2022-10-24, 23:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Hur vet du att Fallenkvist är rom överhuvudtaget? Lösa antaganden antar jag.
Skämar du?

eller är du en tattare
Citera
2022-10-24, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Ja
Han har haft ett förhållande med henne men tagit avstånd nu men kolla hennes Instagram så ser du vad folk skrivit om båda två

Nu sitter man och läser Insta. Man ser hur många som ångrat att man lagt en röst på SD

Var kan man läsa detta?
Citera
2022-10-25, 00:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag har läst kommentarerna på hennes Facebook och man kan konstatera att hon har en stor fan club. 🙂

Det jag kan se i alla dessa kommentarer är att majoriteten anser att det hon gjort är något riktigt bra.

Gott gry i den tösen? 😃
På twitter var det flera (troligen SDare) som önskade mindre propaganda, mindre trams på Riks och tyckte snarare hon skulle tona ner.
Speciellt efter sin raketfylla och helg seger.

Det rann av henne som vatten på en gås.
Hon fortsatte med sitt segertjej och segersemester etc.

Ja, vad är det för följare månntro?

I en tråd på twitter i sept var nog 80% som antingen diskuterade hennes glipa eller trånade med 😍.
Detta varvades med män vars hejarop och logga stank högerextremism.

Varför hon öht lägger ett foto på sig själv från sin segersemester i nyhetsflödet på twitter (som politiker på regional nivå) kan man ju undra.

Hon uppger i nån intervju att hon vill tas på allvar i gubbväldet. Då får hon nog växa i sin ålder och framstå mer seriös.
Det hon sår får hon skörda - det har snarare varit temat att all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet.

"Hon hade precis fått jobb på partiets kommunikationsavdelning i Stockholm."

Dvs 2020 - varav en video lades ut på hennes privata fb. Inte SDs kanaler. Hon skulle skapa debatt och betecknar sig som försökskanin.

Det var alltså ett slags försöksprojekt av SD men de höll sig bakom kulisserna, som om hon bara var anhängare till SD, inte anställd.

" Det var ingen hemlighet att Rebecka Fallenkvist var sverigedemokrat, men ingenstans stod det att hon gjorde sina inslag i sin roll som anställd av kommunikationsavdelningen. Hon berättar för DN att hon hade en redaktion bakom sig, som gick igenom materialet."

https://www.dn.se/sverige/rebecka-fallenkvist-jag-ar-ett-exempel-pa-lyckad-invandring/

"För Dick Erixon, Riks ansvarige utgivare, är Rebecka Fallenkvist en värdefull medarbetare. ”Hon är ett affischnamn, absolut”, säger han."

Nu får han hinka vin i studion och starta upp ett nytt drev själv.
Senast redigerad av develi 2022-10-25 kl. 00:57.
Citera
2022-10-25, 01:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Hur vet du att Fallenkvist är rom överhuvudtaget? Lösa antaganden antar jag.
Det-lyckade-exemplet-på-invandring-Rebeckas mor skriver på nåt okänt språk i sociala media (rumänska?). Hur romer skriver vet jag inte.

Om namnet är rumänskt eller specifikt för romer vet jag heller inte.
Det är dock romer med det namnet som det finns länk till i andra tråden.

Det vore intressant att veta IMO.
Inte ur ett invandrarhätskt perspektiv, snarare
om hon är totalt historielös relaterat till förintelsen. Ser att namnet florerar i samband med detta ang överlevare, har dock inte fördjupat mig.

Hitler ordinerade ju inte bara att judar brändes och sköt även om judar var primärmålet.
Citera
2022-10-25, 11:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Bah..
Prata för dig själv. Att du skulle anta en offerroll och syssla med självömkan rättfärdigar inte.

Självömkan och anta en offerroll är snarare patetiskt.
Att sen börja projicera skuld på andra är - om möjligt - ännu mer pinsamt.

Men jag är inte värst förvånad över din approach.
Paradiset på jorden vore väl total gränslöshet å det fria ordets vägnar och total transparens angående förundersökningar.
Halleljuja.

