2022-09-29, 17:51
Medlem
Vad var det killen som gjorde dådet led av, och vad hade han fått för läkemedel? Jag blev själv feldiagnosticerad med schizofreni och fick av injektionen hjärnan krympt med allt vad det innebär och är ännu sjukskriven 18 månader senare. Har själv haft intensiva tankar på att skada läkaren och den person (min mor) som såg till att jag fick "läkemedlet", så jag förstår killen även om det är tragiskt.

Ett av läkemedlen orsakar gärna, om det tas i injektionsform (inte piller, då blir man hyper och kan inte slappna av), hatiska tankar då kroppen och hjärnan känns instängda. Om det hade varit Mengele som skapade dessa läkemedel så hade jag inte varit förvånad.
Citera
2022-10-02, 20:00
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabstr
Vad var det killen som gjorde dådet led av, och vad hade han fått för läkemedel? Jag blev själv feldiagnosticerad med schizofreni och fick av injektionen hjärnan krympt med allt vad det innebär och är ännu sjukskriven 18 månader senare. Har själv haft intensiva tankar på att skada läkaren och den person (min mor) som såg till att jag fick "läkemedlet", så jag förstår killen även om det är tragiskt.

Ett av läkemedlen orsakar gärna, om det tas i injektionsform (inte piller, då blir man hyper och kan inte slappna av), hatiska tankar då kroppen och hjärnan känns instängda. Om det hade varit Mengele som skapade dessa läkemedel så hade jag inte varit förvånad.

MGM är misstänkt för terrorbrott. Skulle det vara så att han hade mördat sin egen läkare med motivet att han ansåg att han blivit feldiagnostiserad, så vore det en annan sak. Då skulle rubriceringen sannolikt endast varit mord.
Citera
2022-10-05, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
MGM är misstänkt för terrorbrott. Skulle det vara så att han hade mördat sin egen läkare med motivet att han ansåg att han blivit feldiagnostiserad, så vore det en annan sak. Då skulle rubriceringen sannolikt endast varit mord.

Exakt! Han har ju erkänt att Annie Lööf var ett uttänkt offer och hon är mig veterligen varken läkare eller någon som han känner.
Detta är definitivt ett terrorbrott.
Citera
2022-10-05, 09:11
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie2006
Exakt! Han har ju erkänt att Annie Lööf var ett uttänkt offer och hon är mig veterligen varken läkare eller någon som han känner.

Mja. Åklagaren misstänker ju det i alla fall. Men samtidigt så…är motivet att Annie Lööf är en ödla som tillsammans med Elvis, Rockefeller och någon du Pontare styr världen genom chip som kommit in via coronavaccin - då vet jag inte att riktigt om det är att klassa som terrorbrott.

Men vi får anta att åklagaren har skäl för sina misstankar.
Citera
2022-10-10, 11:51
Medlem
Jo, men om killen anser att han blivit felbehandlad av psykvården och lidit så är det ju ett hämndbrott och inte terror.
Citera
2022-10-10, 22:52
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabstr
Jo, men om killen anser att han blivit felbehandlad av psykvården och lidit så är det ju ett hämndbrott och inte terror.

Det är inte så att vad som ut GM:s perspektiv är en hämnd, utesluter terrorbrott.

Men oavsett vad du eller jag tycker om rubriceringen så kan vi åtminstone konstatera att åklagaren sagt rubriceringen terroristbrott. Till skillnad från oss har åklagaren:

- Ojämförligt mycket mer insyn i fallet.
- Juridisk expertis och erfarenhet.

Innan någon FUP är släppt så känns det lite förmätet att ha synpunkter på den rubricering åklagaren har satt, vilket ju också även är den linje som tingsrätten gått på.
Citera
2022-10-17, 00:47
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie2006

Mannen är psykiskt sjuk. Hade han varit någon generation äldre så hade han säkert kunna ta på sig Palmemordet också.
Citera
2022-10-19, 23:04
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Medierna har redan från börjat bestämt att det är ”högerextrem terror”.
Det är väl inte långsökt om han är eller varit aktiv i en högerextrem rörelse och en vänsterpolitiker varit ett möjligt mål?
Verkar iaf. troligare än att det skulle vara en slump att just hon skulle dödas.
Citera
2022-10-20, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Mannen är psykiskt sjuk. Hade han varit någon generation äldre så hade han säkert kunna ta på sig Palmemordet också.

Det är inte ovanligt att islamistiska och nationalistiska rörelser rekryterar mentalt instabila personer för att få dem att begå terrorhandlingar.

Det finns dessutom inget som tyder på att dådet var ett spontant vansinnesdåd. Snarare motsatsen. Detta dåd var planerat och politiskt motiverat. Solklar terrorism.
Citera
2022-10-21, 21:26
Medlem
All heder och ära åt Theodor Engström.

Ing-Marie Wieselgren var en satans ragata, ytterst ansvarig för oräkneliga övergrepp på sedan tidigare redan utsatta, röstlösa, och fredlösa människor. Bara synd att han var tvungen att göra processen så kort med subban.

Snacka om att ha stake att fimpa kärringen mitt på ljusa dagen i folkvimlet.
Citera
2022-10-24, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ser1emurdare
All heder och ära åt Theodor Engström.

Ing-Marie Wieselgren var en satans ragata, ytterst ansvarig för oräkneliga övergrepp på sedan tidigare redan utsatta, röstlösa, och fredlösa människor. Bara synd att han var tvungen att göra processen så kort med subban.

Snacka om att ha stake att fimpa kärringen mitt på ljusa dagen i folkvimlet.
Hur menar du? Har själv blivit felaktigt medicinerad av psyk"vården"
Citera
2022-10-25, 16:12
Medlem
Ursäkta bumpen och avvikningen..., undrar bara hur själva mordet i detalj gick till, skar han halsen av IMW? Vilka inlägg/sidor benskriver mordet i detalj?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in