2022-10-25, 20:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Stackars pissryssen, "alla är emot denna stormakt"
Russia's Security Council is absurdly calling for the "desatanization" of Ukraine
https://liveuamap.com/en/2022/25-october-russias-security-council-is-absurdly-calling-for

"The Congressional Progressive Caucus hereby withdraws its recent letter to the White House regarding Ukraine
https://liveuamap.com/en/2022/25-october-the-congressional-progressive-caucus-hereby-withdraws

The European Union urges countries to donate to support Ukrainian energy sector
https://liveuamap.com/en/2022/25-october-the-european-union-urges-countries-to-donate-to

Utgår från att rysspacket i tråden lapar upp de nya talking pointsen från hästens mun. ”Avsataniseras” är det nya givet att spela med och kroppen är redo att bemöta denna förevändning för ockupationskrig.

Stalltipset säger mig att de är för bekväma med vad USA gjorde för 20-60 år sedan för att kasta sig över Putin, Kirills och pastor Kadyrovs specialexorcism. Inte desto mindre är det så Mars 2022 att prata om NATO. Vakna upp och dofta kaffet - team Ryssland jagar demoner i Ukraina.
Citera
2022-10-25, 20:03
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Ja det är troligen en false flag operation av Ryssland för att eskalera kriget. Detta krig eskalerar på en oroande nivå varje dag. Bli inte överraskad om Ryssland kommer börja använda kemiska vapen i olika städer i Ukraina.

Nu tar jag det ett steg vidare.., vad skulle konsekvensen bli av det då ?

Inte bara på den aktuella stället där det skulle ske, för det ger nog "ringar på vattnet" globalt sett.
Citera
2022-10-25, 20:04
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Nu tar jag det ett steg vidare.., vad skulle konsekvensen bli av det då ?

Inte bara på den aktuella stället där det skulle ske, för det ger nog "ringar på vattnet" globalt sett.
EU och Usa hade infört mer sanktioner. Vilket är i princip ingenting.
Citera
2022-10-25, 20:05
Medlem
crusades avatar
Citat:
Aldrig hört det ordet förut i hela mitt liv, det är bara du som är en äckel finne. I sverige pratar man svenska.

Jag är från Skåne vi använder ordet, man brukar säga det två gånger, vojne vojne.
Citera
2022-10-25, 20:06
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Utgår från att rysspacket i tråden lapar upp de nya talking pointsen från hästens mun. ”Avsataniseras” är det nya givet att spela med och kroppen är redo att bemöta denna förevändning för ockupationskrig.

Stalltipset säger mig att de är för bekväma med vad USA gjorde för 20-60 år sedan för att kasta sig över Putin, Kirills och pastor Kadyrovs specialexorcism. Inte desto mindre är det så Mars 2022 att prata om NATO. Vakna upp och dofta kaffet - team Ryssland jagar demoner i Ukraina.

Och de enda demonerna de hittade var deras egna...
Citera
2022-10-25, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
läste just att Ryssland inte längre strävar efter att utrota nazisterna i Ukraina, utan det är satanisterna som gäller nu..

Det stämmer säkert.
Säga vad man vill, men man får ge dem att de har fantasi.
De är kreativa på sagor.
Kreativ krigsföring har de iallafall inte prioriterat, det är klart som korvspad.

När man varnar sina fiender att man ska detonera smutsiga bomber, det imponerar inte på mig.
Men jag tycker fortfarande att Norge ska ge dom fredspriset för varken anfall eller försvar.

Skulle de få fredspriset så vill jag gärna ge ett råd.
Innan middagsbjudningen bör de skruva fast alla bord, stolar och inga silverbestick.
Och de bör definitivt inte få besöka köket, för då får personalen lida med att diska allt för hand.
Tyvärr, så kan de inte lämna en plats utan att plocka med sig det.

Zigenarna har faktiskt mött sin överman, otroligt, men sant.
Citera
2022-10-25, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Jag är från Skåne vi använder ordet, man brukar säga det två gånger, vojne vojne.
Skulle nog säga att alla som är uppväxta i Sverige efter WW2 har hört eller använt uttrycket.
Möjligen undantaget folk som är uppväxta i orten efter 2010.
Senast redigerad av SkogsSaab 2022-10-25 kl. 20:14.
Citera
2022-10-25, 20:12
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
?
Ska väl egentligen vara med i, men jag har sett båda stavningarna.

Citat:
”Voi” är ett populärt ord på både svenska och finska. Det används som kraftuttryck för att förstärka känslor – både positiva och negativa. ”Voi så söt” betyder ungefär ”oj så söt”, medan ”voi nej” är ett kraftigt ”oj nej”. I Sverige har detta förvandlats till ”voine”, men så uttalas det alltså inte i Finland.
https://www.land.se/landkoll/finlandssvenska-ord/

Själv skulle jag nog säga att voine står för Oj! oj! oj!
Nog om språk för idag.
Citera
2022-10-25, 20:12
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Lite otydlig där ser jag, sorry. Volvo 140 var i grunden samma modell från starten 1966 - 1974. Dessemellan gjordes förbättringar på den, men men det var hela tiden samma grundmodell.

När det gäller Corvette behölls namnet, men x-antal helt nya modeller tillverkades.

När det gäller Mim-23-Hawk är det i samma grundmodell som som moderniserats. Som 140.

Nä nu orkar jag inte mer. Tack för i kväll.

Handlar tråden om bilar? För fan grabbar
Citera
2022-10-25, 20:14
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
EU och Usa hade infört mer sanktioner. Vilket är i princip ingenting.

Det blir nog mer. Blir bara svårare, och svårare för "icke västliga" länder att fortsätta att ha någorlunda normalare affärsrelationer med Ryssland, "om" man bestämmer sig för att börja fula sig. Det är ju inget som gör det enklare..

Trycket kommer även att öka ifrån västliga länder på dessa mer "neutrala". Sammantaget allt detta.., så kommer det nog inte bli något kemiskt ifrån Putin. Även om han har stormaktsambitioner.., så kan han vid detta laget lägga ihop 1+1.

Han offrar istället 100-200.000 till utav sina landsmän vid fronten.
Citera
2022-10-25, 20:15
Medlem
ErrorNotFound404s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Vet idioten inte att benämningen orcher om ryssar härstammar från ryssar
Det finns ett inslag på SVT där ryssar som lämnat landet och befinner sig i Finland som kallar ryssland och ryssar, sitt eget land och folk , för mordor och orcher!

Det finns videor på Zelenskij från hans tid som stand up komiker där han kallar ukrainare för äckliga zigenare som tigger pengar och stjäl från resten av världen.

https://vesti.ua/politika/bratya-tsytsko-i-gorila-hata-shutki-kotorye-dogonyayut-zelenskogo
Citera
2022-10-25, 20:15
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Vilken kollaps hade det varit? Kollapsen av Ryska Fedarationen? Nej det kommer inte hända.
Ryska armén i Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in