Citat:
Ursprungligen postat av
Pinoputchin
Jag har läst kommentarerna på hennes Facebook och man kan konstatera att hon har en stor fan club. 🙂
Det jag kan se i alla dessa kommentarer är att majoriteten anser att det hon gjort är något riktigt bra.
Gott gry i den tösen? 😃
På twitter var det flera (troligen SDare) som önskade mindre propaganda, mindre trams på Riks och tyckte snarare hon skulle tona ner.
Speciellt efter sin raketfylla och helg seger.
Det rann av henne som vatten på en gås.
Hon fortsatte med sitt segertjej och segersemester etc.
Ja, vad är det för följare månntro?
I en tråd på twitter i sept var nog 80% som antingen diskuterade hennes glipa eller trånade med 😍.
Detta varvades med män vars hejarop och logga stank högerextremism.
Varför hon öht lägger ett foto på sig själv från sin segersemester i nyhetsflödet på twitter (som politiker på regional nivå) kan man ju undra.
Hon uppger i nån intervju att hon vill tas på allvar i gubbväldet. Då får hon nog växa i sin ålder och framstå mer seriös.
Det hon sår får hon skörda - det har snarare varit temat att all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet.
"Hon hade precis fått jobb på partiets kommunikationsavdelning i Stockholm."
Dvs 2020 - varav en video lades ut på hennes privata fb. Inte SDs kanaler. Hon skulle skapa debatt och betecknar sig som försökskanin.
Det var alltså ett slags försöksprojekt av SD men de höll sig bakom kulisserna, som om hon bara var anhängare till SD, inte anställd.
" Det var ingen hemlighet att Rebecka Fallenkvist var sverigedemokrat, men ingenstans stod det att hon gjorde sina inslag i sin roll som anställd av kommunikationsavdelningen. Hon berättar för DN att hon hade en redaktion bakom sig, som gick igenom materialet."
https://www.dn.se/sverige/rebecka-fallenkvist-jag-ar-ett-exempel-pa-lyckad-invandring/
"För Dick Erixon, Riks ansvarige utgivare, är Rebecka Fallenkvist en värdefull medarbetare. ”Hon är ett affischnamn, absolut”, säger han."
Nu får han hinka vin i studion och starta upp ett nytt drev själv.