Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Jag har ställt frågan på vilket sätt har Ukraina rätt att försvara sig, till minst 10 ryssympatisörer inte minst i denna tråd. I n g e N har klarat av att ge ett svar. Därav antar jag att varken de eller någon som sett frågan faktiskt tycker att Ukraina ens har någon rätt att försvara sig.
Så är det. Flera av Rysslandskramarna, t.ex. hepkatten, underkänner i grund och botten Ukraina som statsbildning och då kan man se mellan fingrarna med Putins olagliga annektering och Rysslands upprepade svek mot ingångna avtal med samma Ukraina.
Mysteriet jag ser här är varför detta spelar någon som helst roll för någon som inte själv är rysk nationalist. Ukraina har uppenbarligen 30-40 miljoner männinskor som står bakom kriget, och 100 000-tals av dem anmäler sig helt frivilligt beredda att dö för denna nation och dess frihet från Kremls styre. Så varför sitter någon på sin kammare i Sverige (?) och kommer fram till att de gör fel som slåss för sitt land?
Till detta kommer att nästan alla (tidigare) vapenföra svenska män äldre än ca 45 har utbildats för att möta just sådan sovjetisk-rysk aggression som Ukraina drabbats av. Så det finns flera mycket goda skäl att se med stor misstänksamhet på de som kallar sig svenskar och stöder Putin. De är inte att lita på, helt enkelt.