Citat:
Halmgubbe.
Jag sa att den turneringen inte var helt säker mot fusk bara att fusk gjordes betydligt svårare.
Jag sa också tt Hans i detta läge säkert inte vågade fuska eftersom han inte kunde känna till om de skulle göra nya kontroller som inte var kända.
Citat:
Väntar fortfarande på svar på min fråga. Den är rimlig. Eftersom du och andra antyder fusk och "det finns minsann bevis" i matchen mot Magnus så har ni kvar att förklara varför precisionen i flertalet matcher var högre i us championship som anses fusksäkrat med sändningsfördröjning, detektorer och genomsökning av toaletter mm.
Nå???????????
Nå???????????
Jag har besvarat detta ingående men du saknar förmåga att ta till dig av informationen.
Jag ska förklara på ett sätt till för dig.
Om jag spelar en match mot stockfish kommer min precision vara låg efter som jag kommer bli utspelad och göra många misstag.
Om jag däremot spelar ett parti mot dig kommer det vara väldigt lätt för mig att hitta de bästa dragen eftersom du spelar så uselt. Därför kommer min precision mycket väl kunna närma sig 100% då jag helt enkelt bara krossar dig.
Min precision påverkas alltså starkt av motståndet jag möter och inte bara av min egen spelstyrka.
Till det kommer att när man möter en känd fuskare så kommer man påverkas negativt av det och spela sämre. Detta eftersom man inte kommer kunna känna sig säker på att det draget som ser svagt ut verkligen är svagt. Istället kommer man tro att man själv har missat varför draget är starkt och man kommer inte våga spela som man skulle mot en svagare spelare.
Citat:
Slutsatsen som chess.com drog var att Hans har fuskat i över 100 partier och Hans ger dem rätt genom att säga att de är bäst på att upptäcka fusk.