2022-10-25, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Vill du börja foliehattande med fusk på us championship också?

Halmgubbe.
Jag sa att den turneringen inte var helt säker mot fusk bara att fusk gjordes betydligt svårare.
Jag sa också tt Hans i detta läge säkert inte vågade fuska eftersom han inte kunde känna till om de skulle göra nya kontroller som inte var kända.

Citat:
Väntar fortfarande på svar på min fråga. Den är rimlig. Eftersom du och andra antyder fusk och "det finns minsann bevis" i matchen mot Magnus så har ni kvar att förklara varför precisionen i flertalet matcher var högre i us championship som anses fusksäkrat med sändningsfördröjning, detektorer och genomsökning av toaletter mm.

Nå???????????

Jag har besvarat detta ingående men du saknar förmåga att ta till dig av informationen.

Jag ska förklara på ett sätt till för dig.

Om jag spelar en match mot stockfish kommer min precision vara låg efter som jag kommer bli utspelad och göra många misstag.

Om jag däremot spelar ett parti mot dig kommer det vara väldigt lätt för mig att hitta de bästa dragen eftersom du spelar så uselt. Därför kommer min precision mycket väl kunna närma sig 100% då jag helt enkelt bara krossar dig.

Min precision påverkas alltså starkt av motståndet jag möter och inte bara av min egen spelstyrka.

Till det kommer att när man möter en känd fuskare så kommer man påverkas negativt av det och spela sämre. Detta eftersom man inte kommer kunna känna sig säker på att det draget som ser svagt ut verkligen är svagt. Istället kommer man tro att man själv har missat varför draget är starkt och man kommer inte våga spela som man skulle mot en svagare spelare.

Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Att chess.com undersöker mer än 100 partier av Niemann är inte samma som att han "bevisligen fuskat".

Om jag undersöker dina partier betyder det ju inte att du fuskar.
Att vara under utredning är inte samma som att vara dömd.

Slutsatsen som chess.com drog var att Hans har fuskat i över 100 partier och Hans ger dem rätt genom att säga att de är bäst på att upptäcka fusk.
Citera
2022-10-25, 12:36
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Halmgubbe.
Jag sa att den turneringen inte var helt säker mot fusk bara att fusk gjordes betydligt svårare.
Jag sa också tt Hans i detta läge säkert inte vågade fuska eftersom han inte kunde känna till om de skulle göra nya kontroller som inte var kända.

Jag har besvarat detta ingående men du saknar förmåga att ta till dig av informationen.

Jag ska förklara på ett sätt till för dig.

Om jag spelar en match mot stockfish kommer min precision vara låg efter som jag kommer bli utspelad och göra många misstag.

Om jag däremot spelar ett parti mot dig kommer det vara väldigt lätt för mig att hitta de bästa dragen eftersom du spelar så uselt. Därför kommer min precision mycket väl kunna närma sig 100% då jag helt enkelt bara krossar dig.

Min precision påverkas alltså starkt av motståndet jag möter och inte bara av min egen spelstyrka.

Till det kommer att när man möter en känd fuskare så kommer man påverkas negativt av det och spela sämre. Detta eftersom man inte kommer kunna känna sig säker på att det draget som ser svagt ut verkligen är svagt. Istället kommer man tro att man själv har missat varför draget är starkt och man kommer inte våga spela som man skulle mot en svagare spelare.

Slutsatsen som chess.com drog var att Hans har fuskat i över 100 partier och Hans ger dem rätt genom att säga att de är bäst på att upptäcka fusk.
Du slingrar dig alltså hellre än att svara på en extremt relevant fråga?
Bra då vet vi det.
Citera
2022-10-25, 12:38
Medlem
Citat:
Du slingrar dig alltså hellre än att svara på en extremt relevant fråga?
Bra då vet vi det.

Du har fått utförliga svar men din IQ är för låg för att förstå. Lite som att förklara Einsteins relativitetsteori för en gris.
Citera
2022-10-25, 12:44
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Du har fått utförliga svar men din IQ är för låg för att förstå. Lite som att förklara Einsteins relativitetsteori för en gris.
Jaha, nu kommer personangreppen igen.
Du kan alltså inte svara. Trodde du skulle försvara dina ståndpunkter angående Magnusmatchen och när det då inkommer relevanta frågor väljer du personangrepp istället.

Du är helt enkelt inte trovärdig och nu har du torgfört dig som imbecill så att alla kan se det. Grattis.
Citera
2022-10-25, 12:45
Medlem
Citat:
Jaha, nu kommer personangreppen igen.
Du kan alltså inte svara. Trodde du skulle försvara dina ståndpunkter angående Magnusmatchen och när det då inkommer relevanta frågor väljer du personangrepp istället.

Du är helt enkelt inte trovärdig och nu har du torgfört dig som imbecill så att alla kan se det. Grattis.

Du har fått svar som sagt, läs ordentligt och tänk innan du skriver igen.
Citera
2022-10-25, 12:51
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onaniprodukt
Efter anklagelser om fusk från Magnus Carlsen, chess.com och Hikaru Nakamura stämmer nu Hans Niemann samtliga parter på miljardbelopp för (i brist på bättre översättning) ärekränkning.

Stämningsansökan finns att hitta här: https://storage.courtlistener.com/recap/gov.uscourts.moed.198608/gov.uscourts.moed.198608.1.0.pdf

Vad tror ni, fuskade Hans när han mötte Magnus OTB?
Kommer stämningen leda någonstans?
Vet Magnus något som han (eller hans team) inte gått ut med offentligt ännu?

