2022-10-24, 17:33
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Bra klipp på nedskjuten rysk helikopter:
https://twitter.com/OMonteyne2/status/1584557997388283904

Mycket vackert Bra vapen det där, sänd mera sånt!
Citera
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Ja men vad fint! Ryssland skall självklart acceptera andras gränser ja. Varför sitter du här och försöker försvara deras beteende med att INTE respektera andras gränser, samtidigt som du i nästa sekund påvisar att andra, som jag, skall göra så? Nu är du allt lite väl vislen i dina ord min herre
Jag förstår inte? Jag svarade den psykiskt förvirrade sjömannen. Vad har det med dig att göra?
Citera
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Förhandlingar kan inledas då Ryssland lämnat Ukraina och Putin blivit utbytt. Zelensky har varit rätt tydlig med det. Bollen ligger hos Ryssland. Lämna Ukraina och avsätt Putin, annars kommer Ukraina att fortsätta likvidera ryssar tills hela deras armé är eliminerad.
Bollen ligger hos ZelenZky. Men jag har förstått att han vill att fler ukrainska soldater slaktas i onödan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
fniss.

"Due to his statements in the US media, which contain far less positive evaluations of the Ukrainian army than the mainstream media would like, Twitty is defamed as a “Putin fan”. In any case, the next few weeks of fighting in eastern Ukraine will show how right – or wrong – the US general was with his analysis."

har ju gåt sådär förr ryssland efter den "analysen", tillbatryckta och förnedrade.

verkar som att ukraina har haft extremt låga förluster enligt din (och twittys analys)

edit, såg nu att det är den efterblivna pissluffaren moretex som bidrar genom att konsekvent göra sig och rysstrollen till åtlöje.
Ja, jag skrev ju det att dom som har en annan åsikt än den beslutade av makten kommer att bli karaktärsdödade. Jag räknade med din kommentar, påhopp är allt ni har.
Citera
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Tänk om det var så att EU-länderna och USA måste skicka sina egna unga män att slåss i Ukraina och inte kunde gömma sig bakom ett draperi där man står och langar fram pengar och vapen för miljarder i månaden? Tänk om de hade fått helylle-amerikaner, tyskar och britter hem i liksäclar och kistor och tvingats konfrontera familjer och småstäder som förlorat sina söner?

Tror nog att responsen på det här kriget hade blivit litet annorlunda då, i de flesta NATO-länder.

Under Irakkriget blockerade den amerikanska regeringen alla bilder på hemtransporter av soldatkistor, just för att man inte ville att priset för amerikanerna själva skulle synas i nyheterna och i media.

Tänk om det var så att Moskva och St Petersburg måste skicka sina egna unga män att slåss i Ukraina och inte kunde gömma sig bakom ett draperi där man står och langar fram pengar och vapen och låter minoriteter från bortre Asien slåss i Putins aggressionskrig. Tror nog att responsen på det här kriget hade blivit litet annorlunda då, Ryssland.
Citera
2022-10-24, 17:35
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Åh nej, vad du gör bort dig!

Vi ses om 2 veckor så ska vi se om missilerna är slut

Så planen var hela tiden att köpa vapen och ammunition från Iran och Nordkorea? Och sno vägkameror från Sverige så man kan skicka iväg nån drönare?

Vilket geni han är, dvärgmongolen. 😂
Citera
2022-10-24, 17:36
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Varför föreslår du inte: Respektera andra länders gränser. Då räcker det med en punkt.

Nej. Det som händer är att imperialism och aggression då istället kanaliseras genom statskupp och invasioner där landets regim byts ut. Jag tycker faktiskt det är värre än många krig, för det ger demokrati och genuina revolutioner dåligt rykte.

USA fick inte som de ville i Ukraina, så då pumpade de in miljarder dollar i "demokratistöd" och stöttade Euromaidan efter bästa förmåga.

Om du inte håller med om att det var så det gick till i Ukraina, så titta på denna lista från 50-talet och framåt: https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_involvement_in_regime_change

Låt oss anta att "rysstroll" på magiskt sätt övertygat världen om att USA är onda, och att 25% av dessa är fake. Du ser fortfarande ett mönster.

Som tillägg kan sägas att jag är för demokrati-bistånd, men absolut inte på det viset som USA gör det.
Senast redigerad av psychicsailor 2022-10-24 kl. 17:42.
Citera
2022-10-24, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Jag förstår inte? Jag svarade den psykiskt förvirrade sjömannen. Vad har det med dig att göra?
Hej Pausanias. Ibland blir FB's "citeringar" tossiga pga andra faktorer, och jag fick ditt svar som om att det var herr judgement som postat det. Ingen fara, då jag självklart aldrig skulle se dig som en som körde sådant dravel. Det händer att citeringar hamnar snett när rensning av tråden sker. Tummen upp främling!
Citera
2022-10-24, 17:37
Medlem
Sgt.Blands avatar
För några dagar sen så rapporterades det att ett ryskt stridsflyg hade avfyrat en missil i närheten av ett spaningsflyg från RAF. Nu skickar man med två Typhoon för säkerhets skull.

https://twitter.com/IntelCrab/status/1584566676515074048
Citera
2022-10-24, 17:38
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Bollen ligger hos ZelenZky. Men jag har förstått att han vill att fler ukrainska soldater slaktas i onödan
Han vill rensa Ukraina på ryska kackerlackor som försöker ockupera deras land.

Om det sen innebär fler döda ukrainare är det ett pris man får ta. Det är iallafall fall inte i onödan…
Citera
2022-10-24, 17:40
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
För några dagar sen så rapporterades det att ett ryskt stridsflyg hade avfyrat en missil i närheten av ett spaningsflyg från RAF. Nu skickar man med två Typhoon för säkerhets skull.

https://twitter.com/IntelCrab/status/1584566676515074048

Typhoon planen har släckt sina transpondrar.
https://www.flightradar24.com/RRR7224/2df5f8c9
Citera
2022-10-24, 17:42
Medlem
Citat:
Haha, en länk till ett amerikanskt rysstroll

Ur din egen länk som är en artikel från 8 juni :

Hur går det för den "välkände" generalen som tydligen endast deltar i rysk statsmedia Har kriget svängt till Rysslands fördel sedan den 8 juni
Tror du att han har mer erfarenhet än dig? Det finns fler som har en annan åsikt om Ukraina och konflikten och deras öde blir detsamma och bara de starkaste vågar yttra sig. Varför inte åka till finska gränsen eller Ukriana nu och göra en insats för frihet, yttrandefrihet och demokrati för att sitta här duger inte om man tror på sin sak.

Ja, kriget har vänt för Ryssland, man har tröttnat då förhandlinga uteblivit och mobiliserat samt attackerat elnätet för en kommande stor offensiv. Du bör inte skratta för mycket då otroligt många ukrainska män dör för "din skull".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in