"en illvillig tolkning"
"fått sparken efter ett drev"
"uteslutning och utfrysning ur offentligheten"
"Det är illa att behandla människor så"

Rebecka Fallenkvist har sig själv att skylla.
Hon har provocerat, fått uppmärksamhet och får stå sitt kast.
Hon är med andra ord inget offer för omständigheterna.

Hon vet mycket väl hur bevarad hon är efter att hon sköt sig själv i foten på valvakan.

Ja, hon har kränkt ett äkta offer - att skriva om ett offer för nazismen i de termer hon gjort är totalt sjukt.

För det andra ger hon sig på ett barn och diskuterar som om hon vore en hora.

För det tredje är det som sagt även annat kring hennes 50 sidors läsning som gör det hela suspekt.
Den inleds inte med nåt om sexualitet. Anne Frank är inte som vilken flicka som helst som skriver dagbok i ro.
Har hon öht läst i boken?

Om inte, så är hennes arrangerade bild ännu mer suspekt - med tanke på kristen antisemitistisk sångare, låtval om gud och tre tända ljus.

Fallenkvist dammsuger nämligen media för att få uppslag till sin eget drev på andra personer.
Med stereotyper och grova generaliseringar.

Märkligt att hon gnäller så på sossarna (förutom extrem klappjakt på Lööf) - de satt troligen i regeringen när hennes päron flydde hit.

Med tanke på hennes bakgrund funderar jag på vad politiska flyktingar innebär vs diktatorn Ceauşescu och kommunism.
Var det nån speciell politisk flyktingvåg av dissidenter som togs emot i Sverige?

Romer var utsatt minoritet men de verkar väl Fallenkvist också bespotta. Hon ger sig väl på nån kvinna, tiggare, om hur hon är klädd i nån av sina sk satir.

”HusvagnSvensson” var 100% bakom Cissi Wallin tydligen när hon drevade Fredrik Virtanen så han förlorade sitt jobb och främlingar började spotta på honom på gatan. T.o.m. nån servitris hällde ut hett te-vatten på honom har jag för mig. Så att hen är emot drev är en fet lögn men hen står alltid på mobbarens sida ser det ut som.
Citera
2022-10-25, 11:35
Avslutad
Hur mycket tjänar den här pantade zigenarkärringen på att vara ekonom?
Citera
2022-10-25, 11:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det-lyckade-exemplet-på-invandring-Rebeckas mor skriver på nåt okänt språk i sociala media (rumänska?). Hur romer skriver vet jag inte.

Om namnet är rumänskt eller specifikt för romer vet jag heller inte.
Det är dock romer med det namnet som det finns länk till i andra tråden.

Det vore intressant att veta IMO.
Inte ur ett invandrarhätskt perspektiv, snarare
om hon är totalt historielös relaterat till förintelsen. Ser att namnet florerar i samband med detta ang överlevare, har dock inte fördjupat mig.

Hitler ordinerade ju inte bara att judar brändes och sköt även om judar var primärmålet.
De som supportar Rebecka efter att hon avslöjats att vara zigenare är själva tattare. Misstänker flera i SD's ledning är av tattarursprung.
Citera
2022-10-25, 12:03
Medlem
Citat:
Tror du verkligen att SD är så pass antisemitiskt, även hos den vanlige väljaren? Att juden skulle stå så högt på dagordningen för Livets Hårda Skola har jag svårt att tro.

Nej. Jag var elak medvetet.

Ni blir sårade när era vänner blir attackerade Jag blir sårad när ni attackerar mina. Vilket inte handlar om judar eller Israel eller att jag själv har skulle ha en judisk identitet (det har jag nämligen inte). Det behövs inte för att förstå vad det handlar om. Utan det handlar om antisemitism.i en mycket bredare bemärkelse.

Många människor tycker den här historien var sårande o skrämmande. Det är också en meningslös historia utan syfte mål o mening.

Rebecka är inte ensam ansvarig. Snarare hennes parti och de som är runt henne.

Jimmie Åkesson o Sd lovade hela svenska folket att bland annat nazismen i partiet är historia. Då duger inte det här.

Och med det lämnar jag tråden.
Senast redigerad av Nonvero 2022-10-25 kl. 12:07.
Citera
2022-10-25, 17:02
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
”HusvagnSvensson” var 100% bakom Cissi Wallin tydligen när hon drevade Fredrik Virtanen så han förlorade sitt jobb och främlingar började spotta på honom på gatan. T.o.m. nån servitris hällde ut hett te-vatten på honom har jag för mig. Så att hen är emot drev är en fet lögn men hen står alltid på mobbarens sida ser det ut som.

