2022-10-24, 16:53
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Varför vill alla dvärgsympasitörer att det ska förhandlas nu? Inget prat alls längre om supervapnen mm som skulle komma

Ja varför? Inga ’hypersoniska’ missiler längre, ingen 300 000-hövdad elitarmé.

Det är som de förses med manus nånstans ifrån.
Citera
Medlem
jonjonesHWs avatar
Mycket som händer i Kherson riktningen
Ukraina bad ju om media blackout, de gjorde ju mycket. Ryssarna har grävt in sig nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollius
Att Ryssland inte använder missiler och drönare mot militära mål är ganska avslöjande. Jag tror inte det enbart handlar om att de ska knäcka den Ukrainska motståndsviljan.

Jag tror huvudorsaken är att de saknar intel på Ukrainas militära mål.

Jag tror du är på rätt spår.
Kan också bero på att ett antal av ryzzarna avskutna missiler och drönare
vänt i luften och återvänt..🤫

Vad tog det ryzzka flygvapnet vägen?
Många nerskjutna, många piloter döda,
javisst, men det borde väl finnas fler..🤔

Och de stridsflygplan som startat på ryzzka flygplatser laddade med ammunition har flera farit i backen vid starten och exploderat..nervösa, nyutblidade piloter, Javisst men..🙃
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Detta är ett krig Ukraina tyvärr dragit på själv genom att hoppa i säng med USA, den läxan har många fattigare länder lärt.

Jag har ju slutat ge er slöhögar länkar så att ni ska tvingas söka fakta eller information själv men gör väl ett undantag för dig.

US general surprised: "200,000 Ukrainian soldiers disappeared"
https://www.vikendi.net/2022/06/08/us-general-surprised-200000-ukrainian-soldiers-disappeared/

Det är vad en tror och det var ju ett tag sedan. Själv gissar jag på 100 000 döda men vad vet man då Kiev-regimen inte verkar räkna döda och skadade. Generalen blir naturligtvis kallad för det ena och det andra så han håller nog tyst nu men erfarenhet har han mest troligt, mer än mig. Med tanke på att Kiev gör en ny runda med mobilisering tyder på att det fattas soldater eller att "miljonarmén" var en stor bluff och lögn (inte ovanligt).

Det är många föräldrar, fruar och vänner som undrar var deras anhöriga tagit vägen och en del har protesterat öppet i Lviv. Alla döda listas inte och då kommer Kiev undan med att betala ersättningar.
Lägg ner nasseidiot. Putin är aggressorn i den här affären.

Om du inte inser det bevisar det bara att din hiss inte går hela vägen upp.
Citera
2022-10-24, 16:54
Medlem
leachs avatar
Two Russian KA-52 attack helicopters shot down within 30 minutes of each other on the southern frontline.
https://twitter.com/WarMonitor3/status/1584557671281176576
Citera
2022-10-24, 16:55
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
Du har inget förtroende för mig men du vill veta min åsikt?
Absolut inget förtroende för någon som går Putins ärenden men jag tycker om att ge folk en möjlighet till att vara ärliga (du vet, det där med att tala sanning).
Citera
2022-10-24, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
https://www.washingtonpost.com/world/2022/10/24/macron-ukraine-peace-deal-russia-war/

Där har du en för dig legitim källa. Nöjd? Kom nu med en källa för att jag har fel.

https://t.me/azmilitary11/26523

”The head of the EU Council Charles Michel, spoke about the timing of the start of negotiations between Ukraine and the Russian Federation

The Ukrainian authorities should decide for themselves when they will be ready to start negotiations with Russia

"No one can decide for Ukraine on what conditions to negotiate, what concessions to make," Michel said.

He stressed that the EU countries, for their part, strongly support Kiev financially, militarily and politically.

"Ukraine is the mistress of its own destiny, so it has the sovereign right to choose the moment when to enter into negotiations," the official concluded.”

Han säger i princip att alla EU-länder står bakom en fredsöverenskommelse den dagen Ukraina väljer att de är redo. Bollen ligger hos Zelensky!
Njaeeeee.....nu får du nog ta och läsa en gång till till att börja med. Och efter det förstå innebörden utav "consessions". Efter att du förstått detta så kommer du förstå att både Michael såsom herr vilsne Kissinger talar om saker som ligger i förhand utav någon rimlig "negotiation". Sedan att artiklarna framhäver ÖVERSKRIFTEN/HEADLINERN som om att EU och USA påpekar att det är Ukraina som förhalar förhandlingar är fullständigt galet utav dig att dra det till. INGET i artiklarna talar om att det handlar om detta, utan det ENDA som nämns är att Ryssland kommer se all förlust utav annekterat område som en förlust. Detta är ett statement i bägge artiklarna, och det bygger inte ett skit på något "krav" eller "ansvar" på Ukraina som om att det menas att allt ansvar ligger hos de, och ännu mindre tar artiklarna upp att Ukraina motsätter sig förhandlingar medans Ryssland står med öppna armar och erbjuder sådana. Tror du behöver putsa på din engelska lite min herre
Citera
2022-10-24, 16:56
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annica
En självständig stat skall slå hårt mot separatister- det är deras skyldighet tillika rättighet. Det samma ansvar har Frankrike, Mexico- eller vilket annat självständigt rike som helst. Det vore ynkedom att inte försvara sitt land och bekämpa separatism. Jag tror ryssar i gemen tycker samma sak.
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Oh ja att de gör, ryssarna. De har dessutom bekämpat och förstört dessa "separatister" utan pardon. Georgien och Tjetjenien handlade om just precis detta
Jepp, och det är nu när vi kokar ned det hela vi kanske kan komma någon vart. Jag vet att psychicsailor och jag nu kommit till samsyn men vi kan ändå förlänga resonemanget när vi fått bort det där idiotargumentet till Rysslands invasion- att det handlade om att skydda separatister (ryssar) i östra Ukraina.

