2022-10-25, 20:38
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, där kommer det igen; "den ena tjejen".

https://www.expressen.se/nyheter/noa-kopplas-in-i--sokandet-efter-tove/

Det borde betyda att någon har bett om skjuts, och varför?
Var tog den andra tjejen vägen? Såg grannen henne öht?
Samtidigt är ju bägge tjejerna häktade.
De måste ju ha något på den andra tjejen också, antagligen vittnesuppgifter om att även hon varit i lgh eller att mobilen pejlats där. Enligt uppgifter i expressen är det ju endast JJ som åkt med grannen till McD, då kanske MH blivit kvar i lgh med en tejpad/fastbunden/medvetslös TT
Citera
2022-10-25, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Ska man verkligen bryta ner texten i molekyler så framgår det ju inte heller om någon öppnade. Bara att en granne knackade på..
Men uppenbarligen har det varit ett jävla liv i lägenheten. Det krävs ju ändå en del för att man ska pallra sig upp och knacka på mitt i natten.

Fast dom intervjuade nån annan från adressen ett par dagar sen och den personen hade inte hört något. Om det var väldigt höja ljud borde väl hela grannskapet ha vaknat?
Citera
2022-10-25, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Hur kan det tala till JJ:s fördel att granne hört höga dunsar från lägenheten?
Det tycker jag tvärtom indikerar ganska tydligt att något hänt där.
Han antar att grannen fick komma in i lägenheten och kolla runt vilket jag tvivlar. Någon nära granne som de lurade iväg till McDonalds medan TT låg död i lägenheten låter mer troligt.
Citera
2022-10-25, 20:41
Avslutad
Citat:
Ska man verkligen bryta ner texten i molekyler så framgår det ju inte heller om någon öppnade. Bara att en granne knackade på..
Men uppenbarligen har det varit ett jävla liv i lägenheten. Det krävs ju ändå en del för att man ska pallra sig upp och knacka på mitt i natten.
Alla är olika, jag hade blivit förbannad och gått upp.
Sen tycker jag att det är helt uppenbart att man inte ska anta något, det står just nu inte att det är samma granne.
Expressen verkar uppdatera ofta just nu, så vi får väs se.
Citera
2022-10-25, 20:42
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Excenter32
Någon som kört en granne till mcdonalds kl 4 på natten någon gång? Känns som alla ljuger i den här historien.
Det här blir ju bara märkligare. Men JJs granne mittemot på våning två, har en likadan fast spegelvänd lägenhet som JJ. Personen som kört henne till McD?
Citera
2022-10-25, 20:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Rörigt
Polisen släpper bara det som dom tror kan hjälp utredningen, annars hade vi väl fått höra hela historien från grannen själv.
Citera
2022-10-25, 20:43
Medlem
Undra om det kan handla om pengar, skulder ?
Kanske vännen som Tove var orolig för hade lånat ut pengar till den misstänkte. Tove kanske var arg på den nu häktade för att hon inte betalade tillbaka till kompisen?
Den misstänkte verkar bry sig mycket om att få in pengar när hon säljer saker även för småsummor och så.
Bara en tanke, vissa människor kan bli argsinta när det handlar om pengar.
Citera
2022-10-25, 20:43
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Fast dom intervjuade nån annan från adressen ett par dagar sen och den personen hade inte hört något. Om det var väldigt höja ljud borde väl hela grannskapet ha vaknat?
Jo kanske.. Men kanske inte.
Jag kan sova igenom en hel natt trots att det är världens åskoväder ovanför hustaket.
Våningen under J har dessutom större chans att höra än bottenvåningen, ljudet bromsas upp en del på vägen ner.
Citera
2022-10-25, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotben
JJ arbetskamrater borde ju reagerat på om något var annorlunda på måndagen då hon jobbade, tills polisen hämtade henne

Ja och grannen, mannen hon mötte på donken, personalen på donken, pappan som hon hjälpte sälja åt på facebook, arbetskamrater osv.
Citera
Medlem
Citat:
Basdunk från en högtalare har ett speciellt ljud som man inte blandar ihop med något annat enligt mig.
Dunsarna var något annat..

I en gammal kåk från 1944 borde det rimligen vara riktigt lyhört. En nedåtriktad bas fortplantar sig genom trägolv och hur detta låter när det når grannar är svårt att veta. Nu har tydligen ingen granne sagt något om hög musik så det kan vi släppa.

Det vi hör med våra subwoofers behöver inte betyda detsamma för JJ’s granne. Men visst är detskillnad mellan duns och dunk
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender

Finns alltid folk som sover genom allt och är extremt svårväckta. Och äldre människor kan ju höra dåligt, sover utan hörapparat osv.
Citera
2022-10-25, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Då gäller det bara att lista ut vad dunstarna kom ifrån. Vi vet ingenting om gap och skrik i lägenheten. Heller ingenting om hög musik. Av vilket det sistnämnda skulle kunnas förklarats med att dunsarna i själva verket var dunkande. Bra tryck i basen med andra ord.

Men allt vi har är dessa dunsar och spring i trappan

Eller dans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in