2022-10-24, 22:29
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Varför skulle USA göra det? Ryssland har 6000+ kärnvapen utspridda runt hela deras land. USA skulle aldrig ta den risken och eskalera kriget ännu mer.

Herre jävla fucking gud. Vad spelar det för roll om ett land har 200 eller 6000 kärnvapen, varför är det så viktigt.

Det lär räcka med ett dussintal för att göra enorm oreda. Vem ska ens bomba med de 6000kärnvapen.
Citera
2022-10-24, 22:30
Medlem
Flera kartor visar områden med växande ukrainskt motstånd söder om zaporizjzja. Finns det chans för Ukraina att skära av landtransportvägen till Krim och Cherson?

Det är oklart hur stor kontroll Ukraina har i området men avstånden ser inte särskilt stora ut.
Citera
2022-10-24, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
https://en.wikipedia.org/wiki/Argument_from_authority

ca 10`000 döda är kievs officiella data från i sommras.

Har du källa så kan jag säkert reda ut det åt dig, jag har mycket erfarnhet att hjälpa.... de med "kognitivt utmaningar"

du tycks synnerligen efterbliven, tanken är ju att istället för att stapla felaktigheter påvarandra så är ju rätt svar.

-OJ , det missade jag helt i min källa tack för att du påpekade det, nu förstår jag varför den objektiva verkligheten krockar så fatalt med rysstrollerierna jag svalt.

Ja, och vi kan konstatera att artikelns i praktiken var korekta och i linje med andra uppgifter och även objektiv verklighet.

-Ukraina har förlorat ytterst få, därav kan man såväl stoppa med även slå ut och återta enorma områden som ryssarna tog till enorma förluster i manskap och materiel, och sedemera förlorat med enorma förluster i manskap och materiel.

"Ukraine says about 10,000 of its soldiers have died in the war since Russia’s invasion began at the end of February."

från i somras

objektivt falskt.

Även det objektivt falskt

det hade fungerat om han sa - ryssland har förlorat 200`000+man, och kommer enbart retirera eller under kort tid hålla tagen terräng i ukraina, som dessa 200`000 "kanske försvunna ryssar" dött för att ta under månader av begärnsad framryckning.

Då behöver de ta terrängen som ukrainska armen håller och sluta skjuta på civila mål, civil infrastruktur och mörda bebisar.

Dina känslor är ointressanta, liksom mina, objektiv verklighet trumfar dem, och pensionerade generalers sväljande av rysstrollningar.

Man får endå ge witty att han tillkillnad från dig bryr sig om objectiv verklighet.....
https://www.youtube.com/watch?v=8SAarDYpMaI&ab_channel=MSNBC
Det räcker att besvara din slakt av text en gång per vecka. Men ok, ukrainska soldater är väl supermänniskor och svåra att döda med flyganfall, artilleri och granater i öppna landskap. Har du inte märkt att när ukrainska soldater stötte på ett samlat ryskt försvar tog det tvärstop på offensiven? (en retorisk fråga). Vi får nog reda på antalet döda med tiden för båda sidor, hetsa inte upp er nu över det och jag förstår att det är känsligt för er med önsketänkande.
Citera
2022-10-24, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
En tredje helikopter nedskjuten av Ukraina.

https://liveuamap.com/en/2022/24-october-3rd-russian-ka52-helicopter-was-shot-down-in-beryslav

Får man hoppas på en hård landning
Citera
2022-10-24, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ja det är inte bättre kvalite på pm:en än på inläggen, om man säger så.

Men det är ju helt klart ett av deras mål. Trasa sönder all rapportering om ryska illdåd och ukrainska framgångar. Att så frön att Ukraina egentligen inte har rätt att försvara sig.

Pm:andet kommer väl ifrån en ständigt närvarande lättkränkthet

Det var rätt dålig kvalitet på det du själv skrev.
Som om någon skulle hävda att Ukraina inte skulle ha rätt att försvara sig. Har du något exempel på någon som sagt så?
Jag har hittills inte stött på någon som hävdat det på flashback. Fast jag läser iofs inte kommentarer som uppenbarligen är alltför lågpannade.
Citera
2022-10-24, 22:35
Medlem
Ola Schuberts avatar
Mer tokerier i från rysk propaganda-TV. I det stora hela så talar de om sig själva när de "beskriver" Ukraina och ukrainarna. Alltså klassisk överföring. Det är ca 75 procent av de rySSar som bor i den rySSka federationen som är, direkt, sinnessjuka. Så blir det när man lever i en cancersvultst......Det märks också på deras logik: "fascistiska liberaler i väst", en självmotsägelse av enorma mått!

https://youtu.be/qetPWY15RgE

Slava Ukraini!
Citera
2022-10-24, 22:35
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenfriFalafel
Misstänker faktiskt att han är ett dubbeltroll, som rysstrollar dåligt med flit för att göra narr av de riktiga rysstrollen.
Så frågan är om man inte bara ska låta mongot löpa fritt
Ja, jo, han och ElBabben gör ju sitt bästa för att verka efterblivna. Eller så är de verkligen det. F-n vet. Serb-danne vilar upp sin störda skalle i utvisningsbåset, så han slipper vi för ögonblicket. ’Förolämpningen’ på ”andra sidan”’är borta för resten av säsongen så där får vi lite lugn och ro.

