2022-10-24, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laureth
Du får jobba lite med läsförståelsen då.

Du får jobba på mer seriösa anklagelser men här kan du få se exempel på crazy:
https://www.youtube.com/watch?v=VfLNNyz7sPw

Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Fast jag hänvisade till att FIDE borde agerat vid bevisat fusk och det har ju de ju inte gjort utan räknat det som vinst i ratingen.

Det var inte den delen av ditt påstående som jag korrigerade.

Det krävs dock extremt mycket för att fuskanklaga en spelare i ett enskilt parti eftersom det kan leda till en 100 MUSD stämning som du märker. Att bevisa fusk i en domstol för en icke schack-kunnig domstol är inte lätt och det vill ingen tvingas göra. Det är av den anledningen som ingen anklagat honom för fusk som han inte själv har erkänt.
Citera
2022-10-24, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Fast jag hänvisade till att FIDE borde agerat vid bevisat fusk och det har ju de ju inte gjort utan räknat det som vinst i ratingen.

Du anser att de borde det men jag förklarade varför de inte borde göra det och varför de heller inte har en historia av att göra det mot andra fuskare. T.o.m toalettfuskaren som blev tagen på bar gärning fick behålla sina ratingpoäng.
Citera
2022-10-24, 18:10
Medlem
WizardPolices avatar
Vem stämmer någon på miljardbelopp för något sånt här. Vem orkar ens bry sig om att bli ”ärokränkt” och gör en grej av det. Luktar autism lång väg om detta.
Citera
2022-10-24, 18:12
Medlem
Laureths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Du får jobba på mer seriösa anklagelser men här kan du få se exempel på crazy:
https://www.youtube.com/watch?v=VfLNNyz7sPw

Vad har det med anklagelserna jag inte riktade mot Magnus (som du påstod att jag gjorde), eller din otillräckliga läsförståelse att göra?

Jag har enbart påpekat att hela bunten beter sig som barnrumpor, vilket du nu också länkar ett exempel på.
Citera
2022-10-24, 18:15
Medlem
Citat:
Vad har det med anklagelserna jag inte riktade mot Magnus (som du påstod att jag gjorde), eller din otillräckliga läsförståelse att göra?

Jag har enbart påpekat att hela bunten beter sig som barnrumpor, vilket du nu också länkar ett exempel på.

Det är din åsikt men som jag skrev har du hela schackeliten emot dig, ingen anser att Magnus är en barnrumpa utan tvärtom att han står upp för fair play och schacksportens överlevnad. Att det sedan finns avundsjuka amatörer som försvarar fuskare som åkt fast över 100 gånger är en annan sak.
Senast redigerad av m.g.t.o.w 2022-10-24 kl. 18:21.
Citera
2022-10-24, 18:21
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WizardPolice
Vem stämmer någon på miljardbelopp för något sånt här. Vem orkar ens bry sig om att bli ”ärokränkt” och gör en grej av det. Luktar autism lång väg om detta.
Det handlar ju om lite mer än bara äran..
Tänk dig själv att du utbildat dig i 15 år till något för att sedan bli utfryst från branchen och därmed förlora dina karriärmöjligheter.
Att summorna är löjliga handlar ju mer om det amerikanska rättsystemet.
Citera
2022-10-24, 18:22
Medlem
Laureths avatar
Citat:
Det är din åsikt men som jag skrev har du hela schackeliten emot dig, ingen anser att Magnus är en barnrumpa utan tvärtom att han står upp för fair play och schacksportens överlevnad. Att det sedan finns avundsjuka amatörer som försvarare fuskare som åkt fast över 100 gånger är en annan sak.

Nej det har jag inte. Hikaru och Magnus har åkt i luven på varandra och kallat varandra allt mellan himmel och jord otaliga gånger (barnrumpor inkluderat). Att han står upp för fair play är alla överens om. Det är inte samma sak.

Jag har inte sett någon försvara Hans Niemanns fuskande. Lider du måhända av någon sorts inbillningssjuka?
Citera
2022-10-24, 18:28
Medlem
Citat:
Nej det har jag inte. Hikaru och Magnus har åkt i luven på varandra och kallat varandra allt mellan himmel och jord otaliga gånger (barnrumpor inkluderat). Att han står upp för fair play är alla överens om. Det är inte samma sak.

Jag har inte sett någon försvara Hans Niemanns fuskande. Lider du måhända av någon sorts inbillningssjuka?

Hikaru och Magnus har stor respekt för varandra liksom alla i toppen. Att de sedan är väldigt tävlingsinriktade är självklart, annars når man inte toppen. Ingen i toppen försvara Hans fuskande men flera okunniga amatörer gör det.
Citera
2022-10-24, 18:42
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Hikaru och Magnus har stor respekt för varandra liksom alla i toppen. Att de sedan är väldigt tävlingsinriktade är självklart, annars når man inte toppen. Ingen i toppen försvara Hans fuskande men flera okunniga amatörer gör det.

Vem försvarar Hans online-fuskande? Finns inga bevis för att han fuskat OTB eller i matchen mot Magnus däremot. Vilken vuxen människa fuskanklagar någon genom att skicka en fånig video på Twitter f.ö. Som en pubertal snorunge.
Citera
2022-10-24, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Vem försvarar Hans online-fuskande? Finns inga bevis för att han fuskat OTB eller i matchen mot Magnus däremot. Vilken vuxen människa fuskanklagar någon genom att skicka en fånig video på Twitter f.ö. Som en pubertal snorunge.

Det finns ingen vettig grund för att skilja på fusk on line och OTB. Det är som att säga att han har aldrig avslöjats som fuskare när han har spelat med röda strumpor och därför ska han inte misstänkas när han gör det.
Citera
2022-10-24, 18:48
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Det finns ingen vettig grund för att skilja på fusk on line och OTB. Det är som att säga att han har aldrig avslöjats som fuskare när han har spelat med röda strumpor och därför ska han inte misstänkas när han gör det.

Ok. Men det finns en vettig grund för att skilja på att någonsin ha fuskat och att ha gjort det vid ett specifikt tillfälle.
Citera
2022-10-24, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Ok. Men det finns en vettig grund för att skilja på att någonsin ha fuskat och att ha gjort det vid ett specifikt tillfälle.

Kan du utveckla dina tankar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in