2022-10-24, 18:05
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTimmyTim
Kallar alltid Alexandra för Johanna. Tror hon kanske hade passat Chris på något sätt även om jag nog hade somnat om jag var tvungen att lyssna på den långsamma, välartikulerade skånskan

Jo fast hellre den rösten än Nathalies!!
Hon hämtar inte sin röst från magen utan pratar och skrattar uppe i bröstkorgen. Jag blir tokig av att lyssna på röster med för mycket luft.
Citera
2022-10-24, 18:24
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja Sia var inte alls fel ute med gitarren, grymt ju! Egentligen tyckte jag inte så särskilt negativt om honom avseende hans medverkan i programmet heller, men han skilde sig en aning från den bilden man har av vad en ”Bachelor” är.
Han är nog mer drömmande och skapande helt enkelt.

Alltså jag tycker han gjorde en värdig sorti, om det stämmer att han var betuttad i Isa.
(innan trodde jag ju att han skulle sjappa för att han inte kunde erkänna att han var sårad för att Nina lämnade).

Sen har jag aldrig klagat på att han inte hånglat och haft sig. Jag tycker det är hedrande. Men jag brukar tycka att de är lite slemmiga när de hånglar loss med alla. Min åsikt.

Men han utstrålade ett sävligt, uppblåst ego där han tar sig själv på för stort allvar som terapeut och guru. Just den delen så tror jag att han är smått outhärdlig att leva med?
På det planet är han inte äkta.

Men måste ändå säga att han ändå "är aklimatiserad" med sin guru-look/new age,
sitt mellanösternskägg till trots.
Jag tycker att han borde skaffa dreadlocks och ha en fläta i skägget (hu, tycker sådant är extremt avtändande dock ), men för att gå in i sin wannabe-guru-roll.
Eller jag vet inte. Rätt töntigt med rejv-guru-dreadlock-looken också. Folk som lajvar in sig i roller.

Men han är så satans sävlig. Vi får väl hoppas att Isa ändå står ut med honom.
Citera
2022-10-24, 18:28
Medlem
dialektikers avatar
Maria. Måste vara den mest reko tjejen i bachelors historia.
Hon är så himla underbar. Jag vill gifta mig med henne (men jag är tjej ).

Hon är värd att hitta den bästa partnern av den bästa. Önskar henne det.
Citera
2022-10-24, 18:30
Medlem
Christian liknar ju Zachary Levi lite grann. Bara jag som tycker det? 😅
Citera
2022-10-24, 18:36
Medlem
Addhocs avatar
Okej, några reflektioner från veckans första avsnitt;

Lill-Stoffe är en fryslort som alltid ska ha filt eller dra på sig en jacka med dragkedjan upp till hakan.

Nye bachelorn (vad heter karln?) är galet självsäker, i alla fall ytligt. Han briljerar med lite smått arroganta skämt på sin dejt, ömsom blandat med erfarna insikter om livet. Suck..

Madeleine är stel. Framför allt i ansiktet som saknar mimik när hon pratar, munnen rör sig men resterande delar av ansiktet ”sitter fast”.

Maria är inget spännande, kort och gott. Söt som socker men där stannar det.

Nathalie råkar ut för dejter med tema ”höjd”. Är det inte bungyjump så är det bergsklättring. Hon ger sitt allt i dessa aktiviteter och bangar inte men hon är INTE material för en girlfriend till någon av gossarna, ej heller giftas-material. Cred för att hon inte fallit i träsket där man ska se ut som en amerikansk glamourmodell, meeeen tyvärr är hon lite tantig. Och så den satans rösten som sitter uppe i bröstkorgen istället för magtrakten! Vem orkar med det i mer än några timmar?
Senast redigerad av Addhoc 2022-10-24 kl. 18:39.
Citera
2022-10-24, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker

Gissar på att det är mycket ”fake it until u make it”, känns som en fasad. Med tanke på vad diverse sociala medier sagt om att hon på tjejerna avslöjar allt blev fysisk mot en utav tjejerna där. Bara en reflektion.
Citera
2022-10-24, 19:08
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
"Både snygg och smart, vilken kombo". Satan asså 😍 De borde bara bytt ut Christoffer och Sia mot Christian. Otrolig ungkarl!
Citera
2022-10-24, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjejenMedLilaSkor
"Både snygg och smart, vilken kombo". Satan asså 😍 De borde bara bytt ut Christoffer och Sia mot Christian. Otrolig ungkarl!

Tycker han är otroligt sliskig. Riktig kvinnokarl som inte är seriös för fem öre
Citera
2022-10-24, 20:59
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjejenMedLilaSkor

Program 2 denna vecka såg han bättre ut, med uppsatt hår, istället för hans sliskiga page-frisyr. Han var lite lugn och mysig där.
Men jag tror också är en lite "sliskig kvinnokarl" som någon sa här innan.
Han känns inte pålitlig.
Kommer det en tjej och frestar honom så är han opålitlig. Han är inte seriös i sitt sökande. Iallafall inte i programmet under sin "bachelor-semester".
Skulle inte lita på honom hemmavid heller.

Men han kanske skulle bli mån om sin brud om han föll tillräckligt pladask för någon?
Men i det här läget så känns han likgiltig. Pussa lite här, och pussa lite där.
Men vissa har ju önskat en sån bachelor i programmet.
Citera
2022-10-24, 21:31
Medlem
dialektikers avatar
Sitter här och streamar veckans avsnitt. Emma är avskyvärd och rysligt högfärdig. Hon är outhärdlig att se nu. Förstår att den onyktra typen här i tråden fick spel på Emma i morse.
Kanske vederbörande sett veckans avsnitt?

Edit: Jag får spel på "kemiiii" denna säsong.
Citera
2022-10-24, 21:47
Medlem
Citat:
Sitter här och streamar veckans avsnitt. Emma är avskyvärd och rysligt högfärdig. Hon är outhärdlig att se nu. Förstår att den onyktra typen här i tråden fick spel på Emma i morse.
Kanske vederbörande sett veckans avsnitt?

Edit: Jag får spel på "kemiiii" denna säsong.
Jag tycker personligen det börjar bli obehagligt över hur de klipper vissa scener. Tycker snarare det ser ut som vuxenmobbning mot Emma. Mycket skit som riktas mot henne men man glömmer bort vad de andra tjejerna säger och hur det för sig. Skulle Emma nu vart så otrevlig som hon framställs undrar man ju varför de utanför ”ensamt prat framför kameran” verkar vara vänner? Och även vänner i dagsläget vad jag förstått enl. Sociala medier.
Allt känns tämligen uppstyrt.
Citera
2022-10-24, 21:49
Medlem
Citat:

Tål henne inte. Känns inte äkta. Något lurt med henne, kan inte sätta fingret på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in