Lite bakgrund till dramat finns här: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/zEr6b5/magnus-carlsen-bryter-tystnaden-efter-dramat-med-hans-niemann

Edit: Rätt forumdel(?) Mod avgör.
Troligtvis har han rätt i sak.
Hur ska dom bevisa att han hade bollar i röven?
Magnus Carlsen sa upp sin VM titel och sedan hände detta någon vecka efter.
Magnus Carlsen har gått in i väggen?
Citera
2022-10-25, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Troligtvis har han rätt i sak.
Hur ska dom bevisa att han hade bollar i röven?
Magnus Carlsen sa upp sin VM titel och sedan hände detta någon vecka efter.
Magnus Carlsen har gått in i väggen?

Det var Elon Musk som tweetade om anal beads men han är inte stämd. Det är alltså inget som behöver bevisas.
Citera
2022-10-25, 13:14
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Det var Elon Musk som tweetade om anal beads men han är inte stämd. Det är alltså inget som behöver bevisas.
Det måste på något vis bevisas att han fuskat.
Han blev kollad som alla andra och dagen efter detta blev han även screenad i röven för censorer.
Tycker synd om han.
Citera
2022-10-25, 13:15
Medlem
HasanAbis avatar
Citat:

Det var Eric Hansen som först nämde anal beads, sen hakade Elon på
Citera
2022-10-25, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Det måste på något vis bevisas att han fuskat.
Han blev kollad som alla andra och dagen efter detta blev han även screenad i röven för censorer.
Tycker synd om han.

Det är bevisat att Hans har fuskat åtskilliga gånger, han har t.o.m. erkänt det. Det är däremot inte styrkt att han har fuskat just mot Magnus men det har ingen påstått heller, utom möjligen Elon Musk.

Screenad i röven blev Hans dock inte förrän Magnus lämnade turneringen, det gjordes däremot ingen rektal undersökning.

Citat:
Ursprungligen postat av HasanAbi
Det var Eric Hansen som först nämde anal beads, sen hakade Elon på

Okej jag visste inte att Eric hann före men Elon var den som gjorde detta viralt i alla fall och borde egentligen vara den som Hans borde stämma då detta är ett ostyrkt påstående.
Citera
2022-10-25, 13:36
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Det är bevisat att Hans har fuskat åtskilliga gånger, han har t.o.m. erkänt det. Det är däremot inte styrkt att han har fuskat just mot Magnus men det har ingen påstått heller, utom möjligen Elon Musk.

Screenad i röven blev Hans dock inte förrän Magnus lämnade turneringen, det gjordes däremot ingen rektal undersökning.

Okej jag visste inte att Eric hann före men Elon var den som gjorde detta viralt i alla fall och borde egentligen vara den som Hans borde stämma då detta är ett ostyrkt påstående.
Men chanserna att han skulle vunnit är större än att han hade bollar i röven och lyckade pga av sin kollega eller vad nu teorin är. Carlsen har sagt att Tyskjuden fuskade utan grund mer än sitt egna facit av vinster.
Man ska inte snacka skit och om nu tesen om analbollar fanns så skulle det funnit säkerhetskontroll för detta.
Magnus kunde stannat och vunnit turneringen men han pallade inte brösta en förlust mot en ung spelare.
MangusC i alla ära men man ska inte snacka skit.
Citera
2022-10-25, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Ursäkta att jag lägger mig i jag men följde Hans alla partier "live" på bl.a. Chessbomb.

Det fanns väldigt många röda inslag i Hans Niemanns alla partier: det är så Chessbomb markerar ett riktigt dåligt drag.

Förlusterna mot Caruana och Robson föranleddes av att Hans splittrade försvarande bönder runt egen kung: försvagningen av försvaret runt kungen var på en nivå som inte super-GM gör.

Speciellt i partiet mot Robson där Hans genom draget 25. f2-f4 går från -0,09 till - 1,21 vid rätt drag från svart. Robson spelade istället 25...Ra2 vilket inte var mycket sämre -0,86 och avslutade partiet lätt då Hans fortsatte vandra med f-bonden - rödmarkerade drag i Chessbomb - och ställningen förändrades från -0,86 till (26. f5) - 2,08 sedan (27. f6) - 3,38. I drag (33. Rd7) försämrade Hans sin dåliga ställning från - 5 till - 10. Hans sista drag (35. Rxf7) satte spiken i kistan: vid rätt drag från svart var ställningen till svarts fördel -12: dvs Hans låg under med 12 bönder räknat att värderingen -1 på ett ungefär betyder en bonde under.

Hans Niemann var inte under tidspress när han schabblade bort sig mot Caruana och Robson. Det var ett dåligt försvarsspel man kan se hos juniorer och glada amatörer.

Hans Niemann gjorde det godkänt bra för att ha kvalet in som segrare i det amerikanska juniormästerskapet. Inte tu tal om den saken och det fanns ögonblick i slutspelen där han spelade det enda godkända draget.

Länk till partiet mot Robson
https://nxt.chessbomb.com/events/2022-us-chess-championship/06/Niemann_Hans_Moke-Robson_Ray

Nimann skrapade ihop 7 poäng, varav 4 vinster, lika många som segrande Caruana. Han kom före Aronian med rating 2755. Att Niemann gjorde några tveksamma drag betyder inte att han gjorde en svag turnering anser jag. Med det resonemanget är ju Carlsen helt kass med tanke på vilka blundrar han gjort. På samma sätt är det inte konstigt att Niemann nämner ett konstigt drag i en match-analys.

Någon påstod att Carlsen drog sig ur för att han inte ville spela mot fuskare men att han inte anklagat Niemann för fusk över brädet. Varför drog sig i så fall inte Carlsen ur redan innan matchen mot Niemann utan efter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in