2022-10-25, 20:53
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Vi talar om 2 till synes oskyldiga tonårstjejer som grannen känner redan. Inte fan kräver det mycket till förklaring.
Jag tänkte tanken. Det kanske räckte med att det är lite fest, liksom. Det kan ju genast ha blivit knäpptyst.

Däremot skumt att be en granne om skjuts sent på natten, om inte det gjordes redan i samband med att (samma?) granne knackade på. Rimligt. Fortfarande iskallt av den presumtiva mördaren om dunsarna som hördes var mordet.
Citera
2022-10-25, 20:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av easycomeeasygo
Finns alltid folk som sover genom allt och är extremt svårväckta. Och äldre människor kan ju höra dåligt, sover utan hörapparat osv.
Man hör dom som bor ovanpå, dom som bor vägg i vägg, men annars inte. Musik hör alla, men int om nått bankar mot golvet eller väggen.
Citera
2022-10-25, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Nämen kära nån, grannar har hört dunsar efter klockan tre, fine, men att sen samma granne knackar på, hoppsan modigt.. men nu kör även denna granne dom till McD på sennatten o c h ser en av dom gå fram till två killar i bil.
Det här ju för fan Twin Peaks, nä sorry Vetlanda

Jag tror fortfarande att det är pojkvännen. Tova har cyklat hem till pojkvännen och han vet att Tova har varit hemma hos tjejkompisen. Pojkvännen får veta att hon har gjort något på krogen vilket fått honom att mörda henne i ren raseri och sedan kört ut kroppen mitt i natten till skogen. Cykeln parkerade han sen utanför tjejkompisens hus för att ge sig själv alibi. Det är pusselbiten som fattas i den här historian.
Citera
2022-10-25, 20:54
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Åtminstone tycks springet i trapphuset få sin förklaring.

Märkligt att en granne ställer upp med skjuts till McDonalds mitt i natten, var det denna person som var vaken och hörde dunsarna eller väggsparkarna och gick upp och knackade på hos J.J.?

Tänker mig att grannen är en ung kille som också är vaken när han hör dunsarna. Kanske han är hungrig och ändå ska iväg och köpa mat och går upp och knackar på i farten. Hon öppnar och säger att de är lugnt, hon är full och sugen på fyllemat och den jäkla spisen krånglar… och han säger ”aha men vafan häng med till mcdonald, jag ska ändå dit?”

Eller så säger hon ”fan förlåt jag skulle fått skjuts till McDonalds av en polare men hon har däckat i soffan så jag blev sur och slog i väggen…” och så erbjuder han sig att köra istället.

Edit: egentligen tror jag att grannen hört skrik och bråk och att det var därför han knackade på. Och sen tog han med sig tjejen till McDonalds så hon skulle lugna ner sig och nyktra till.
Citera
2022-10-25, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Excenter32
Någon som kört en granne till mcdonalds kl 4 på natten någon gång? Känns som alla ljuger i den här historien.

Motorburen ungdom snurrar väl hela nätterna i orter som denna? I den åldern vet man säkert vem man ska ringa/messa en lördagskväll för att få skjuts till nattöppet matställe eller efterfest.
Citera
2022-10-25, 20:55
Medlem
Skulle en gubbe på 60 år sätta sig med en ung kvinna och köra till McD? Nä?
Eller den ännu äldre?
Mannen som är i medelåldern har ju sambo?
Fattar ingenting.
Citera
2022-10-25, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Man kan väl ta reda på vad grannarna heter?

Om man tänker sig att JJ bodde i 1201 så borde grannen under vara 1101. Där bor en familj med 4 personer som är över 18 år. De verkar av namnet att döma vara från Indien eller däromkring.
Det är två medelålders och 2 personer i ungefär samma ålder som JJ.
Citera
2022-10-25, 20:57
Medlem
Bollkalle19s avatar
Jag har följt tråden sedan dag ett.
Jag har några tankar.

Jag tror inte att tjejerna är häktade på sannolika skäl med enda skälet "sista kända kontakten". Då skulle det vara kvar på nivå "skäligen misstänkt".
Polisen har troligtvis funnit mer och mer indicier.

Angående det senaste, om att en granne har knackat på och sedermera kört lägemhetsinnehavaren till McDonalds.
Kan det varit så att ett bråk startat i lägenheten och detta reagerar grannen på. Går till JJ och "avbryter" misshandeln, och hennes första tanke blir att komma bort från platsen och att samtidigt få iväg ett eventuellt vittne?

Anledningen till att det sen hörs spring i trappen är den andra mgm som försöker städa upp medan den "väckta grannen" är upptagen med JJ.
Detta lär ju finnas i deras telefoner, någon slags korrespondens om att detta nu är akut-planen..

Typ så.

Sen tänker jag att de två mgm kanske har haft någon ond avsikt från början, därför lockat T till krogen genom att kanske be om hjälp. En snäll läkarstudent kanske nappar på att kunna vara behjälplig mot en kvinna i nöd.
Citera
Medlem
Svenskar hälsar knappt på sina grannar men i det här fallet ska grannen ha skjutsat JJ till McDonalds kl 3 på natten? Helt otroligt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
En granne i samma hus knackar?

En granne i annat hus skjutsar?
Grannen som har knackat på gick UPP, så någon som bor på andra våningen?
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Skulle en gubbe på 60 år sätta sig med en ung kvinna och köra till McD? Nä?
Eller den ännu äldre?
Mannen som är i medelåldern har ju sambo?
Fattar ingenting.

Han har förmodligen hört slagsmål, dunsar och skrik. Och när han han knackar på drar hon nån rövarhistoria och han erbjuder sig att hjälpa henne till McDonalds.

Polisen berättar ju inte allt de vet…
Citera
2022-10-25, 20:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Var mest för att tänka lite utanför boxen.
Nu kan ju TT själv ha bekräftat för t.ex pojkvännen att hon var hos JJ och på väg hem från JJ. Alltså minst ett vittne till att hon iaf berättat det.

Men låt säga att hon pratar med sin pojkvän 01:49 och han då får bekräftat var hon är. Typ på väg hem från Nöjet till JJ men de inte kommit fram än.

Samtalet 02:30 då? Vi vet inga detaljer om vad som sägs.
Troligtvis har de pratat i lgh men kan också ha varit ute.

Vädret då? Ja inte supermysigt i regn och rusk då.

Så det lutar ju åt att TT är i lgh.

Men finns en teoretisk möjlighet att de förblir ute till 02:30 alltså 40 min till efter första samtalet och sen hör hon av sig då sista samtalet att hon är på väg hem ( fortf utan att bekräfta att hon varit INNE hos JJ).

Långsökt men min poäng är att omvägen hem från Nöjet till JJ bara är en minut längre via Gränsgatan 16 där cykeln hittas.

OCH Gränsgatan 16 kan å andra sidan passerad på väg HEM från JJ till pappan på Vintergatan.

Samtalen till pojkvännen och evtl annan korrespondens är avgörande för att placera TT i lgh.

Vill polisen vara säkra på att tjejernas berättelse stämmer måste polisen bekräfta att hon var där själva. Kanske därför återkommande teknisk undersökning i lgh. DNA, fingeravtryck, Wi-Fi inlogg, you name it.

Varför hittas cykeln låst på Gränsgatan om hon skulle till J.J. med densamme eller till sin pappa från J.J.?

Lägg därtill berättelsen om att både J.J. och M.H. var på McDonalds, varför ljuga om de inte försöker dölja något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in