Jag försvarar Cissi Wallins rätt att gå ut med namnet på den man hon menar förgrep sig på henne. Det betyder inte att jag försvarar ett drev mot Virtanen där folk kräver att han blir av med jobbet eller eventuellt mobbarbeteende hos Wallin. Här försvarar jag Fallenkvist rätt att fälla omdömen om en berömd bok utan att råka ut för åsiktspolisens krav på att kancellera henne. Det betyder inte att jag i övrigt är en fan av henne eller tycker hennes åsikt var riktig.

I inget fall försvarar jag någon mobbing. Sådana som du går alltid enbart på om ni gillar någon eller inte och tror det är avgörande för en åsikt om något personen gjort. Gillar man inte personen eller det hon står för är allt som drabbar henne riktigt. Det är en idiotisk inställning till samhällsfrågor jag givetvis inte håller med om.
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2022-10-25 kl. 17:24.
Citera
2022-10-25, 18:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag försvarar Cissi Wallins rätt att gå ut med namnet på den man hon menar förgrep sig på henne. Det betyder inte att jag försvarar ett drev mot Virtanen där folk kräver att han blir av med jobbet eller eventuellt mobbarbeteende hos Wallin. Här försvarar jag Fallenkvist rätt att fälla omdömen om en berömd bok utan att råka ut för åsiktspolisens krav på att kancellera henne. Det betyder inte att jag i övrigt är en fan av henne eller tycker hennes åsikt var riktig.

I inget fall försvarar jag någon mobbing. Sådana som du går alltid enbart på om ni gillar någon eller inte och tror det är avgörande för en åsikt om något personen gjort. Gillar man inte personen eller det hon står för är allt som drabbar henne riktigt. Det är en idiotisk inställning till samhällsfrågor jag givetvis inte håller med om.

Nej där har du, också, fel, precis som när du påstod att jag var ”språkpolis” för att jag påpekar vad sedeslös betyder.
”Såna som du”, och vad fan vet du om det? Vilka är ”såna som jag”? Innan Fallenkvist gick ut och heilade och skändade Anne Frank så visste jag inte nånting om henne, alltså är det enbart hennes beteende jag stör mig på.
Hade hon inte heilat och skrivit att 13-åriga oskulden Anne Frank som mördades av nazister var en hora i princip så hade jag inte brytt mig om att hon är korkad och gapig, det finns det många som är.
Och angående vad sedeslös betyder, det är högst relevant. En språkpolis anmärker på det som INTE är relevant för att ta fokus från ämnet. Alltså istället för att svara på någons argument säga ”höhö, där stavade du fel och det där är inte grammatiskt korrekt”. Sånt gör jag aldrig. Hatar språkpoliser. Men att påpeka vad sedeslös betyder är högst relevant och helt on topic då det är precis det som alla reagerat på internationellt. ”Swedish far right winged politician calls Anne Frank IMMORAL”. Inte en jävla tidning skriver att Fallenkvist uppmärksammat ”sexuella funderingar”, utan att hon stämplar Anne som en dålig människa. Sedeslös betyder i högsta grad att någon är en riktigt jävla dålig människa på ett sunkigt och sliskigt och allmänt ”slampigt” sett. Det är som sagt ett ord från svunna, pryda tider med extremt negativ innebörd.
Det är DÄRFÖR det är en så stor grej.
Citera
2022-10-25, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
Ska hon utvisas nu?

Det är nog få, utöver "Haveristerna"-gänget, som förespråkar att Rebecka ska utvisas.
Eller vad menar du?
Citera
2022-10-25, 21:23
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ash123
Hur fan ska hon joina AFS när hon är en zigenerska Ser mer och mer hur den vanlige svensken är en renodlad tattare, därav deras affinitet till zigenare

Huruvida hon nu är rom, men låt oss säga att du har rätt och hon är det, då är det väl märkligt om hon närmar sig Kasslerns parti, än mer märkligt att hon visar eventuella nazistiska sympatier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in