Citat:
Ursprungligen postat av
Angestfranskogen
Tack för förslagen på delar, jag vill hålla mig till AMD. Väldigt nöjd med deras prylar.
Ska vara helt ärlig och säga att jag inte vet hur man ser vilka delar man har i datorn, använder mig av HW monitor men ser inte moderkortet där eller PSU.
Tack för de videosarna. Kör 24GB i 3x8gb och de rullar på i 3000MHZ.
Spelar mest CS:GO men gillar starkt andra spel och singel-player spel så vill gärna egentligen uppgradera för att kunna lira i bra grafik.
Spelar du CS:GO så får du rätt bra FPS med en Ryzen5 5600 kombinerat med Radeon 6600XT.
Kolla här.
Lite mer "framtidssäkrat" för att köra i 1440P och i 4K är Radeon 6700XT.
För att kolla din hårdvara laddar du ner CPU-Z och kör. Där står allt om din dators hårdvara gällande CPU, moderkort, minne med mera. Moderkortet står under fliken "mainboard".
https://www.cpuid.com/downloads/cpu-z/cpu-z_2.03-en.exe
Återkom efteråt och berätta om ditt moderkort.
Din PSU/nätaggregat verkar vara i lite klenaste laget om du ska köra kraftigare GPU än Radeon 6700XT och Ryzen 5600/5700. Men för detta borde PSU funka bra, om det inte är rent skräp till PSU du har i nuläget. Kassa PSU ger en bara gråa hår och blåskärmar.
Vad är märke och modell på ditt PSU? -Öpna sidan på burken och titta!
Hint: Är det i "silvermetallic" så är det oftast ett skräpaggregat. Gällde förr i världen i alla fall.
Är märket ett Corsair, BeQuiet!, Seasonic, Coolermaster, NZXT så bör det klara det jag föreslog.
Är det ett no-namne, så bör man byta det.