Citat:
Ursprungligen postat av
dialektiker
Kanske medelsålderskrisar han och söker på yngre jaktmarker?
Det är ju jetset över honom på instagrambilder.
Och så har han väl ett flashigt, välbetalt? inneyrke med tech. Han vill nog inte ha en outbildad tjej?
.
Ditt inlägg är rätt talande för någon med en gynocentrisk världsbild som växt upp i ett feministland som Sverige. För givetvis måste man ju ha "medelålderskris" om man hellre väljer en yngre kvinna, med vanligtvis färre kukar i sig, mindre bagage, färre ex, bättre utseende och som oftast inte är lika bitter som äldre och en som har betydligt fler ägg kvar och därmed mer fertil än någon i hans egna ålder.
Men visst, alla tecken på en man som vill ha en mer fertil kvinna mellan 18-23 innebär ju att han måste vara gubbsjuk och konstig på något vis.
Det är exakt vad kvinnor som aldrig fått tag på någon man med högre värde, brukar säga.
Liksom sådana män som inte kan få vackra, vanligtvis yngre, kvinnor brukar säga medan de själva sitter med en vanlig Jenny som bara blivit fetare och fulare med åren. Kvinnor verkligen avskyr faktumet att män attraheras av ungdomlig skönhet och konkurrensen det innebär och mähän till män avskyr att andra män har möjlighet att sätta på unga fräscha tjejer medan de tvingas gå ner någon gammal avdankad och stinkande rostbiff.
Och faktum med att ju högre utbildning och ju mer framgångsrik en man är, desto mindre kommer han bry sig om att hans kvinna är det. Kollade snabbt ut karlns lön och ser att jag faktiskt tjänar mer än vad han gör och är dessutom yngre än vad han är (nu kan det ju ev. vara så att han tar ut genom ett ev. företag men ändå). Jag och andra män jag känner med stabila liv bryr oss föga om att kvinnan ska ha någon utbildning eller tjäna bra - det är kvinnor som bryr sig om det och korkat nog tror att män fungerar likadant och tänder på lön, status och häftiga tatueringar.
Så fungerar det inte, det är de facto precis tvärtom. Ju högre utbildning ju större chans för någon maskulin kvinna som fokuserar på karriär framför att bli en bra mor.
Citat:
Ursprungligen postat av
dialektiker
Finns ju fler av den sortens karlar.
Det finns betydligt färre män i Sverige som bor i Stockholms innerstad, tjänar så pass bra och har ett sådant fördelaktigt utseende. Även om han är rätt feminin till sättet så tillhör han topp 1% av män.
Kvinnor som är med i Bachelor eller Bachelorette vars enda framgång i livet är ett par tusen följare på Instagram kryllar det dock av. Han kan få något betydligt bättre än kvinnorna som är med den här säsongen. Hade jag varit honom hade jag bara tagit det som en knullrese-semester och försökt pumpa och dumpa så pass många som möjligt innan hemresan.