2022-10-25, 10:49
Medlem
movingmads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Klart det inte är det minsta skumt att höra av sig till sin partner, närhelst på dygnet, framförallt inte på natten en helg när man är ute och i samband med hemgång.
Funderar varför det klockslaget? Dvs nästan en timme efter att krogen stängde? Vet han att hon inte är hemma då? Hon var väll på väg hem till sig själv?
De kanske hade sagt innan att hon skulle ringa när hon är hemma (helt normalt för någon man bryr sig om, oavsett flickvän, vän, mamma, son osv) och när hon insåg att det började bli sent så ringde hon och sa att hon var påväg istället.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
En H*mpus K*rmetun (a, a*) har hjärtmarkerat hennes omslagsbilder och profilbilder på facebook för ett par år sedan, en annan i tråden nämnde att han hade bott där. Drog en lös slutsats om att han kanske var ett ex med tanke på alla hjärtmarkeringar och att dom inte längre är vänner på facebook. Både han och hans flickvän har delar inlägg från missing people de senaste veckorna.

Men svårt också att använda en brand mot någon där borta i Vetlanda. Verkar brinna till höger och vänster.

Han har även delat en artikel om branden på FB, en B-D har delat vidare, skrivit en massa och sen raderat inläggen i veckan, Folk vet mer än dom vill gå ut med, har sett fler som raderat inlägg under veckan. Är det någon liga i Vetlanda folk fruktar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruEd
Han äger 3 bilar men jag skulle tro att det är den här som används och isåfall är relevant.

Fabrikat
SKODA
Handelsbeteckning
KAMIQ

Fordonsstatus
Påställt (2020-10-30)

Färg
Vit

Intressant. Men nog hade ett vittne kunnat se skillnad på vitt och silvrigt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borjeBandit
Nej inget i samtalet vet någon något om mer än han och hon. Men vi vet att samtalet ägt rum och att tt då ska ha sagt till pojkvännen att hon är på väg till JJ. Vilket känns rimligt eftersom även JJ sedan har sagt att hon haft med sig TT hem. Att TT varit hos JJ osv

Vill bara korrigera;

I samtalet 01:49 säger Tove inte att hon är på väg till JJ.
Det enda som har framgått i media av samtalet är att inget i samtalet tyder på att något är fel.

Jag har inte sett någonstans i media/polis att hon uttryckligen i samtalet säger att hon är på väg till JJ.
Citera
2022-10-25, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Hört i tråden att pojkvännens familj äger en silvrig bmw.

tack snälla. ska kika
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naazz
Vilken adress fanns cykeln på
Läs inlägg 1
Citera
Medlem
Inte en chans att detta planerades av dom två tjejerna. Är hon mördad i lägenheten skedde det i stundens hetta.

T har/hade god fysik och borde kunna värja ett strypningsförsök. Finns det vittnesuppgifter hur full hon var?

J.J ser lite tanigare ut. Idrottade öven hon? Hur full var hon?

Bartendern borde iaf kunna vittna om hur påverkad T var.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av movingmad
De gör de faktiskt. Men ska man identifiera en bil är väl det första man tänker på märket? Såvida inte vittnet eller nån vän till denne själv äger en X3 och tänker "aa samma som mig".

Tänker på att Skoda ser ut som BMW då båda har sitt märkte rakt ovanför registreringsskylten, många kopplar det instinktivt till BMW tror jag
Citera
2022-10-25, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Be.Kind
Ja hoppas! Kan du försöka ta reda på mer??

Har försökt och kommer fortsätta.
Men tror och hoppas att någon annan här har betydligt mer insyn i Vetlandas 20-åringars festvanor.
Citera
2022-10-25, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av movingmad
De kanske hade sagt innan att hon skulle ringa när hon är hemma (helt normalt för någon man bryr sig om, oavsett flickvän, vän, mamma, son osv) och när hon insåg att det började bli sent så ringde hon och sa att hon var påväg istället.
Han ringde henne. Varför jag undrar hur han visste att vara orolig då hon inte skulle till honom eller J initialt, varför skulle hon till J-dom hade ju en konflikt, hon borde varit hemma efter krogen, varför ringer han henne, vet han att hon inte är hemma hos sig?
Citera
2022-10-25, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Vill bara korrigera;

I samtalet 01:49 säger Tove inte att hon är på väg till JJ.
Det enda som har framgått i media av samtalet är att inget i samtalet tyder på att något är fel.

Jag har inte sett någonstans i media/polis att hon uttryckligen i samtalet säger att hon är på väg till JJ.

Det är precis det här jag menar. Hur vet pojkvännen att TT varit hos JJ? Det enda jag tänker på är att han frågat någon som varit på Nöjet den kvällen som sett att TT pratat med JJ och därav ringt för att fråga. Men eftersom TT och JJ är ovänner sen tidigare känns det lite konstigt ifall han ringer till JJ, OM han inte fått veta att dom pratat på Nöjet.
Citera
2022-10-25, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Det är precis det här jag menar. Hur vet pojkvännen att TT varit hos JJ? Det enda jag tänker på är att han frågat någon som varit på Nöjet den kvällen som sett att TT pratat med JJ och därav ringt för att fråga. Men eftersom TT och JJ är ovänner sen tidigare känns det lite konstigt ifall han ringer till JJ, OM han inte fått veta att dom pratat på Nöjet.

I samtalet kan hon mycket väl ha sagt att hon skulle till JJ. Men att den infon ännu inte kommit media till kännedom.

Jag är ganska övertygad om att pojkvännen visste att Tove umgicks med MGM under kvällen och att de skulle till JJ. Ganska naturligt att du säger till din pojkvän om han ringer till dig den tiden vad du gör och vad du ska göra.

Men säkra kan vi inte vara ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in