Okej såhär då.
T är inte orolig för någon ung tjej, hon försöker påkalla barchefens uppmärksamhet utan att outa sällskapet, undvika pinsamt pådrag kalabalik, hon är sansad och smart, vill inte låta sällskapet förstå att hon är rädd, hon känner sig drogad något står inte rätt till, hon vet inte vem som drogat henne hon vet inte vem hon kan lita på.
Av två onda ting är det kanske ändå bättre att ha följe med J och M än att ta sig hem vänta in än större fara?
Hon lämnas hemma hos J, tjejerna tar sig mycket riktigt till McD.
Vad är syftet med att droga henne?
Pratar vi nu verkligt människorov, som i att droga och kidnappa en kvinna, människohandel?
Då är det nog så att töserna sitter tysta som muren i häktet till dödagar i rädsla själva?
Och att man ser någons pappa, berätta vad du vill säga med ditt inlägg?
Jag reagerade på avståndet mellan hans bostad och illharjen. Absolut att man kan ta bilen in och gå en promenad där. Men på grund av omständigheterna så tycker i alla fall jag att det är lite märklig iakttagelse. Har lämnat tipset till polis så får de avgöra relevansen i det.
Nej, nu får du förstå att det är en relevant utredningsåtgärd som inte är särskilt ingripande ställt mot att dessa två flickor är häktade. Sådana bevisuppgifter förekommer även vanligtvis i fall där misstänkt blivit åtalad UTAN att varit häktad, det är grundläggande.
Vi kan ju såklart ha lärt oss olika på juristprogrammet... Vi får väl se i fup:en sen om det går under tvångsmedel eller inte.
Ingen idé att diskutera saken mera. Antar att åklagaren vet vad han gör
Det har uppgetts tidigare i tråden att JL är skriven på en address i Ramkvilla, men att han inte bor där eftersom huset inte är färdigbyggt. Det har då föreslagits att han bor på Lasarettsgatan.
Om JL inte bor på Lasarettsgatan och inte på addressen i Ramkvilla, var nånstans bor han?
En användare har upprepade gånger skrivit att han äger lokaler i flera närliggande orter men har inte presenterat något konkret (vilka lokaler, bevis att han äger dom)
Kan inte vara möjligt att föraren som dök upp på natten är identifierad och avförd. Borde ha häktats direkt isf i väntan på svar av undersökning/testtagning av bilen som användes, husrannsakan, kontrollera telefon och dator.
Den mannen misstänks i nuläget inte för något brott.
Swish ser man ofta att de tar bevisning från, det ger exakt tid och plats för varje transaktion.
Vi kan ju såklart ha lärt oss olika på juristprogrammet... Vi får väl se i fup:en sen om det går under tvångsmedel eller inte.
Ingen idé att diskutera saken mera. Antar att åklagaren vet vad han gör
Det var längesen jag läste juridik men har sedan länge lång erfarenhet. Du är antagligen studerande och jag vill inte släcka din friska anda men beklagar att du har fel. Allt som kan vara väsentligt utreds.
Fast isf gäller detsamma cykeln framför, kanske bara hårt packat grus?
Gick ut och kollade ena sonens bakljus på "nya" cykeln (begagnad skrot för 100:- ) då det såg snarlikt ut, det är nån lös variant som inte går att fästa utan bara sladdrar runt och det sitter faktiskt precis likadant, åt sidan. Han säger att han fixar det varje gång han ska cykla....