2022-10-24, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Kristibrud och svartsjuka om vem som är mest ren i själen....knappast...det tror jag inte alls på. Inte något som pekar på det, ingen som har sagt att de båda mgm ens var religiösa, gick i kyrkan, och vad gjorde all tre ute på en bar isåfall, väldigt syndigt. Nej, det är ett villospår
Det är inte det vi pratar om det handlar om att hon måste dölja saker för sina föräldrar. Jag har sagt från dag 1 att föräldrar är med i Pingstkyrkan. Den blir mer och mer extrem. Barnen gör saker och döljer saker. Om man säger så här vem hade rätt anhöriga med i Pingstkyrkan vilket jag sagt hela tiden. Dagens sanning faktiskt. Hon ville dölja att hon drack sprit gick på nattklubb och vem hon träffade. Folk har sagt att jag svamlar och tål inte höra sanningen.
Senast redigerad av Ricardos 2022-10-24 kl. 19:06.
Citera
2022-10-24, 19:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Finns det några tidsangivelser för cykeln? När sågs den senast utanför J s bostad?
kl 4
Citera
2022-10-24, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Finns det några tidsangivelser för cykeln? När sågs den senast utanför J s bostad?

JJ uppger att T ska ha cyklat hem 03. Men enligt vittnesmål ska cykeln har stått vid lägenheten senare än så, runt 04-snåret. Cykeln ska sedan ha hittats på Gränsgatan några kvarter bort morgonen därpå, en address som T inte har någon känd koppling till (dock har det visat sig att två boende på den addressen kan kopplas till både T och MH, en av de misstänkta).
Citera
2022-10-24, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamse231
Fast är man 100% oskyldig så berättar man vad som hänt alt försöker bevisa det? Vem vill sitta häktad med fulla restriktioner? Inge Tv, tidning, mobil. Är nog extra jobbigt för två tjejer i 18 års åldern dessutom. Man är ensam med böcker och sina tankar.

Dessutom väldigt suspekt att inte vilja hjälpa till att hitta en försvunnen tjej som man umgåtts med under kvällen. Tror båda pratat på ganska bra, varav den enas historia inte håller. Minst en av dom är helt ovetande eftersom utredningen verkar stå still.
Citera
2022-10-24, 19:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av missmjau
Kan ju vara så enkelt att TT har ringt strax innan hon ska bege sig till pojkvännen, hon kanske passade på att gå på toa innan hon drog och glömde då att telefonen låg kvar i hallen där hon la den när hon tog på sig skorna. Hon går ut och där träffar hon på sin GM. JJ och M drar till donken, eller om det nu bara är JJ,får samtal av pojkvännen (som kanske är GM) han frågar efter TT ( och om han är GM måste han ju verka orolig då TT inte svarar i sin mobil.), JJ berättar om kvällen och bråket. När de kommer tillbaka till lägenheten ser de att TT s lur e kvar, de vill jävlas med TT efter allt som hänt under kvällen, och ber snuskpellen/langaren som JJ drog med sig hem från donken att kasta den på vägen när han ska röra sig hemåt därav sista ping vid Biltema 03:50.
Finns många scenarion om hur och varför mobilen är kvar efter att TT lämnat JJs lägenhet, likaså om hur mobilen färdats vidare mot Biltema. Vad är pojkvännens alibi att han låg hemma och sov?? Och om han nu ringt JJ &fått det bekräftat att TT har åkt hemåt men inte svarar vad är det då som stoppar honom från att ringa TT s pappa för att kolla att hon kommit hem oskadd? Har han bil? varför åkte han inte till TT bostad. Är han så som vissa i tråden tolkar det "kontrollfreak" så borde det ju falla naturligt att han letar efter TT under natten. Snubben går och lägger sig utan att veta att allt är ok och sover till 11, hmmm ja d är ju inte direkt så jag sj hade agerat men men.

Tror du inte isåfall att dom skulle ha berättat det för polisen så att dom kan gå hem.
Citera
2022-10-24, 19:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Det är inte det vi pratar om det handlar om att hon måste dölja saker för sina föräldrar. Jag har sagt från dag 1 att föräldrar är med i Pingstkyrkan. Den blir mer och mer extrem. Barnen gör saker och döljer saker. Om man säger så här vem hade rätt anhöriga med i Pingstkyrkan vilket jag sagt hela tiden. Dagens sanning faktiskt. Hon ville dölja att hon drack sprit gick på nattklubb och vem hon träffade. Folk har sagt att jag svamlar och tål inte höra sanningen.
Var har du läst att T var pingstvän? Länk, annars är det en trådsanning
Citera
2022-10-24, 19:08
Medlem
BrotherLouie123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Nej, det är definitivt inte fullt möjligt att kyrkan som MH:s pappa är pastor i har kremering.
Inga kyrkor har hand om kremering här i landet, det är krematorier som sköter det.

Däremot är det fullt möjligt att MH pappa har hjälpt till att forsla bort TT och undanröja eventuella bevis. Som pingstvän och pastor gör han nog allt för att inte lägga skam över familjen pga det som MH och JJ har gjort.
Citera
2022-10-24, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
kl 4

Tack. Man vet inte vilken tid den flyttades? Bara att den stod på Gränsgatan morgonen därpå.
Citera
2022-10-24, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Menar om hon cyklade hemåt och ramlade i vattnet
Nej kvarndammen ligger åt motsatt håll.
Citera
2022-10-24, 19:09
Medlem
Sveppss avatar
Någon som vet ifall teknisk undersökning av lägenheten är klar eller om man fortfarande håller på?
Citera
2022-10-24, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Någon som vet ifall teknisk undersökning av lägenheten är klar eller om man fortfarande håller på?

Jag åkte förbi vid 15.30, då var det ingen där.
Citera
2022-10-24, 19:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Finns en anledning till att jag ställt frågan i tråden om dessa tjejer hade iPhone eller Android.
Vad gäller batteri så ja man kan se batterinivån på en Android.
Än mer intressant för detta fallet är att man kan se senaste uppkopplad Wi-Fi. Heter det som JJ:s så kan det vara en ”teknisk bevisning” som placerar TT:s mobil i hennes lgh eller strax utanför.

Tack Avel!
Alltid bra att ha med dig i tråden för att få klarhet i det it- tekniska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in