Men det är synd på en tråd om ett viktigt och intressant ämne. Det finns ju åtskilligt att diskutera om hur kriget går som inte är avhängigt av om man är för eller emot Putin, men det drunknar i nonsens från i synnerhet sådana som ”svensk90” och ett par till.

Sedan har vi ”tyckarna” som skriver sida upp och sida ner dag ut och dag in utan någon substans. Det kan vara läsvärt i små doser, men åsikter om USA, Zelenskys person, det kapitalistiska globala systemet eller ryssars hygien leder liksom ingenstans.
Citera
2022-10-24, 22:43
Medlem
lapons avatar
I fredags undertecknade Putin officiellt bildandet av ett s.k. "samordningsråd" för att ombesörja vad den ryska försvarsmakten i alla dess förgreningar behöver. Och idag hade detta samordningsråd sitt första möte med premiärminister Misjustin som ordförande.
Om den artikel jag har läst återger andan och syftet med detta samordningsråd, så verkar det gå att läsa mellan raderna att Putin har gett upp, och försvarsminister Sjojgu har också gett upp att föra "den särskilda militära operationen" i Ukraina. Och nu läggs det största ansvaret för alltihop på samordningsrådet .
Och på Misjustin.
Misjustin prisas nämligen för sin duglighet att sitta som ordförande för ett annat samordningsråd, ett som bildades för två år sedan med anledning av Coronapandemin. Men det står inte ett enda ord om vad Misjustin verkligen lyckades med på det området , utom att han var en hejare på att organisera.

Ska det vara den rätta medicinen för den ryska armén nu, när kriget visat sig vara inte bara ett krig mot Ukraina, inte bara mot USA och Storbritannien, utan mot hela det "kollektiva Väst" ?

Den som lever får se.
-
Citera
2022-10-24, 22:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrNoob
Det var rätt dålig kvalitet på det du själv skrev.
Som om någon skulle hävda att Ukraina inte skulle ha rätt att försvara sig. Har du något exempel på någon som sagt så?
Jag har hittills inte stött på någon som hävdat det på flashback. Fast jag läser iofs inte kommentarer som uppenbarligen är alltför lågpannade.

Jag har ställt frågan på vilket sätt har Ukraina rätt att försvara sig, till minst 10 ryssympatisörer inte minst i denna tråd. I n g e N har klarat av att ge ett svar. Därav antar jag att varken de eller någon som sett frågan faktiskt tycker att Ukraina ens har någon rätt att försvara sig.
Citera
2022-10-24, 22:51
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapon
I fredags undertecknade Putin officiellt bildandet av ett s.k. "samordningsråd" för att ombesörja vad den ryska försvarsmakten i alla dess förgreningar behöver. Och idag hade detta samordningsråd sitt första möte med premiärminister Misjustin som ordförande.
Om den artikel jag har läst återger andan och syftet med detta samordningsråd, så verkar det gå att läsa mellan raderna att Putin har gett upp, och försvarsminister Sjojgu har också gett upp att föra "den särskilda militära operationen" i Ukraina. Och nu läggs det största ansvaret för alltihop på samordningsrådet .
Och på Misjustin.
Misjustin prisas nämligen för sin duglighet att sitta som ordförande för ett annat samordningsråd, ett som bildades för två år sedan med anledning av Coronapandemin. Men det står inte ett enda ord om vad Misjustin verkligen lyckades med på det området , utom att han var en hejare på att organisera.

Ska det vara den rätta medicinen för den ryska armén nu, när kriget visat sig vara inte bara ett krig mot Ukraina, inte bara mot USA och Storbritannien, utan mot hela det "kollektiva Väst" ?

Den som lever får se.
-

Varför tyder det på att Putin gett upp?
Citera
2022-10-24, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Nya ryzka hot. Nu mot Norge.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BWWL5e/norges-svar-till-ryssland-om-vapen-till-ukraina-kommer-fortsatta

Ryzzarna sitter nog trångt nu.
Flera ryzzar sitter häktade misstänkta för spioneri bla med drönare..i Norge och på Svalbard.

Svalbard har en rysk stad. Det kanske är därför en ryss var där och flög?
https://explanders.com/europe-arctic-circle/norway/barentsburg-svalbard-norway-russian-town/

Här står det lite mer:
https://www.themoscowtimes.com/2022/10/19/son-of-close-putin-ally-arrested-for-flying-drone-in-svalbard-a79132
Nöjjesflygare alltså.
Hur menar du att ryssarna skulle sitta trångt för att någon tagit någon ryss i norge och svalbard för nöjjesflygning av drönare?
Citera
2022-10-24, 22:55
Medlem
lapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Varför tyder det på att Putin gett upp?

Kanske en övertolkning. Men han verkar iallafall vilja bredda ansvaret.
-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in