet sig ännu längre ner i fördärvet.
Varför tror du inte på ett regimskifte innan samhällskollapsen, om det gått så långt?
Citera
2022-10-25, 21:37
Medlem
Tvonds avatar
Ryssarna fortsätter med sina bög aktiviteter i fält Måste varit skönt att lämna moderlandet så man äntligen kan få utlopp för sitt bögeri i detta fria och demokratiska väst

https://t.me/c/1731636769/2975
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in