Först... var enskild nation har att hantera sina egna inrikesproblem, det kan gälla IRA i Storbrittannien, Darfur i Sudan eller Tigray i Etiopien, det händer- och är alls inte ovanligt, att de stridande finner en lösning och då delar på sig exempelvis; Sudan/Sydsudan, den saken är god och som den skall vara; att de stridande finner en utväg och lösning som de båda kan förhålla sig till.

Detta hände ej vid det tjetjenska utbrytningsförsöket där de sökte sig bort från rysk överhet. (Ryssarna bombade dem sönder och samman för att bevara sitt rike intakt) Internationella regler säger att utomstående nation ej skall intervenera vid separatism och inrikes konflikt- det är gott så och detta respekterades i alla de fall jag hittills räknat upp.

Då kommer vi nu till händelserna i östra Ukraina där utbrytare söker avknoppa sig för att bli en självstyrande landsdel vilket inte gillas av nationens styre varför maktmedel nyttjades. Här någon gång började Ryssland blanda sig i det hela med vapen- och manskapstillförsel till separatisternas förmån (alltså helt emot gängse internationella regler och folkrätt) varpå det skapades ett 'proxykrig' -Rysslands krig mot Ukraina genom utbrytare i Donbas...

När så det hela skruvas upp ytterligare med fullskalig rysk invasion över Ukrainas gränser går slemproppen hos hela det demokratiska världssamfundet- nu fick det vara nog med ryska övergrepp på folkrätt och staters rätt till suveränitet. Allt härefter är ideliga folkrättsbrott begångna av rysk statsapparat...

Ryssland klarade sig länge men nu måste Ukrainas stridande krafter- med stöd av anständiga stater, få ett stop på det ryska gangsterväldet, det kommer kosta oss alla men det är en kostnad vi måste ta- och om Ryssland därmed faller samman är även det gott.
Senast redigerad av annica, sthlm 2022-10-24 kl. 17:00.
Citera
2022-10-24, 16:57
Medlem
Citat:
Detta är ett krig Ukraina tyvärr dragit på själv genom att hoppa i säng med USA, den läxan har många fattigare länder lärt.

Jag har ju slutat ge er slöhögar länkar så att ni ska tvingas söka fakta eller information själv men gör väl ett undantag för dig.

https://www.vikendi.net/2022/06/08/us-general-surprised-200000-ukrainian-soldiers-disappeared/

Det är vad en tror och det var ju ett tag sedan. Själv gissar jag på 100 000 döda men vad vet man då Kiev-regimen inte verkar räkna döda och skadade. Generalen blir naturligtvis kallad för det ena och det andra så han håller nog tyst nu men erfarenhet har han mest troligt, mer än mig. Med tanke på att Kiev gör en ny runda med mobilisering tyder på att det fattas soldater eller att "miljonarmén" var en stor bluff och lögn (inte ovanligt).

Det är många föräldrar, fruar och vänner som undrar var deras anhöriga tagit vägen och en del har protesterat öppet i Lviv. Alla döda listas inte och då kommer Kiev undan med att betala ersättningar.

fniss.

"Due to his statements in the US media, which contain far less positive evaluations of the Ukrainian army than the mainstream media would like, Twitty is defamed as a “Putin fan”. In any case, the next few weeks of fighting in eastern Ukraine will show how right – or wrong – the US general was with his analysis."

har ju gåt sådär förr ryssland efter den "analysen", tillbatryckta och förnedrade.

verkar som att ukraina har haft extremt låga förluster enligt din (och twittys analys)

edit, såg nu att det är den efterblivna pissluffaren moretex som bidrar genom att konsekvent göra sig och rysstrollen till åtlöje.
Citera
2022-10-24, 16:58
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Israeli Minister of Defense Gantz told his Ukrainian counterpart Reznikov that "due to operational limitations faced by the State of Israel, Israel will not provide weapon systems to Ukraine"

https://liveuamap.com/en/2022/24-october-israeli-minister-of-defense-gantz-told-his-ukrainian

Jag funderar över det här. Kan det vara så att det är en uppgörelse med Iran. Att det är därför de Iranska drönarna har slutat att flyga.

Enligt liveuamap.com så har Israel bombat drönar-fabriker i Syrien, som har någon koppling till Irans drönare.
Citera
2022-10-24, 16:59
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:

Haha, en länk till ett amerikanskt rysstroll

Ur din egen länk som är en artikel från 8 juni :

Citat:
The well-known US general has so far only been quoted in the Russian media with his statements: Steven Twitty is said to have said clearly that the war cannot be won by Ukraine. Quote: “I think that the war in Donbass is turning in favor of the Russians. They don’t bring the full mass of combat power there with their infantry and their tanks. However, they have now gathered their artillery, and so they are succeeding.

Hur går det för den "välkände" generalen som tydligen endast deltar i rysk statsmedia Har kriget svängt till Rysslands fördel sedan den 8 juni
Citera
2022-10-24, 16:59
Medlem
Citat:

Det är många föräldrar, fruar och vänner som undrar var deras anhöriga tagit vägen och en del har protesterat öppet i Lviv. Alla döda listas inte och då kommer Kiev undan med att betala
ersättningar.

Moratex kör som vanligt med ryzzk tvärtemot fakta.
Helt på fri hand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in