2022-10-24, 19:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Tack. Man vet inte vilken tid den flyttades? Bara att den stod på Gränsgatan morgonen därpå.
Tror att nästa vittne inte är förens en kvilla såg den slängd där den sedan hittades, hon ställde den upp
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Var har du läst att T var pingstvän? Länk, annars är det en trådsanning
Det har jag sagt hela tiden okej och det står jag fast för. Pappan är med i Pingstkyrkan. Okej jag är själv kristen men vill inte vara med i sådana manipulativa sammanhang. Vem som har rätt eller inte struntar i. Jag ser på hennes beteende att hon är kontrollerad och försöker dölja saker. Det måste vara för sina föräldrar. Skam att dricka sprit gå på nattklubb. Hbtq relation otänkbart. Annan Utom äktenskap förbindelse otänkbart också.
Senast redigerad av Ricardos 2022-10-24 kl. 19:16.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
JJ uppger att T ska ha cyklat hem 03. Men enligt vittnesmål ska cykeln har stått vid lägenheten senare än så, runt 04-snåret. Cykeln ska sedan ha hittats på Gränsgatan några kvarter bort morgonen därpå, en address som T inte har någon känd koppling till (dock har det visat sig att två boende på den addressen kan kopplas till både T och MH, en av de misstänkta).

Eftersom något vittne (troligen grannar) sett den kl 4 misstänker man att det vittnet hållit sig vaken av nyfikenhet efter att ha hört dunstar. Då kanske vittnet sett något mer.
Citera
2022-10-24, 19:14
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Jag åkte förbi vid 15.30, då var det ingen där.

Märkligt. Står i tidningen om en hund och tekniker. Någon kanske redan har erkänt.
Citera
2022-10-24, 19:14
Medlem
Citat:
Helt sant, vi har ingen aning om var "hem" var just den här kvällen. Det är ingen som har gått ut med den informationen.
Borde vara rätt så enkelt att få fram det svaret. Vad säger pojkvännen var det bestämt att hon skulle till honom eller fadern? Hon kanske ångrade sig och ville sova hos pappan, pojkvännen tycker det låter skumt eftersom hon har hängt med JJ och M, han vet vad de är för tjejer och vad de håller på med. Han drar ut stöter på TT och det blir tjafs...ett till litet scenario. Och ja det är om pojkvännen!!(",) Han får ursäkta att det spekuleras hej vilt men tycker det är något som känns lite off m honom. I'm just saying.
Citera
2022-10-24, 19:15
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
kl 4

Där har vi det! Tove skjutsade den misstänkta kvinnan på cykeln!

1) Den ni kallar JJ ber att få skjuts till en plats "LÅNGTBORTISTAN" Där pullar hon skiten ur TOVE innan hon slår ihjäl henne med en sten.

2) Tove föll i nån tunnel med cykeln och dog (var full). Den ni kallar JJ är fortfarande så "nervis", så hon vågar inte berätta för snuten...
Citera
2022-10-24, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
I Amela-fallet satt en man häktad i över en månad på sannolika skäl och släpptes efter att kroppen hade hittats. Han ska ha skjutsat BO och sen sagt att Amela lämnat bilen, gått därifrån och inte hört av sig. I det fallet fanns inte heller någon teknisk bevisning som kunde binda honom till BO förutom att han var den som såg henne vid liv sist.

Att tjejerna fortsatt sitter häktade kan ju vara för att man inte har något annat spår eller någon annan misstänkt just nu. Men det kan ju ändras framöver.

Att tjejerna sitter där dom sitter. Beror naturligtvis delvis på att deras historier inte går ihop.
Visst de två har säkerligen kommit överens om att säga att de tre har gått ifrån lägenheten samtidigt och att T cyklade hemåt.

Men sedan spretar förmodligen deras historier åt olika håll.
Citera
2022-10-24, 19:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Det har jag sagt hela tiden okej och det står jag fast för. Pappan är med i Pingstkyrkan. Okej jag är själv kristen men vill inte vara med i sådana manipulativa sammanhang. Vem som har rätt eller inte struntar i. Jag ser på hennes beteende att hon är kontrollerad och försöker dölja saker. Det måste vara för sina föräldrar. Skam att dricka sprit gå på nattklubb. Hbtq relation otänkbart. Annan Utom äktenskap förbindelse otänkbart också.
Alltså inget du säger har något samband till det som är fakta, du bara yrar
Citera
2022-10-24, 19:20
Medlem
SimonSesss avatar
Kan Tove vara på ett flyg på väg till Ryssland i detta nu?
Citera
2022-10-24, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
"" Ursprungligen postat av vitte
En av de häktade kvinnorna har lekt med en farlug 35årig man ifrån vetlanda somm gillar småflickor, tvång o förnedring. Han jobbar under lång tid med skörare tjejer för att vinna ett förtrobende.

Här har vi en lärare och pedofil som är kontakt på handbollsklubben, samma klubb som MH? Vilken skola jobbade JJ på? Här tycks finnas lite kopplingar att gräva vidare i.

Googlar man hans namn så är första träffen hans Linkedin, så det är inte så avancerat att ta reda på vilken skola han jobbade på om man vill. Han står även som kontaktperson på handbollsklubben. Dock bara i den cachade versionen. Inte i onlineversionen* (FB) Lärare i Vetlanda stängs av från skola – fångades av pedofilfiskare (2022-04-07)
Citera
2022-10-24, 19:22
Medlem
J*han borde kollas upp. Verkar vara en lömsk jävel, och då har jag ändå hängt med märkliga människor.

Ang kropp, och vikt...

Tänk såhär. Man blir fan trött av 2 kassar med matvaror, säg 20kg totalt, BO vägde vadå? 65-70kg? Eller har jag fel?

De blir fan tungt asså...
Citera
2022-10-24, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Finns det några tidsangivelser för cykeln? När sågs den senast utanför J s bostad?
Väldigt lite. Enligt JJ ska TT ha cyklat hem "runt tre".
Enligt vittnesuppgifter ska cykeln ha synts utan JJs bostad så sent som "efter fyra".
Enligt vittnesuppgifter så ska cykeln inte ha stått kvar utanför JJs bostad under "söndag fm".

Det finns inga uppgifter om när den hittades parkerad tvåhundra meter bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in